- Hirdetés -

Felpörgette a Facebook használatát a járvány

|

A hírek, az élő közvetítések és a chat – ezek azok a funkciók, amikkel tarolt az elmúlt időszakban a Facebook. Gyakrabban és többet facebookoztunk az elmúlt hetekben, mint a megelőző időszakban, és sok esetben a családi kapcsolattartást, a munkahelyi ügyeinket is a Facebookon intéztük – többek között ez derül ki a Be Social közösségi média ügynökség legutóbbi felméréséből.

Azt mondhatjuk, hogy minden közösségi médiafelületet többet és intenzívebben használtunk az elmúlt hónapokban, viszont az adatokból arra lehet következtetni, megváltozott, hogy milyen céllal keressük fel őket. A kérdőív kitöltőinek 43,5%-a mondta azt, hogy többet van a Facebookon a járványhelyzet időszakában, mint korábban. A YouTube-ot 34,54%-uk, az Instagramot 20,38%-uk használja többet.

A veszélyhelyzet egyértelmű nyertese Magyarországon, ahogy más piacokon is, a Facebook. A Facebook hivatalos blogján megjelent adatok szerint több mint 50 százalékkal nőtt a Facebook előtt töltött idő, főleg a csetelés miatt azokban az országokban, ahol a vírus miatt karantént vezettek be. Persze ez nem meglepő, hiszen a Facebook az a közösségi platform, amely egész működését a hírek és külső oldalra mutató hivatkozások megosztására, illetve a tematikus csoportokon belüli kommunikációra alapozza.

A Be Social felmérése szerint a magyar felhasználók között 4%-kal nőtt azok aránya, akik naponta többször is megnézik a Facebookot, és nőtt az aktivitások száma is, hiszen 6%-kal többen vannak azok, akik naponta akár többször is posztolnak. Szintén érdekes, hogy átalakult, miért is használják szívesen az emberek a Facebookot. Míg ez év elején a válaszadók 58,2%-a használta a Facebookot hírforrásként, most azt látjuk, hogy idén tavasszal már 67%-uk kifejezetten a híreket figyelte az oldalon.

Év elején még az volt a Facebook egyik legfőbb vonzereje, hogy az ismerősökről megtudhatunk mindenfélét (56,89%), mostanra ez a szempont kevésbé fontossá vált (48%). Ahogy nem meglepő módon a járványhelyzet alatt a Facebook események sem játszanak olyan fontos szerepet életünkben, mint néhány hónappal korábban – akkor még a válaszadók 58,2%-a jelölte meg ezt a lehetőséget a közösségi oldal egyik fő pozitívumaként, most pedig már csak 37%. Azok, akik otthonról dolgoztak az utóbbi hetekben lényegesen nagyobb arányban válaszolták azt, hogy a munkával kapcsolatos dolgaikat is a Facebookon intézik (28,65%).

A Live lett az új tévé

Vannak dolgok, amelyek épp a koronavírus iránti kíváncsiság és fokozott érdeklődés miatt kerültek előtérbe. Ilyen például az élő közvetítéshez való csatlakozás a Facebookon. Míg korábban csak a válaszadók 4,79%-a mondta azt, hogy gyakran szokott élő közvetítéshez csatlakozni, mostanra ez az arány 14%-ra nőtt. Ugyanígy jóval kevesebben vannak már azok, akik viszont még soha életükben nem láttak Facebook Live-ot: 38,14% helyett mindössze 24%.

A koronavírussal foglalkoztak az elmúlt hetekben sok esetben még a sztárok, ismert emberek is – a válaszolók többsége (62%-a) találkozott is olyan bejegyzéssel, amikor egy ismert ember tett közzé posztot vagy videót a járványhelyzettel kapcsolatban. Tóth Gabi, Kasza Tibi és Orbán Viktor posztjai maradtak különösen emlékezetesek a válaszadók számára. Olyan is előfordult, hogy a koronavírussal kapcsolatban valótlan információval találkoztak a felhasználók – 35%-uk számolt be ilyenről. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy minden negyedik válaszoló úgy nyilatkozott, hogy nem biztos benne, hogy meg tudja állapítani, mi valótlan és mi nem azok közül az információk közül, amiket a Facebookon olvas. Aki felismeri a valótlan tartalmat, az is csak ritkán lép fel ellene: leginkább csak magukban szörnyülködnek (25%), esetleg nyomnak egy dühös fejű ikont (15%), de csak 100-ból heten jelentik a tartalmat a Facebooknak.

A vírus elleni védelem legfontosabb eszközeinek hirdetéseivel tele volt a Facebook, ám a válaszadók közül csak kevesen szánták rá magukat, hogy ezek hatására vásároljanak: 7%-uk vett így szájmaszkot, 3,6%-uk kézfertőtlenítőt. Ellenben csaknem minden 5. válaszadó (18%) vélte úgy, hogy többet vásárolt online a járványidőszakban, mint korábban.

„A Facebook sikere megmutatta, hogy miért is hasznos, ha egy közösségi felület sokrétű funkciókat kínál a felhasználói számára” – értékelte a felmérést Joanelli Tamás, a Be Social ügyvezető-tulajdonosa, aki szerint a Facebook azért tudott jobban nőni, mint a konkurencia, mert elsőszámú hírforrássá tudott válni a magyar netezők számára. Emellett a Facebook Live nemcsak a hírtévék szerepének jelentős részét vette át a nagy magyar hírportálok segítségével, de tulajdonképpen kiváltotta a közszolgálati televíziót is a hivatalos kormányzati kommunikációban.

„A Facebook Live platformon számtalan profi és amatőr beszélgetős műsor indult el a karanténidőszakban, ezzel olyan tartalmi pezsgés, sőt túlkínálat alakult ki a közösségi oldalon, ami akár csak egy éve is elképzelhetetlen lett volna” – tette hozzá Joanelli. Szerinte azt sem szabad elfelejteni, hogy a Facebook jelenlegi sikerében fontos tényező az is, hogy integrált, de teljes értékű chatapplikációt is kínál, miközben a konkurensek, a Snapchat, a Twitter, a Tiktok, vagy a cégen belüli ellenlábas, az Instagram, legfeljebb kiegészítő szolgáltatásként tekintenek erre a funkcióra.

„Bevált a Facebook most már szinte egyedülálló stratégiája, amely alapján nyitottak maradtak az internet más részei felé, ellentétben a többi konkurensükkel. Amíg kihívóik zárt rendszereket hoznak létre, amikben gyakran még egy külső hivatkozás, link megnyitása sem magától értetődő, addig a Facebook azzal tudott sikeres lenni a veszélyhelyzetben, hogy összegyűjti az internet legjavát, és így tulajdonképpen a böngészés kiindulópontjává válik” –- összegezte a Facebook sikerét Joanelli Tamás.

Több mint 4700-an töltötték ki a Be Social kérdőívét, amely a hamarosan nyilvánossá váló 2020-as Nagy Facebook Körkép kiegészítéseként az online térben vizsgálta a magyar Facebook-felhasználók járványhelyzetben kialakult szokásait. A járvány kezdete óta beérkezett válaszokat a még az év első heteiben rögzített Nagy Facebook Körkép 2020 eredményeivel vetették össze, így kiderülhetett, milyen hatással volt a magyarok közösségi média használatára a járvány időszaka.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...