A saját és a családtagjaink iránt érzett aggodalom a koronavírus miatt alábbhagyott, áprilisról májusra 65-ről 52 százalékra csökkent azok aránya, akik nagyon vagy valamennyire aggódnak- derül ki az ACG Reklámügynökség és a Gemius Hungary Kft. közösen, közel 4000 ember megkérdezésével készített internetezőkre reprezentatív kutatásából.
A vírus által okozott változásokat vizsgáló kutatásban a magyar, 18 év feletti internetező lakosságnak tettünk fel kérdéseket, többek között a munkahelyeket, foglalkoztatottságot érintő változások témakörében, valamint a családok anyagi helyzetét, az internetes vásárlási szokások megváltozását és a jövőképet illetően.
A kutatás három hullámban készül. Az első kutatási hullám még a vidéki szabályok lazítása előtt, április közepén zajlott. A második hullám érdekessége, hogy május közepén azon a héten vidéken már feloldották a korlátozásokat, de Budapest és Pest megye csak a megkérdezés hetében „szabadult fel”.
Lazuló távolságtartás
A szabályok enyhítésével párhuzamosan a távolságtartás is lazult, míg egy hónapja a válaszadók 79 százaléka nagyon szigorúan vette az izolációt, addig májusban csak 59 százalék nyilatkozott úgy, hogy családtagjain kívül igyekszik mással nem találkozni.
Ezt az is alátámasztja, hogy egyre többen térnek vissza a munkahelyükre: áprilisban a munkavállalók 56 százalékának kellett bejárnia a munkahelyére legalább részben vagy egészben, májusra a bejárósok aránya 63 százalékra nőtt.
Fény az alagút végén
A kutatás kitért arra is, hogy hogyan változott meg a munkaerőpiaci helyzete a megkérdezetteknek, illetve, hogy látja a megtakarításait. Míg áprilisban a válaszadók 43 százaléka számolt be arról, hogy kevesebb lett a bevétele a járvány hatására, addig májusra már csak 36 százalékot érintett anyagilag negatívan a vírushelyzet.
Jó hír, hogy szűkebb lett azok köre, akik nehéz anyagi helyzetbe kerültek a járvány hatására. (20-ról 13 százalékra csökkent.)
A következő kutatás június 19-én indul ugyanebben a témakörben, ahova akár saját kérdésekkel is van mód csatlakozni.