- Hirdetés -

Kiderült: a televízió inspirálja a szenvedélyt

|

Ha kedvenc időtöltéseinkről, például sportról, gasztronómiáról, lakberendezésről, autókról vagy természetről van szó, leginkább a televízióból szerezzük az inspirációt és az információt – derül ki a Discovery megbízásából 13 országban 13 ezer ember megkérdezésével készült nemzetközi felmérésből.

A válaszadók 93 százaléka szerint szenvedélyeink táplálásában a televízió jelenti a legfontosabb inspirációt, második a közösségi média 67 százalékkal, harmadik helyen pedig a környezetünkben lévő emberek állnak 66 százalékkal. A televízió szerepe szignifikánsan erősebb, mint bármely más szereplőé, beleértve a közösségi médiát is. A 35–54 évesek körében a tévés tartalmak ötször nagyobb eséllyel táplálják érdeklődésünket, mint a közösségi média – sőt, még a nehezen elérhetőnek tekintett 18–24 évesek között is kétszer akkora a televízió szerepe.

Tízből több mint nyolc megkérdezettnek van legalább egy szenvedélye, hobbija az életben, az átlagos szám négy. A hobbik mellett általában serdülőkorban köteleződünk el, kezdetben a szüleink (33%), a tévé (23%) és kortársaink (15%) hatására.

„Sokak számára a televíziós műsorok jelentik a nagy külső kiváltó okot, amely révén aztán az érdeklődés belső szenvedéllyé formálódik. A televízió történetei nagyon személyesen, emberi, zsigeri szinten hatnak – mondta Dr. Tom Chatfield technikafilozófus, író. – Nem csupán olyan, mintha olvasnánk vagy hallanánk valamiről, ez a belemerülés segíthet felfedezni magukban azt az érzelmi szikrát, amely a szenvedély és a felfedezés saját útjára vezet minket.”

Közös érdeklődésünk elősegíti a közösségi érzés kialakulását a világban egyre erősödő elszigeteltségben. A kutatásból kiderül: szenvedélyeink közelebb hoznak minket egymáshoz – tíz emberből nyolc barátaival és családjával osztozik hobbijában, heten pedig úgy érzik, hogy ezek erősítik az összetartozás érzését.

A kutatás szerint a szenvedélyek – amellett, hogy boldogságot okoznak – biztosítják azt az érzést, hogy elértünk, teljesítettünk valamit. Tízből több mint nyolcan gondolják, hogy ezek az időtöltések fontosabbak, mint valaha, és kilencen egyetértenek azzal, hogy az ilyen elhivatottság segíthet megbirkózni a mindennapi élet okozta stresszel.

„A szenvedély mindig is fontos volt az emberek számára, mert segít nekik meghatározni, kik is ők valójában – mondta Dr. Nick Southgate viselkedéskutató. – A világ, úgy tűnik, egyre viharosabb, a jövő pedig bizonytalannak tűnik. Egy ilyen helyzetben fontossá válnak azok a területek, ahol teljes kontrollal rendelkezünk afölött, ami érdekel minket, tudjuk, mit jelent számunkra és merre tartunk.”

„Ez a felmérés rámutat arra, hogy az emberek minden eddiginél jobban vágyakoznak arra, hogy szenvedélyeik révén kapcsolódjanak egymáshoz és a körülvevő világhoz – mondta Fulvia Nicoli, a Discovery tartalomért és termékekért felelős ügyvezető alelnöke. – A Discovery tartalmai és történetei arra ösztönöznek, hogy hódoljunk érdeklődésünknek. Legyen az gasztronómia, természet, állatok vagy sport – minden rajongó számára kínálunk valamit, ami őt boldoggá teszi.”

Szenvedélyek számokban

  • A megkérdezettek 90 százaléka él át sikerélményt és elégedettséget a mindennapokban a szenvedélyeik révén
  • 10-ből 9 ember könnyebben küzd meg a stresszes helyzetekkel, ha van egyébként valamilyen hobbija
  • A megkérdezettek 89 százaléka valamilyen hobbitevékenysége során érzi úgy, hogy igazán önmaga lehet
  • Azok az emberek, akik előszeretettel merülnek el valamilyen tevékenységben, 43 százalékkal bizonyulnak magabiztosabbnak, amikor döntéshelyzetbe kerülnek
  • A szenvedélyek összehozzák az embereket: a megkérdezettek 73%-a egy közös szenvedély miatt érez összetartozást másokkal

És mindezeket már a televízió segítségével is megélhetjük a Discovery kutatása szerint!

A gasztronómiai élményekért rajongunk a leginkább

A Discovery kutatása szerint összesen 38 szenvedély létezik, egy ember pedig jellemzően négy szenvedélynek hódol. A legnépszerűbb szenvedélyek rangsorában a gasztronómiai élmények szerezték meg az első helyet. Ezt követi a természet, majd a tudás és a különös életútak iránti rajongás a harmadik helyen.

Hogyan találunk szenvedélyt az életünkben?

A felmérés szerint a szüleink vannak a legnagyobb hatással a szenvedélyeinkre. A sorban őket követi a barátok befolyása, majd a televízió, amely meggyőzőbb erejűnek bizonyult a Youtube-nál, vagy más közösségi oldalnál a szenvedélyek táplálása tekintetében.

Milyen szenvedélyek hajtják az egyes nemzeteket?

Az Egyesült Királyság, az Amerikai Egyesült Államok, Franciaország, Olaszország, Hollandia, Lengyelország, Dél-Afrika és Spanyolország lakói élnek-halnak az ízekért: náluk a gasztronómiai élmények minősülnek az első számú szenvedélynek. A természet szeretete Dániában, Németországban és Oroszországban bizonyultak a legkedveltebb elfoglaltságnak. A világ megértése, avagy a tudás pedig a törököket foglalkoztatja leginkább.

A Discovery Channel Communications műsorkínálata 10 központi helyet elfoglaló szenvedélyt táplál: a sportot, a gasztronómiai élményeket, a természetet, a tudást, a különös életutakat, az otthont, a felfedezéseket, az igazság felderítését, az autókat, valamint a házasságokat és a kapcsolatokat. A nemzetközi médiavállalat színes csatornakínálatának köszönhetően mindenki rátalálhat saját szenvedélyére a Discovery, az Eurosport, a HGTV, a Food Network, a TLC, az Investigation Discovery, a Travel Channel, vagy az Animal Planet nézése közben.

Fulvia Nicoli, a Discovery tartalmakért és termékekért felelős vezető alelnöke a következőket fűzte hozzá az eredményekhez: “Egy információra szomjazó, folyamatosan változó világban, a szenvedélyek segítséget jelentenek abban, hogy jobban érezzük magunkat a bőrünkben és a nagyvilágban is. Ez a felmérés is rámutatott arra, hogy az emberek szenvedélyeik révén jobban akarnak kapcsolódni egymáshoz és a világhoz mint valaha. A Discoverynél igazi szenvedélyeket táplálunk. Történeteinkkel és tartalmainkkal arra ösztönözzük az embereket, hogy adják át magukat a szenvedélyüknek. A gasztronómiától és az életstílustól kezdve, a sporton át, egészen a természetig – bárki megtalálhatja a saját szenvedélyét nálunk“.

Dr. Tom Chatfield, technikai filozófus, író a következőkkel magyarázta az eredményeket: “Nagyon sok ember a televíziós műsorok hatására találja meg a saját szenvedélyét. Ennek oka, hogy a televízió révén egy nagyon személyes és emberi perspektívából leszünk részesei egy történetnek, vagy eseménynek. A tévénézés nem olyan mintha könyvet olvasnánk, vagy zenét hallgatnánk. Sokkal inkább elmélyedhetünk benne, és ez segít az embereknek, hogy megtalálják önmagukat, és elinduljanak a felfedezés útján.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...