- Hirdetés -

Így rendeltünk tavaly a neten

|

A webshopok csúcsszezonja még mindig a Black Friday, valamint a karácsonyt megelőző időszak, azonban a Valentin-nap és a Halloween is alkalmat ad a magyaroknak a vásárlásra. A vásárlók csaknem háromnegyede az utánvétes fizetést preferálja. A fővárosban a műszaki cikkek, vidéken pedig a kisebb értékű ruházati cikkek és autós kiegészítők a legkelendőbbek – derül ki az iLogistic elemzéséből.

Egyre jellemzőbb, hogy a webshopok éves működésüket a Black Friday-re alapozzák, hiszen sokaknál ekkor realizálódik a bevétel legnagyobb része. Különösen igaz ez az egészséggel kapcsolatos termékekre és táplálékkiegészítőkre, a szórakoztató elektronikai cikkekre, a könyvekre, valamint az ajándéktárgyakra és kisebb kiegészítőkre, amelyekből legtöbben a karácsonyt megelőző 30 napban rendelnek a magyarok online. Az egyik legnagyobb, több mint 70 ügyfelével szinte minden hazai e-kereskedelmi ágazatot lefedő fulfillment webshop logisztikával foglalkozó cég saját adatai alapján górcső alá vette, hogy hogyan alakult a 2019-es év az online rendelések terén, és van-e létjogosultsága a Black Friday-en túl a szezonalitásnak a szektorban.

Unikornisos mamusz és szív alakú párna Valentin-napra

Az elemzésből kiderült, hogy a magyarok az őszi-téli időszakban preferálják leginkább az online rendeléseket, a szeptembertől februárig tartó szezon a legaktívabb az e-kereskedelemben. A szezonalitás azért a Black Friday-en túl is megfigyelhető, a Valentin-nap előtti 1 hétben például a kisebb értékű ajándékok iránt lendül fel a kereslet. Az iLogistic ügyfeleinek kínálatából például az unikornisos mamusz, szív alakú párna, a szerelmes plüss és a díszcsomagolásban értékesített szépségápolási cikkek voltak tavaly a slágertermékek a szerelmesek ünnepét megelőzően. Nyáron elsősorban az autónkkal, a környezetünkkel és a szabadidős tevékenységekkel foglalkozunk webshop rendeléseink alapján, hiszen akkor az építőipari, autó-motor és a bicikli eladások száma emelkedik meg. Kiemelkedő időszak az iskolakezdés is a webshopok életében, amikor a ruházati termékekre, papír írószerre és – bármilyen meglepő – az ágyneműre ugrik meg a kereslet, melyet ilyenkor az iskolakezdéssel új kollégiumba vagy albérletbe költöző diákoknak vásárolnak. Ezen kívül még a tavaszi és őszi magazinos kupon napok játszanak nagy szerepet az e-kereskedelem éves alakulásában, hiszen az elmúlt években a plázák üzletei mellett már az online rendelésbe is beszálltak ezek a felületek.

Szórakoztató elektronika a fővárosban, autós kiegészítők vidéken

Míg a szórakoztató elektronikai rendelések több, mint 40%-a a fővárosból érkezett az iLogistic partnereihez tavaly, addig csak minden tízedik vásárló volt fővárosi azok közül, akik az autójukhoz vásároltak valamit. Jellemző volt a tavalyi év során, hogy bio termékeket, táplálékkiegészítőket és Apple-termékeket jellemzően Budapestre rendeltek a webshop felhasználók, míg a kisebb értékű ruházati cikkeket és ékszereket inkább a vidékiek preferálták.

Még mindig tartunk a bankkártyás fizetéstől

A szállítás módja kapcsán elmondható, hogy manapság már egyre kevesebben rendelnek munkahelyre, és egyre többen választják a különböző csomagpontokat. Annak ellenére, hogy szinte mindenki tudna bankkártyával fizetni, az iLogistic ügyfeleinek szállításai során a fizetések 73,75%-a még mindig utánvétes volt 2019-ben, és alig több, mint negyedét fizették utalással vagy bankkártyás fizetéssel. A tavalyi év során a legmagasabb kosárértékeket a műszaki cikkek területén realizálták, gyakran százezres, vagy akár többszázezres költéssel. A ruhanemű, illetve telefonos kiegészítők piacán a 8000-10.000 Forintos kosárérték volt jellemző, könyvből pedig általában egyszerre egyet vásárlunk online a tapasztalatok szerint, ugyanis ott átlagosan 4000-5000 Forintnál megállt a rendelés végösszege.

A szezonalitásra is fel lehet készülni

A webshopok számára a szezonalitás nemcsak az árukészletezésben, de a kiszállítások kezelésében is kihívást jelenthet, azonban egy megfelelő háttértámogatással ez is kiküszöbölhető. Az iLogistic, hazánk egyik piacvezető fulfillment webshop logisztikával foglalkozó cége azoknak kínál megoldást, akik szeretnék leegyszerűsíteni webshopjuk üzemeltetését és egy csaknem másfél évtizedes tapasztalattal rendelkező cégre bízni a termékeik raktározását, csomagolását és kézbesítését.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...