Látszik a nézettségi adatokon, hogy a koronavírus-járvány miatt többen vannak otthon esténként. Régen ért el ilyen sok műsor egymillió feletti nézőszámot. Ismét az Álarcos énekes áll a műsoros toplista élén.
Az elmúlt héten mindkét vezető kereskedelmi csatorna közönségaránya csökkent a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Az RTL Klub esetében nagyon kicsi volt ez a csökkenés, hiszen 0,2 százalékponttal értek el alacsonyabb közönségarányt, mint egy héttel korábban és 16,6 százalékkal zárták a hetet. A TV2 share-je 2,4 százalékponttal, 11,9 százalékra csökkent.
A hétfőt a TV2 nyerte, a többi estét az RTL Klub. A hétköznapok szoros versenyt hoztak, igazából szombaton és vasárnap tudott jobban ellépni az RTL Klub a fő konkurensétől.
A 18-59 éveseknél és teljes napon a fentieknél kisebb volt a differencia a két csatorna között. Az RTL Klub ennél a célcsoportnál 10,3 százalékos, a TV2 9 százalékos közönségarányt produkált.
Csoportszinten (18-49 évesek és főműsoridő) az RTL Magyarország 28,9 százalékos, a TV2 Csoport 24,2 százalékos közönségarányt hozott össze. A nemzetközi csatornaportfóliók közül az elmúlt héten a Viacomnak jött ki legjobban a lépés, 6,6 százalékos share-nek örülhettek. A Sony televíziói 5,7 százalékot, az AMC csatornák 4,4 százalékot értek el.
13. hét/ 12. hét / 11. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 16,6% / 16,8% / 16,3%
TV2 – 11,9% / 14,3% / 15,4%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (13. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Barátok közt – 8,4% (8,4%)
Híradó – 21,9% (22,5%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 18,6% (19,3%)
Drága örökösök – 18% (18%)
Bátrak földje – 12% (12,7%)
TV2
Remények földje – 7,5% (9%)
Tények – 17,7% (18,7%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 16,4% (17,9%) – hétfőtől szombatig
Mintaapák – 15,6% (16,2%)
Exatlon Hungary – 13,2% (13,8%)
A hétköznap este futó műsorok terén jelentős változások nem történtek. Az RTL Klubon továbbra is nagyon erős a Híradó, Fókusz, Drága örökösök trió. A Barátok köztről és a Bátrak földjéről viszont – szokás szerint – ez már nem mondható el.
A TV2-n a Tények, Tények Plusz és a Mintaapák viszi a hátán az esti sávot. A Mintaapák átlagos nézőszáma (a 18-49 éveseknél) múlt héten még egy kicsit tovább erősödött: 253 ezerről 257 ezerre. Ugyanakkor az Exatlon lendülete alábbhagyott. A 13,2 százalékos heti share-jük némileg alacsonyabb a TV2 hétköznap esti közönségarányánál (13,7 százalék). Az átlagos nézőszámuk is csökkent: 215 ezerről 207 ezerre.
Látszik a nézettségi adatokon, hogy a koronavírus-járvány miatt szobafogságban van a lakosság: öt műsor is egymillió feletti nézőszámot ért el.
A legnézettebb műsor címnek ismét az RTL Klubon futó Álarcos énekes örülhetett, a 18-49 éveseknél 532 ezer, a teljes lakosságnál 1,34 millió nézővel. Második helyre A mi kis falunk futott be, a 18-49 éveseknél 512 ezres, a teljes lakosságnál 1,23 milliós nézettséggel.
A TV2 számára nem jött jókor a koronavírusos veszélyhelyzet, emiatt ugyanis a múlt héten már nem sugározták a Nicsak, ki vagyok? című műsorukat. Ez utóbbi a korábbi héten 307 ezres nézőszámot produkált a 18-49 éveseknél, amivel most is a csatorna legnézettebbje lehetett volna a kereskedelmi célcsoportnál. Így viszont a Tények Plusz múlt keddi adása volt a csatorna legtöbb 18-49 éves nézőt (306 ezret) vonzó műsora. A második legnépszerűbb a Mintaapák szerdai epizódja volt, 281 ezres nézettséggel.
A teljes lakosságnál a keddi Tények és Tények Plusz hozta a legjobb nézőszámot a csatornának: szám szerint 1 milliós és 978 ezres nézettséget.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.