- Hirdetés -

Ezért jönnek hozzánk a brit turisták

|

Egyre többen érkeznek hozzánk a Nagy-Brittaniából, és egyre több időt is töltenek hazánkban. De milyen okok állnak a szigetországi turisták hazánk iránti megnövekedett érdeklődése mögött?

Bauer Zsófia szociológus (Y-nsight Research) és Mezei Márk (Silberstein & Partners) kommunikációs szakember azt térképezte fel közös kutatásában, hogy milyen magyarországi turizmussal kapcsolatos beszélgetések voltak az elmúlt évben a szigetországban, és mik jelentették azokat legfontosabb témákat aminek eredményeképpen az angol utazók hozzánk és nem a világ más országába váltották meg a repülőjegyeiket.

reggel megnéztük a várat, délután csillezünk a vízben, este buli – és ez csak egy hétköznap”

Az elmúlt években folyamatosan nőtt a Magyarországra érkező külföldi turisták száma, és előre láthatóan ez a növekedés még az elkövetkező időszakban is folytatódni fog. A számok pedig azt mutatják, hogy meglehetősen jól érzik magukat a hazánkba érkező vendégek, hiszen nem csak a nálunk elköltött pénz, de a vendégéjszakák száma is növekszik. Mit jelent mindez a számok nyelvén?

  • 2010 óta közel másfélszeresére nőtt a külföldiek beutazásainak száma és gyakorlatilag megduplázódott a kiadásuk,
  • 2018-ban a külföldiek költése meghaladta a 2000 milliárd forintot.

Az adatok jól mutatják, hogy a turizmus fontos szerepet tölt be mind nemzetgazdasági, mind pedig országimázs szempontjából (Forrás: KSH: Helyzetkép a turizmus, vendéglátás ágazatról, 2018).

Mit gondolnak az angolok rólunk?

Az Egyesült Királyságból érkező turisták évek óta benne vannak a legfontosabb látogatóink listáján. Éppen ezért tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy milyen vélemények és érvek jellemzik a brit netezők magyarországi utazásaival kapcsolatos beszélgetéseit. Mit láttunk az elmúlt évben?

Mikor beszélnek rólunk?

A diskurzusok trendjében egy szignifikáns kiugrást regisztráltunk, valamint az év vége felé közeledve élesen emelkedik a beszélgetés volumene. Ez az időszak amikor mindenki megtervezi a jövő évi (vagy az adott év utolsó hónapjaiban esedékes egész éves bónuszok elköltésére alkalmas) pihenését.

Természetesen nem csak pozitív hírekkel került be a szigetországi internetes diskurzusokba. A nyári hatalmas kiugrást például a Hableány turistahajó tragikus balesete körüli beszélgetések generálták, amelyek jó része elsősorban részvétnyilvánításokból, valamint a Budapestre látogatni készülők aggodalmairól is szólt (sokan latolgatták a hazánkba tervezett programjuk átszervezését).

Természetesen fontos tudnunk, hogy az év végi folyamatos emelkedés az ünnepi utazási időszakot megelőző beszélgetések is „pörgetik”. Sokan tervezik ilyenkor a téli vakációjukat, a szilveszteri bulijukat Magyarországra – és ilyenkor örömmel megosztják másokkal terveiket, illetve tippeket és tanácsokat kérnek a már helyismerettel rendelkező netezőktől.

Milyen helyzetekben merül fel hazánk neve?

A netezők tipikusan három szituációban, időpontban beszélgetnek.

Az utazásuk előtt még a tervezés szakaszában, utazás közben, amikor hazánkban vannak, valamint utazás után, már otthonról. Utazás előtt elsősorban terveiket és az országgal, látványosságaikkal kapcsolatos kérdéseiket teszik fel (leginkább a fórumokon és kommentekben).

Utazás közben szintén felmerülnek a praktikus kérdések, de jóval nagyobb szerepet kapnak a spontán élménymegosztások, pillanatképek és szelfik (Twitter, Instagram, Facebook). Utazás után szintén sok képet osztanak meg, valamint élménybeszámolókat tesznek közzé (Instagram). Fórumokon ilyenkor segítik a tapasztalt utazók, a magyarországi látogatást tervezőket.

De lássuk a lényeget! Miért jönnek Magyarországra a britek?

Kifejezetten népszerű téma az egészségturizmus, nagyon sokan elsősorban a fogászati kezelések miatt utaznak ide, de jellemző, hogy egy-egy komplexebb kezelést is vakációzással kötnek össze. A családos, szabadidős utazók körében a klasszikus látványosságokról beszélgetnek a legtöbbet, a nevezetességek mellett kiemelten fontos témájuk a szervezett városnéző séták, valamint a budapesti hop on – hop off buszszolgáltatások.

A fürdők kedvelt témája, mind a klasszikus látványosságokat kedvelőknek, mind az egészség-turistáknak. A felhasználókat lenyűgözi az ország fürdőkultúrája. A fürdőkben töltött napok utánra szórakozást és lazítást terveznek a britek.

A bulinegyed még mindig népszerű az ide érkező fiatalok körében, számos beszélgetés során felmerül a Budapestre szervezett legény és leánybúcsúk. Ezeknek helyszíne azonban már régen nem korlátozódik a budapesti belvárosra, hanem népszerű desztináció a Balaton, az egyes borvidékek, valamit a különféle fesztiválok. A legnépszerűbb fesztivál a diskurzusok alapján egyértelműen a Sziget volt (4500 bejegyzés), de jól teljesített a Volt fesztivál (730 bejegyzés) és a Balaton Sound (450 bejegyzés) is.

Gasztronómiai élményeket az ország egész területén keresnek, a legnagyobb súllyal az egyes borvidékek szerepelnek. A rendezvények közül külön ki kell emelni, hogy a brit focirajongóknak folyamatosan témája a 2020-as Európa Bajnokság, és a budapesti helyszínen rendezett meccsek köré szervezett utazásuk. A vizsgált időszakban a sportturizmus az egyik legnépszerűbb témája a briteknek.

A sokszínű beszélgetésben külön érdekesség Magyarország történelme, sokan jönnek a történelmi helyszínek látogatása miatt, valamint, hogy saját családjuk múltját kutassák fel.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...