A múlt évben közel 14 millió reklámszpotot vetítettek le a Nielsen Közönségmérés által vizsgált hazai csatornákon, ez 17 százalékos bővülést jelent 2018-hoz képest és majdnem duplája az öt évvel ezelőttinek. Tavaly a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 39 percet töltött a tévékészülékek előtt, 1 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Szintén 1 perccel csökkent a 18 év alattiak napi átlagos tévénézési ideje is 2018-hoz képest, és így 2 óra 55 percet töltöttek a képernyők előtt. A 18-49 évesek naponta 3 óra 29 percet tévéztek, ami 5 perccel kevesebb, mint egy évvel korábban, míg az 50 év felettiek naponta átlagosan 6 óra 33 percet töltöttek a képernyők előtt, ami 4 perccel több, mint az előző évben. A teljes népesség és a 18 év feletti felnőtt lakosság tévénézési idejét 4 perccel egészítette ki az időeltolásos tévénézés. A 4-17 évesek körében ez az idő 3 perc volt, ami a tévénézésükhöz képest 1,8%ot jelent.
A csatornatípusok szerint 2019-ben az általános szórakoztató csatornák közönségaránya 41,4% volt, melyhez a műsoridejük több mint felében sorozatokat sugárzó „sorozat csatornák” további 8,7%-kal járultak hozzá. A filmcsatornák 10,4%-ban, a hírcsatornák pedig 7,5%-ban részesedtek a tévénézési időből, melynek az így fennmaradó harmadán osztozott a többi tematikus csoport, vagyis az ismeretterjesztő (6,1%), életmód (3,1%), sport- (4,2%), gyerek- (6,3%) és zenecsatornák (2,1%), valamint a DVD/videó/videójáték illetve a külföldi csatornákat és egyéb képernyőhasználatot (DVD, Játék, VOD, Smart TV funkciók használata, stb.), továbbá az egyedileg nem beazonosított csatornák csoportját tömörítő „Egyéb” kategória.
Az otthoni internet-használat szerinti közönség-összetétel adatokból látható, hogy az otthon internetezők egyre nagyobb arányban vannak jelen a tévé közönségében (67,9%), mely összefügghet az internet hozzáféréssel rendelkező háztartások számának növekedésével is.
Tavaly a 4 év feletti teljes népességet alapul véve naponta átlagosan 6,4 millió embert ért el legalább egy percre a televízió, közülük 5,9 millióan láttak legalább egy hirdetést. Az egy főre jutó átlagos napi reklámnézési idő 34 percet tett ki, ez a teljes tévénézési idő több mint 12%-a volt. Egy átlagos néző naponta 133 reklámfilmmel találkozott tévénézés közben.
A Nielsen Közönségmérés adatai alapján az elmúlt öt évben folyamatosan és dinamikusan nőtt a televíziós reklámok megjelenésszáma. A vizsgált csatornák számának növekedése mellett 2019-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon naponta átlagosan 38 275 reklámfilmet sugároztak.
A megjelent tévéreklámok együttes száma majdnem elérte a 14 milliót: összesen 13 970 355 hirdetés került képernyőre az év során, amely 17%-kal több mint 2018-ban, és kétszer annyi, mint öt évvel korábban. A sugárzott reklámfilmek összesített hossza 79 129 órának, azaz 10,2 évnek felelt meg.
A hirdetések csaknem 60%-a 30 és 20 másodperces, további 20,8%-uk 15 másodperces volt, és egy reklámfilm átlagos hossza pedig 23 másodperc volt. A reklámblokkok 1,4%-a állt csupán egyetlen szpotból, 6%-uk 2-5 darabot, 39%-uk 6-10 darabot, míg 53%-uk ennél is több szpotot tartalmazott.
Az elmúlt esztendőben 549 hirdető 1 071 márkát hirdetett 7 387 féle különböző reklámfilmben, amelyek közül 6 167 volt teljesen új hirdetés, azaz olyan, amely először a 2019. év során került képernyőre. Az új hirdetések több mint egyharmada (36%-a) hétfői napon került először adásba. Egy hirdetést átlagosan 1 891-szor sugároztak, de a leggyakoribb hirdetés ennél jóval többször, 30 300 alkalommal volt látható a képernyőn.
A legtöbb hirdetés a „Gyógyhatású készítmények” szektorba tartozott (3 451 839 db), ezt követte a „Kereskedelem” (2 967 739 db) és az „Élelmiszer” (2 081 876 db). Ez a három szektor tette ki a megjelenések 60,8%-át. A leggyakrabban hirdetett termékosztály az „Élelmiszerkereskedelem” (741 668 db) volt, ezt követte az „Egyéb gyógyhatású készítmény” (681 718 db), és „Megfázás, influenza elleni termékek” (664 886 darab). A megjelenésszám szerinti top 10 termékosztály a teljes piac 41%-át fedte le.