- Hirdetés -

Érdekes tények a hazai bankokról

|

A Gemius részletesen elemezte a bankok év végi kommunikációját a Gemius új termékével, az AdReal elemző eszköz segítségével. Milyen módon jutnak el a felhasználókhoz a különböző intézetek üzenetei, milyen ajánlatok vannak a piacon és milyen „hangerővel” mondják azokat az egyes hirdetők?

Az iparági listán a szektor, Viewable Impressions alapján rangsorolva harmadik helyen áll a bankokat is magába foglaló Finance, insuarance, brokerage iparág, 8,30%-os részesedéssel a vizsgált időszakban, 2019. november 1. és december 31. között, 25-59 éves korosztályban.

Maga a szektor volumen a vizsgált időszakban a 25-59 évesek célcsoportjában megközelítőleg 210 millió Estimated Viewable Impressions volt. A különböző alkategóriák közül a bankok üzenetei az iparág közel felét tették ki. A bankok üzeneteivel megközelítőleg átlagosan 63 alkalommal, naponta átlagosan 5 alkalommal találkozhattak volna a userek a vizsgált időszakban, ha minden impression képernyőn lett volna.

A média konverziós arányok – az összes elért impression szám mekkora hányadát sikerült látható kontaktussá konvertálni – kiegyenlítettek voltak, a bankok 58,68%-os teljesítménye a harmadik helyen áll iparágon belül.

Ha egy pillantást vetünk az idővonalra, láthatjuk, hogy a vizsgált időszakban voltak erősebb, kiemelkedő napok – pl. a Black Friday előtti csütörtök, november 26. Ez a nap volt egyben az Unicredit Bank legerősebb napja a vizsgált két hónap alatt, személyi kölcsön ajánlatát kommunikálta a userekkel aznap. December 11-én teljesített a legerősebben a K&H Bank személyi kölcsön ajánlattal, míg az OTP Bank december 31-én érte el a csúcspontot megtakarítási ajánlatával.

Kirajzolódik, hogy a különböző bankok más-más időszakra helyezték a média súlyokat és míg az Unicredit Bank a legerősebb napján sem volt egyedül a porondon, addig a K&H kifejezetten egy elcsendesülőnek látszó időszakban lépett el a többiektől december első felében, hasonlóan az OTP-hez, aki az év végével hajrázott messze maga mögött hagyva a többi banki szereplőt.

Közelebbről vizsgálva a különböző bankok ajánlatait, megállapíthatjuk, hogy a számlavezetési ranglistát, a bankok kommunikációja alapján a K&H Bank vezeti, amit az OTP Bank és az Unicredit Bank követ, ők hárman a piac több mint 60%-át teszik ki.

A hitelek piaca is hasonló felépítésű, 25-59 korcsoportban a K&H Bank vezet Viewable Impressions részesedés alapján rangsorolva, 28,78%-kal, azt követi az Unicredit bank 15,56%-kal, harmadik helyen pedig az MKB Bank áll 11,86%-kal.

A bank iparágon belül a Standard és Social reklámok aránya Viewable Impressions alapján 76-24% vizsgált időszakban, 25-59 korcsoportban. Ha különválasztjuk a Standard és Social kategóriákat, akkor előbbinél a Video kreatívok aránya csupán 2,88%, míg utóbbinál közel tízszeres: 23,12%.

Video formátumban a Magyar Fejlesztési Bank Rt. hirdetései töltötték a legtöbb időt a userek képernyőjén: átlagosan 44,78 másodpercet vizsgált időszakban. A leghosszabb ideig látható hirdetés képernyőideje átlagosan 63,13 másodperc volt. Display formátumban az MKB Bank Nyrt. lett a győztes átlagosan 17,62 másodperccel, e tekintetben a legkiemelkedőbb kreatívjuk átlagosan 21,23 másodpercet töltött képernyőn.

Az AdReal-ről: Az IAB Europe Kutatási Díjas termékünk, a digitális hirdetések piacát mérő AdReal szeptember elsejétől Magyarországon is elérhető. Az átfogó reklámkommunikációs elemző eszköz egyedülálló módon fedi fel a teljes PC-s internetes reklámzajt, elemezhetővé és összehasonlíthatóvá teszi a kommunikációs aktivitások minőségét, a sales-house-ok és kiadók eredményeit, a hirdetési stratégiákat és a használt kreatívokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...