- Hirdetés -

Ömlött a reklám a netezőkre

|

A tavalyi utolsó negyedévben mintegy 9,037 milliárd reklám jelent meg Magyarországon a felhasználók asztali gépén az összes iparágat egybevéve – derül ki a Gemius elemzéséből. A legaktívabb hirdetőnek ebben a szegmensben a kereskedelmi szektor bizonyult.

A 15-59 éves korosztályban 4 181 800 felhasználóhoz jutottak el így a hirdetők, akiket átlagosan napi 56 alkalommal ért el potenciálisan (Frequency) valamilyen videó vagy display hirdetés a vizsgált időszak alatt – írja közleményében a Gemius. Ebből a tényleges képernyőidővel (Viewable Impressions*) rendelkező kreatívok aránya 53,26% volt. Ha ezt tovább bontjuk a korosztályon belüli csatornákra, akkor napi átlagos 44-es Frequency értéket láthatunk a Standard (non-social), míg 30-ast a Social (Youtube, Facebook) csatornákra.

A látható reklámüzenetek – minimális különbséggel ugyan – nagyobb arányban a férfiakat érték el, ebből legalább két alkalommal (Viewable Real users 2+) 1 946 800 főt, míg legalább ugyanilyen gyakorisággal összesen 1 992 600 nő találkozott a ténylegesen képernyőn mért reklámokkal a teljes időszak alatt. Mégis, naponta átlagosan és potenciálisan több hirdetéssel találkozhattak volna a nők (58) szemben a férfiakkal (55), ha mind képernyőn lett volna. Ennek oka, hogy napi átlagban közel 100 000 fővel (Real Users) kevesebb a reklámokkal elért női netezők száma a férfiakénál.

Az iparágakat tekintve, online hirdetési aktivitás szerint a Viewable Impressions alapján az első helyen a kereskedelmi szektor áll 32,85%-os részesedéssel a 15-59 éves korosztály elérésében. A teljes kereskedelmi iparág volumene a vizsgált időszakban 1,58 milliárd Viewable Impressions volt, a hirdetők üzeneteivel átlagosan 726 alkalommal találkozhattak volna a userek, ha minden megjelenés képernyőn lett volna.

A média konverziós arányok egyik aspektusát tekintve – az összes elért impression szám mekkora hányadát sikerült látható kontaktussá konvertálni (Viewability Rate) – kiemelkedtek a háztartási cikkekkel és a telekommunikációval foglalkozó iparágak a 60% feletti teljesítményükkel.

Az online reklámok elérésének ciklikussága PC-n többnyire leköveti az általános internetezési szokásokat, ami a DKT-Gemius Rating adatokból jól leolvasható. A hétvégi és munkaszüneti napokon jellemzően több felhasználó választ egyéb offline tevékenységet, vagy más csatornát a tartalomfogyasztásra.

A kereskedelmi szektor a negyedik negyedévben egyenletesen kommunikált a fogyasztók felé, majd év végére visszább vett az elérésből, lekövetve az általános PC-s internet fogyasztást. Hasonlóan kommunikált a pénzügyi szektor is. A szórakozás és szabadidő iparágakra szintén az egyenletes kommunikáció volt jellemző, ám az előzőkkel ellentétben itt szinten tartották a napi elérést az ünnepi időszak alatt is.

A pixelméret-választékot tekintve a display hirdetések sokszínűségére biztosan nem lehet panasz: a legalább egymillió megjelenést (Impressions) elért kreatívok közül 384 különbözőt azonosított a Gemius a Standard csatornákon, és további 114 különböző méretet a Social csatornákon, display kategóriába sorolva a szponzorált postokat is. A 384 kreatívméret közül 120 tudta a legalább 60%-os láthatósági arányt (Viewability rate) hozni 12,33 másodperc átlagos képernyőn töltött idővel (Viewability time), még Social csatornákon megjelentek közül ugyanez a kritérium 57 különböző méretre teljesült a 114-ből, és ez reklám kontaktusonként átlagosan 18,29 másodpercet jelenthetett a hirdetők számára a képernyőn.

Videóhirdetések szempontjából kétségtelenül a Standard média felületek szállították kontaktusszámban az alacsonyabb volument a Social csatornákkal összevetve: 180 millió Impressions a 658 millióval szemben. A minőségi mutatókban – úgy, mint a média konverziós értékek – cserébe jobban állnak a Standard csatornák 67,36%-os láthatósági arány mellett átlagosan 15,82 másodperc képernyőn töltött idővel, szemben a Social csatornákon futtatott videók 62,88%-os láthatósági arányával és átlagosan 11,17 másodperc képernyőn töltött idejével.

*Viewable Impressions – az egyik olyan mutató, ami alapján a hirdetők kielemezhetik, hogy mennyire hatékonyan költötték el a reklámra szánt összeget, illetve az egyes médiafelületek teljesítményét is össze tudják hasonlítani.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...