A hazai e-kereskedők esélyeit javítja, hogy első ügynökségként CEE régióban Google CSS licencet szerzett a Growww Digital ROIshopper nevű szolgáltatása.
A Google Comparison Shopping Services (CSS) partner egy árösszehasonlító oldal vagy szolgáltató, ahol a vásárló egy termékre rákeresve megtalálhatja a legkedvezőbb árat kínáló webshopot. A Google Shopping tulajdonképpen a Google CSS felülete.
A Google CSS Partner Programja keretében kedvezményesen teszi elérhetővé a Shopping szolgáltatását árösszehasonlító oldalak és szolgáltatók számára. A program az Európai Unió monopóliumellenes szabályozása következtében jött létre. A keresőóriás ezzel biztosítja, hogy az e-kereskedők számára ne csak a Google Shopping legyen az egyetlen elérhető CSS hirdetési felület.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy minden minősített CSS Partner 20%-os kedvezményt kap az átkattintási árakra, hogy versenyképes legyen a natív Shopping hirdetésekkel szemben. Ez a kedvezmény egy úgynevezett licit előny a Google CSS hirdetésekkel szemben, azaz a CSS Partner hirdetései ugyanazon beállítások mellett, jobb pozícióból, több aukcióban indulhatnak, ezáltal több megjelenést érhetnek el. A nyugat-európai e-kereskedők jó része már ma is használja a magyar piacon a CSS rendszert, ezért a hazai e-kereskedők versenyhátrányba kerülhettek.
„Nyugat-Európában már sztenderdnek számít a CSS használata. Vannak olyan réspiacok, ahol CSS nélkül már nem éri meg hirdetni. Nemzetközi tapasztalataink szerint a program különösen azon területeken előnyös, ahol szűkülő piaci margin-ok, külföldi versenytársak és nagy verseny jellemző” – mondta Szabó László online-növekedési szakértő, a Growww Digital alapítója.
Magyarországon eddig három árösszehasonlító oldal volt tagja a programnak, mely a Growww Digital ROIshopper nevű szolgáltatása révén most könnyebben elérhetővé vált a hazai e-kereskedőknek.
A Google Shopping hirdetése a világ számos országa után 2019. júniustól vált elérhetővé Magyarországon. Azóta hónapról hónapra nő a Shopping-kampányok kattintási részaránya. 2019 novemberében elérte a 47 százalékot azon hirdetők esetében, akik használják a hirdetési formátumot.