A koronavírus-járvánnyal szembeni intézkedések és a gyárbezárások miatt áprilisban az előző évinél mintegy 50 százalékkal kevesebb, 6170 új személygépkocsit és 33 százalékkal kevesebb, 1408 kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse Kft. adatai alapján. A szervezet májusban is elképzelhetőnek tart hasonló mértékű visszaesést.
Az MGE felhívta a figyelmet arra is, hogy a használt autók behozatala továbbra is emelkedik, az egyesület szerint a korszerűtlen és idős, környezetszennyező import megállítása egyre kevésbé tűr halasztást – írja az MTI a szervezet közlése alapján.
Idén áprilisban 160 új nagyhaszonjárművet állítottak forgalomba a tavaly áprilisi 625 után. A visszaesés itt a legnagyobb, ez mutatja, hogy az autós szakma milyen mély válságba került – hangsúlyozta értékelésében az egyesület. A nagyhaszonjárműveknél csökkenő trenddel számolnak a sofőrhiány és a dráguló működési körülmények miatt is.
A motorkerékpároknál volumenében még mindig alacsony a forgalomba helyezés, de az MGE szerint bizakodásra ad okot, hogy egyelőre nincs visszaesés. Áprilisban 417 új motorkerékpárt állítottak forgalomba.
Az MGE áprilisban módosította 2020-ra vonatkozó előrejelzését, a korábban várt 155 000 helyett csak 118 000 személygépkocsi forgalomba állítására látnak esélyt az idén. A kishaszonjárműveknél már nem 26 000, hanem 22 000, a nagyhaszonjárműveknél pedig 4500 helyett 2300 új forgalomba helyezésre számítanak.