- Hirdetés -

A nőkért kampányol az AVON

|

Még a mai napig sem magától értetődő, hogy minden nő és minden férfi egyenlő. A nőket ért folyamatos megkülönböztetésekre válaszolva, az Avon idén márciusban elindítja Speak Out elnevezésű kampányát, amellyel arra bátorítja a nőket és a férfiakat egyaránt, hogy szólaljanak fel, és segítsenek véget vetni a nők elhallgattatására alkalmazott pejoratív jelzők használatának.

A nemzetközi Speak Out kampány a nemek közötti megosztottság egyre növekvő bizonyítékaira reagál. A Világgazdasági Fórum 2020. évi jelentése külön kiemeli, hogy a nemek közti egyenértékűségi ráta különbsége 99,5 év, tehát a nők közel 100 évvel vannak lemaradva a férfiaktól elismertség, fizetés, megbecsülés és egyéb társadalmi területek és szerepek szempontjából.

Az AVON közel 5 millió főt számláló Tanácsadói közösségéből érkező visszajelzések alapján kiderült, hogy számos kultúrában kialakultak olyan szavak és kifejezések, amelyeket jellemzően a nők kritizálására és őket illető negatív előítéletek kifejezésére használnak. Többek között ilyen például az angolban a „lippy”, a németben a „vorlaut”, vagy a spanyolban a „mandona”, de a magyar nyelvben is számos ilyen kifejezést találhatunk, úgymint „főnökösködő” vagy „karrierista”, „hisztis” vagy „drámakirálynő”.

Az Avon a nők vállalataként harcol a nemek közötti egyenlőségért, támogatja a nőket jogaik gyakorlásában és a megkülönböztetés elleni küzdelemben. 2020-ban a vállalat a Speak Out kampánnyal szeretné felhívni az emberek figyelmét erre a súlyos társadalmi problémára. A kampánnyal arra bíztatja az embereket, hogy #SpeakOut hashtaggel ellátva osszák meg történeteiket egy, a közösségi média profiljukra feltöltött képen keresztül, ezzel kifejezve támogatásukat az elnyomott nők irányába. Az Avon ezt követően összegyűjti a megosztott képeket és történeteket egy globális galériába, ezzel ünnepelve a nőket a világ minden tájáról.

A vállalat 2020-as kampánya nem egyszeri kezdeményezés, hiszen évtizedek óta elszántan támogatja a nőket, így idén is 10 millió dollárt adományoz olyan fontos globális ügyek támogatására, mint az oktatás, a családon belüli erőszak- és a mellrák elleni küzdelem. Az adományozás az Avon nők iránti hosszútávú elkötelezettségére épül, hozzásegítve őket egy biztonságos és egészséges élethez. A vállalat és alapítványa eddig több mint 1 milliárd dollárt gyűjtött össze civil szervezetek támogatására világszerte.

“Az Avon immár 130 éve áll ki a nők mellett” – nyilatkozta Angela Cretu, az Avon vezérigazgatója. “Nálunk minden nap nőnap, de a Nemzetközi Nőnap különleges alkalom arra, hogy mindkét nem csatlakozzon a kampányhoz, beszéljenek nyíltan azokról az akadályokról, amelyek a nőket korlátozhatják abban, hogy egyenlő arányban hallathassák hangjukat. A Nemzetközi Nőnap ugyanakkor egy remek alkalom arra is, hogy a nőket ünnepeljük, ezért szeretnénk megosztani minél több inspiráló nő történetét a világ minden tájáról.”

A kampány indulásakor az Avon Angliában egy panelbeszélgetés keretében foglalkozott azokkal a nyelvi elemekkel és sztereotípiákkal, amelyek elhallgattatják, megszégyenítik és elriasztják a nőket a felszólalástól. A beszélgetést és az egyes országokban megvalósuló eseményeket követően az Avon egy új magatartási kódexet dolgoz ki, amely iránymutatásul szolgál a nők felszólalását akadályozó nyelvhasználattal és tevékenységgel szemben való fellépésre.

Az egész évet átölelő Speak Out kampány csúcspontja novemberben, az első Avon #SpeakOut Awards lesz, ahol díjakkal ismerik el azokat a szervezeteket és személyeket, akik segítettek a nőknek megtalálni hangjukat, vagy megosztották azon nők történetét, akiknek nincs lehetőségük rá.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...