A múlt évben 41,15 milliárd forintos nettó árbevételt ért el a TV2 Média Csoport Zrt., ez 5,24 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Több mint 2,6 milliárd forinttal nőtt a terjesztésből származó bevétel, de jócskán megemelkedtek a személyi költségek is a vállalatnál.
A társaság május 14-re összehívott éves rendes közgyűlésén fogadták el a cég 2019-re vonatkozó, könyvvizsgáló által auditált pénzügyi beszámolóját. Az értékesítési árbevételből a legnagyobb részt a hirdetési felületek értékesítése jelentette, ebből 22,3 milliárd forint folyt be tavaly a vállalatnak, ami közel 1,4 milliárdos bővülést jelentett 2018-hoz képest.
Nagyon komoly fejlődés volt a terjesztési bevételben, ami 15,73 milliárd forint volt 2019-ben, ez 2,6 milliárd forintnál is nagyobb fejlődést jelent éves összevetésben. A társaság által benyújtott Kiegészítő mellékletben részletezték a bevételeket és ebből kiderül, hogy a szponzoráció esetében viszont nagyon komoly visszaesés volt. Míg 2018-ban még 4,17 milliárd forint jött be ebből, addig a múlt évben már csak 1,36 milliárd.
Az igénybe vett szolgáltatások kapcsán vetített produkciókhoz, sport bajnokságokhoz kapcsolódó költségekben volt egy igen látványos megugrás, míg 2018-ban 14,45 milliárd forintot fordítottak erre, addig a múlt évben már 14,78 milliárd forintot. Érdekesség, hogy bár a foglalkoztatottak száma csak minimális mértékben változott, a személyi jellegű ráfordítások több mint félmilliárd forinttal nőttek és meghaladtak a 4,9 milliárd forintot.
A társaság nyeresége is nőni tudott tavaly, 1,75 milliárd forintos adózás utáni eredménnyel zárták az évet, ami 3,7 százalékos bővülést jelentett éves összevetésben. „A jövőre nézve is számos ígéretes elképzelésünk van mind a csatorna- és műsorportfólió, mind a digitális fejlesztések kapcsán. Folyamatosan dolgozunk a piaci pozíciónk erősítésén, azt gondolom, a munkánk sikerességét a vállalat pénzügyi eredményei is visszaigazolják” – nyilatkozta az eredmények kapcsán Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója.