A legnagyobb márkák már több embert érnek el az Instagramon keresztül, mint a Facebookon – derül ki a Socialbakers legújabb elemzéséből. A tavalyi negyedik negyedéves adatok alapján tovább nőtt a hirdetési költés ezeken a platformokon és hódít az influencer marketing.
A Socialbakers adatai alapján az 50 legnépszerűbb márka az Instagramon 2019 utolsó negyedévében 3,57 milliárd megjelenítést ért el, míg a Facebookon 3,47 milliárd volt ez a szám. Ami azonban ennél jóval megdöbbentőbb, hogy meghatározó brandekkel kapcsolatos aktivitás sokkal nagyobb az Instagramon, a cseh központú társaság elemzése szerint a bejegyzéseikkel kapcsolatban ezen a felületen közel 20-szor annyi aktivitás volt, mint a Facebookon. Ráadásul ezt úgy sikerült elérni, hogy ezek a márkák a Facebookon összességében több posztot helyeztek el.
A tavalyi utolsó negyedév azonban hiába törekedtek arra a brandek, hogy minél nagyobb aktivitásra ösztönözzék a fogyasztókat, ez nem igazán jött be. Mindkét platformon visszaesett ugyanis az interakciók száma az egy évvel korábbihoz képest, ráadásul ez még a legnépszerűbb iparágak esetében is így volt.
Az Instagramon hagyományosan erős divatmárkák esetében például éves összevetésben 19,4 százalék volt a csökkenés, míg a Facebookon az e-kereskedelmi szektort képviselő, legnagyobb elérésű márkák körében 9,6 százalékos volt a visszaesés. A Socialbakers elemzése szerint ezek az adatok azt mutatják, hogy a márkáknak okosabban kell megtervezniük, hogyan kommunikálnak ezekene a felületeken, milyen posztokat osztanak meg és inkább a magas minőséget jelentő tartalomra érdemes fókuszálni, amelyekből még ha kevesebbet is tesznek ki, de jobban erősíthetik a fogyasztók elköteleződését.
A hirdetési bevételek mindkét platformnál tovább nőttek a tavalyi utolsó negyedévben, ebben a mutatóban még a Facebook vezet. Az elemzés arra is rámutatott, hogy nincs jele annak, hogy csökkenne az influencer marketing jelentősége. 2019 utolsó három hónapjában a #Ad-et vagy ennek helyi változatát posztjaikban használó influencerek száma 90,5 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A legaktívabb az influencerek körében az Instagramon a Walmart, amit tavaly az október-decemberi időszakban 619 véleményvezér 854 bejegyzésben említett meg.