- Hirdetés -

Megverte a TV2 az RTL Klubot és nem is kicsit

|

A hétből hat estét megnyert a TV2 és a legnézettebb műsort is ez a csatorna sugározta. Az RTL Klub legtöbb nézőt vonzó tartalma a Híradó volt.

Múlt héten kifutott az RTL Klub két főműsoridős sorozata, a Drága örökösök és a Bátrak földje. Emiatt új műsorrendet vezettek be, aminek a lényege az volt, hogy a Barátok közt visszakerült a főműsoridőbe, utána pedig minden nap más műsort (Cápák között, Isten veled, Magyarország, Toplista, Bűnös lelkek) adtak. Ez eléggé átalakította a nézettségi versenyt, de nem az RTL számára kedvező módon.

Az RTL Klub mindössze 9,7 százalékos heti közönségarányt ért el a hazai pályáján, azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A TV2 ezzel szemben 13,5 százalékos share-rel zárta a hetet. Tehát nem éppen csak nyert a TV2, hanem igen jelentős, közel 4 százalékpontos előnnyel, ráadásul az RTL számára kedvezőbb célcsoportnál.

A TV2 hat estét nyert, az RTL Klub csak a szombati főműsoridőben ért el jobb közönségarányt. Ami még érdekes, hogy a TV2 nyert a nekik jobban fekvő 18-59 éves, teljes napos felbontásban is. Viszont kisebb előnnyel (9,5% vs. 7%), mint a fenti célcsoportnál.

Csoportszinten is jobb hete volt a TV2-nek. A teljes csatornaportfóliójuk ugyanis 27,1 százalékos share-t produkált a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Ugyanekkor az RTL Magyarország 23,7 százalékot ért el.

A nemzetközi csatornaportfóliók versenyében is történt némi változás. A korábbi hetekben a Viacom csatornái érték el a legmagasabb share-t. Múlt héten viszont a Sony csatornái 7 százalékot hoztak össze, a Viacom 5,9 százalékot, az AMC csatornák pedig 5,4 százalékot.

18. hét / 17. hét / 16. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 9,7% / 13,8% / 14,9%
TV2 – 13,5% / 13,6% / 11,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (16. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Híradó – 18,2% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14%
Barátok közt – 10,6%

TV2
Tények – 15,9% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14,8% – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 15%

Az úgy tűnik, az idők végezetéig elhúzható Exatlon elég szépen teljesít a TV2-n, pedig pár héttel ezelőtt volt egy mélypontja a műsornak. Az RTL Klubnál nagyon érződött a Drága örökösök hiánya. Az a vicc, hogy még a Bátrak földjével is előbbre lennének, mert az is 2-3 százalékponttal többet hozott, mint a Barátok közt, ami egyre inkább az RTL Concorde-projektjének tűnik.

Ráadásul a Barátok közt lehúzta az utána következő saját gyártású műsorok eredményeit is. Utóbbiak közül a legjobban a Cápák között teljesített (144 ezres nézettség és 9,4 százalékos közönségarány). Legrosszabb eredményt pedig a Bűnös lelkek (91 ezer néző, 6 százalékos közönségarány) érte el.

A szombat esti Made in Karantén és a Mellékhatás 12,5 és 12,1 százalékos közönségarányt hozott. A vasárnap esti Maradj haza magadnak és a Segítség! Itthon vagyok! ennél kicsit rosszabbat, 10,2-10,2 százalékos share-t.

A hét legnézettebb műsora a TV2-n pénteken sugárzott Egyszer volt Budán Bödör Gáspár című sorozat első epizódja volt, ami a 18-49 éveseknél 485 ezer, a teljes lakosságnál 1,22 millió nézőt vonzott.

Múlt héten az RTL Klub legnézettebb műsora a vasárnap esti RTL Híradó volt, amit a kereskedelmi célcsoportból 245 ezer, a teljes lakosságból 776 ezer nézőt ültetett a képernyők elé.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2020_18het1849

 

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop2020_18hetteljes

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...