- Hirdetés -

Nagy előnnyel nyerte meg a TV2 Csoport a nézettségi versenyt 2020 első negyedévében (x)

|

Átlagosan szinte minden negyedik magyarországi tévénéző a TV2 Csoport csatornáit nézte 2020 első negyedévében, aminek köszönhetően nagy előnnyel megnyerte a nézettségi versenyt Magyarország egyik vezető tévétársasága. Jól mutatja a különbséget, hogy az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve mindhárom fő célcsoportban 23 százalék feletti részesedést ért el a TV2 Csoport az év első három hónapjában, miközben az RTL Magyarország egyik célcsoportban sem tudta elérni ezt a számot. (x)

Az egész napra vonatkozó közönségarány (SHR%) tekintetében a 18-59 éves korcsoportban 24,1 százalékos eredménnyel zárta az év első három hónapját, míg a konkurens RTL Magyarország portfóliója 22,2 százalékos eredményt ért el. A 18-49 éves korosztályban szintén a TV2 Csoport nyert, akárcsak a teljes lakosságot tekintve. Előbbinél 23,3 százalékos közönségarányt ért el a TV2 Csoport a konkurens RTL Magyarország 22,2 százalékos eredményével szemben, a teljes lakosságot tekintve pedig 24,6 százalék állt szemben 20,6 százalékkal a TV2 Csoport javára, az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve.

Márciusban a koronavírus-járvány világméretű terjedése a hazai tévénézési szokásokat is megváltoztatta: a napi tévénézési idő nagymértékben megnőtt a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Míg a 18-59 évesek tavaly márciusban 240 percet töltöttek a tévéképernyők előtt, idén márciusban ez az érték 273 percre nőtt. A 18-49 évesek és a teljes lakosság körében pedig egyaránt 39 perc volt a növekedés tavaly márciushoz képest, előbbi korcsoportban 209 percről 248 percre nőtt a tévénézésre fordított idő; a teljes lakosság körében pedig 279 percről 318 percre.

A TV2 Csoport ezt a rendkívüli márciust is győzelemmel zárta az egész napra vonatkozó közönségarányt tekintve, hasonlóan az év első két hónapjához. (A18-59: TV2 Csoport: 23,8%, RTL Magyarország: 22,3%, A18-49: TV2 Csoport: 23,3%, RTL Magyarország.: 22,5%, A4+: TV2 Csoport: 24,4%, RTL Magyarország.: 20,7%). A TV2 csatorna pedig mind az egész napot tekintve, mind főműsoridőben sokkal erősebb teljesítményt mutatott idén márciusban a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A 18-59 évesek körében a tavaly márciusi 8,4 százalékos közönségarányhoz képest idén márciusban 10,2 százalékot ért el a TV2 egész napra vonatkozóan, főműsoridőben pedig a tavaly márciusi 11,2 százalékos részesedést idén márciusban sikerült 14,1 százalékra duzzasztani, ami igazán jelentős növekedésnek számít.

„Mindig is arra törekedtünk, hogy minden napszakban a legszélesebb körű szórakoztató tartalmakkal szolgáljunk minden korosztály számára. A jelenlegi rendkívüli helyzetben, amikor sokkal több ember tölti napközben tévézéssel az idejét, ez a törekvés különösen helyénvalónak mutatkozott. Az eredményeink is visszaigazolják ezt: 2020-ban eddig a TV2 Csoport csatornáit nézték a legtöbben az egész napos adatok szerint, átlagosan minden negyedik tévénéző minket választott ebben a periódusban” – mondta Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.

Vezet az Exatlon, a Nicsak, ki vagyok?, erősen teljesít a Mintaapák

A zászlóshajó műsorok tekintetében is jól indult a 2020-as év a TV2 számára, az Exatlon Hungary, a Nicsak, ki vagyok? és a Mintaapák egyaránt jelentős sikereket értek el. Az Exatlon Hungary második szériája 2020 első negyedévének emblematikus főműsoridős programjaként eddigi 65 adását figyelembe véve továbbra is nyeri idősávját a 18-49 éves korcsoportban. A TV2 közönségaránya a műsor idősávjában a második széria valamennyi adását figyelembe véve 14,9 százalék, míg az RTL Klub ugyanezen idősávban 13,6 százalékos részesedéssel bír.

Márciusban a tervezettnél korábban, hat adás után egy időre elbúcsúzott a nézőktől a TV2 vasárnap esti showműsora, a Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada. A közkedvelt műsor eddigi hat epizódjának átlagát tekintve a 18-59 évesek körében megnyerte saját idősávját: 18,3 százalékos részesedést hozott a TV2-nek, míg a műsor idősávjában az RTL Klub közönségaránya 17,8 százalék volt.

A Mintaapák nézettsége a sorozat történetében rekordmagasságokat ért el márciusban. A sorozat eddigi 10 legnézettebb epizódja a 18-59-es és a 18-49-es korcsoportban is a márciusi részek közül került ki. A legmagasabb közönségarányt mindkét célcsoportban a március 12-i adás hozta: 18-59-en 17,9 százalékos, 18-49-en 19,7 százalékos részesedést ért el.

A rendkívüli helyzet miatt megnövekedett hír- és információfogyasztás a Tények és a Tények Plusz nézettségében is tetten érhető. A két főműsoridős program nézettsége a 2020. január-februári átlaghoz képest jelentős emelkedést mutat: a Tények este 6 órakor kezdődő epizódjainak átlagos közönségaránya márciusban 17,5 százalék volt az első két hónapra vonatkozó 15,5 százalékos átlaghoz képest a 18-59 korosztályban, míg a Tények Plusz esetében a március 16,0%-os részesedést hozott a január-februári 14,3%-hoz képest. (x)

Általános célcsoport: A18-59, Live + As Live

Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...