Még a mai napig sem magától értetődő, hogy minden nő és minden férfi egyenlő. A nőket ért folyamatos megkülönböztetésekre válaszolva, az Avon idén márciusban elindítja Speak Out elnevezésű kampányát, amellyel arra bátorítja a nőket és a férfiakat egyaránt, hogy szólaljanak fel, és segítsenek véget vetni a nők elhallgattatására alkalmazott pejoratív jelzők használatának.
A nemzetközi Speak Out kampány a nemek közötti megosztottság egyre növekvő bizonyítékaira reagál. A Világgazdasági Fórum 2020. évi jelentése külön kiemeli, hogy a nemek közti egyenértékűségi ráta különbsége 99,5 év, tehát a nők közel 100 évvel vannak lemaradva a férfiaktól elismertség, fizetés, megbecsülés és egyéb társadalmi területek és szerepek szempontjából.
Az AVON közel 5 millió főt számláló Tanácsadói közösségéből érkező visszajelzések alapján kiderült, hogy számos kultúrában kialakultak olyan szavak és kifejezések, amelyeket jellemzően a nők kritizálására és őket illető negatív előítéletek kifejezésére használnak. Többek között ilyen például az angolban a „lippy”, a németben a „vorlaut”, vagy a spanyolban a „mandona”, de a magyar nyelvben is számos ilyen kifejezést találhatunk, úgymint „főnökösködő” vagy „karrierista”, „hisztis” vagy „drámakirálynő”.
Az Avon a nők vállalataként harcol a nemek közötti egyenlőségért, támogatja a nőket jogaik gyakorlásában és a megkülönböztetés elleni küzdelemben. 2020-ban a vállalat a Speak Out kampánnyal szeretné felhívni az emberek figyelmét erre a súlyos társadalmi problémára. A kampánnyal arra bíztatja az embereket, hogy #SpeakOut hashtaggel ellátva osszák meg történeteiket egy, a közösségi média profiljukra feltöltött képen keresztül, ezzel kifejezve támogatásukat az elnyomott nők irányába. Az Avon ezt követően összegyűjti a megosztott képeket és történeteket egy globális galériába, ezzel ünnepelve a nőket a világ minden tájáról.
A vállalat 2020-as kampánya nem egyszeri kezdeményezés, hiszen évtizedek óta elszántan támogatja a nőket, így idén is 10 millió dollárt adományoz olyan fontos globális ügyek támogatására, mint az oktatás, a családon belüli erőszak- és a mellrák elleni küzdelem. Az adományozás az Avon nők iránti hosszútávú elkötelezettségére épül, hozzásegítve őket egy biztonságos és egészséges élethez. A vállalat és alapítványa eddig több mint 1 milliárd dollárt gyűjtött össze civil szervezetek támogatására világszerte.
“Az Avon immár 130 éve áll ki a nők mellett” – nyilatkozta Angela Cretu, az Avon vezérigazgatója. “Nálunk minden nap nőnap, de a Nemzetközi Nőnap különleges alkalom arra, hogy mindkét nem csatlakozzon a kampányhoz, beszéljenek nyíltan azokról az akadályokról, amelyek a nőket korlátozhatják abban, hogy egyenlő arányban hallathassák hangjukat. A Nemzetközi Nőnap ugyanakkor egy remek alkalom arra is, hogy a nőket ünnepeljük, ezért szeretnénk megosztani minél több inspiráló nő történetét a világ minden tájáról.”
A kampány indulásakor az Avon Angliában egy panelbeszélgetés keretében foglalkozott azokkal a nyelvi elemekkel és sztereotípiákkal, amelyek elhallgattatják, megszégyenítik és elriasztják a nőket a felszólalástól. A beszélgetést és az egyes országokban megvalósuló eseményeket követően az Avon egy új magatartási kódexet dolgoz ki, amely iránymutatásul szolgál a nők felszólalását akadályozó nyelvhasználattal és tevékenységgel szemben való fellépésre.
Az egész évet átölelő Speak Out kampány csúcspontja novemberben, az első Avon #SpeakOut Awards lesz, ahol díjakkal ismerik el azokat a szervezeteket és személyeket, akik segítettek a nőknek megtalálni hangjukat, vagy megosztották azon nők történetét, akiknek nincs lehetőségük rá.