- Hirdetés -

Hatalmas előnnyel vezet a TV2

|

Folytatódott a TV2 menetelése, amit főleg a magas nézőszámot hozó Exatlonnak köszönhetnek. A 18-49 éveseknél a hét legnézettebb műsora is az Exatlon volt, a teljes lakosságnál viszont az RTL Híradó végzett az élen.

Múlt héten sem állt meg a TV2 erősödése az elvileg a fő konkurensüknek jobban fekvő célcsoportnál, azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. A korábbi héthez képest az RTL Klub közönségaránya 0,4 százalékponttal csökkent, a TV2-é 1,6 százalékponttal nőtt. Így a TV2 16,1 százalékos, az RTL Klub pedig 8,6 százalékos share-rel zárta a hetet. Ez 7,5 százalékpontos különbséget jelent.

Picit még ennél is nagyobb volt az előnye a TV2-nek a hétfőtől péntekig terjedő időszakban. Ekkor a TV2 17,4 százalék, az RTL Klub 8,7 százalék közönségarányt hozott össze, azaz 8,7 százalékpont volt a differencia. Pont a dupláját érte el a TV2, mint az RTL Klub.

Ami érdekes, hogy a TV2 fő csapásirányát jelentő 18-59 éveseknél és teljes napon nem látni akkora előnyt, mint a szűkebb kereskedelmi célcsoportnál és este. A TV2 10,3 százalékos share-rel zárta a múlt hetet, az RTL Klub pedig 6,5 százalékponttal, azaz 3,8 százalékpontos különbséggel.

21. hét / 20. hét / 19. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 8,6% / 9% / 9,3%
TV2 – 16,1% / 14,5% / 13,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (21. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Híradó – 17,9% (17,2%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 13,3% (13,2%)
Barátok közt – 9,7 (9%)

TV2
Tények – 15% (15,5%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 14% (14,3%) – hétfőtől szombatig
Exatlon Hungary – 19,6% (17,3%)

A TV2 a főműsoridő csaknem egészét lefedő Exatlonnal nyert nagyot, de persze ehhez az is kellett, hogy a felvezetőműsorai (Tények és Tények Plusz) is erős nézettséget produkáljanak. Meg persze az is kapóra jött a TV2-nek, hogy az RTL Klub a koronavírusos – gyártási és gazdasági – helyzet miatt több műsorát is bespájzolta inkább őszre.

Ugyanakkor azért nem egy „kiürült” RTL Klubbal szemben nyert a TV2. Az RTL-en ugyanis múlt héten esténként – a Híradón, a Fókuszon és a Barátok köztön felül – nyolc új, saját gyártású tartalom került képernyőre. A TV2-n pedig ebből a szempontból nézve csak az Exatlon állt egymagában, de persze több produkciónyi műsoridőt lefedve.

Az Exatlon 18-49-es átlagos nézőszáma még nőtt is a múlt héten: 247 ezerről 261 ezerre. Az RTL Klubon közönségarány terén javított ugyan egy kicsit a Barátok közt, viszont az átlagos nézettségük maradt a 129-130 ezres szinten.

Az RTL Klubon a Barátok közt utáni sávban futó saját gyártású műsorok közül ismét a Cápák között teljesített a legjobban (9,3%-os közönségaránnyal), majd Isten veled, Magyarország (6,9%), Toplista (6,5%) és Bűnös lelkek (5,8%) volt a sorrend. (Ezek közül az RTL Moston is a Cápák között váltotta ki a legnagyobb érdeklődést, az aktuális heti részt 42 ezren nézték meg, összességében pedig 94 ezren tekintették meg valamelyik Cápák között adást a digitális platformon).

A hétvégi saját gyártások közül megint a szombati különítmény hozott jobb eredményeket az RTL Klubnak: a Made in Karantén 10,7 százalékos, a Mellékhatás 11,8 százalékos közönségarányt. Vasárnap este a Maradj haza magadnak 7,4 százalékos, a Segítség! Itthon vagyok! 5,6 százalékos share-t ért el.

A 18-49-es műsoros toplistát a TV2, a teljes lakosságos heti rangsort az RTL Klub nyerte. A kereskedelmi célcsoportnál az Exatlon múlt szerdai adása érte el a legmagasabb, 285 ezres nézőszámot. Sőt, a toplista második helyén is egy TV2-s műsor nevét láthatjuk: a Jurassic World című vasárnap esti film ugyanis 261 ezres nézettséget produkált.

A teljes lakosságnál a vasárnap esti RTL Híradó érte el a hét legmagasabb, 782 ezres nézettségét. A második legnézettebb pedig az ugyanekkor futó Tények volt 749 ezres nézőszámmal.

Még említést érdemel az RTL Klubon látható Mellékhatás című sorozat is, ami a 18-49 éveseknél (174 ezer nézővel) a csatorna második, a teljes lakosságnál (415 ezer), a negyedik legnézettebb műsorának számított.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2020_21het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop 2020 21 hét

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...