Azért még így is nyerték a hetet, de jóval kiegyenlítettebbé vált a verseny a TV2 és az RTL Klub között. Nézettségi listavezetőként búcsúzott az Exatlon utolsó adása és erős nézőszámmal nyitott a Házasodna a gazda.
Múlt héten jelentős változás történt a TV2 közönségarányában, – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – hiszen 5,1 százalékpontot csökkent a csatorna share-je. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub 0,9 százalékpontot erősödött. Ugyanakkor a TV2 elmúlt hetekben elért jelentős előnyét jól jellemzi, hogy ha szűkebb előnnyel, de még így is nyerték a hetet.
Mindez egyébként megmutatta, hogy milyen sokat számított a korábbi hetekben az Exatlon szárnyalása, valamint az, hogy a műsor egymagában szinte az egész hétköznapi főműsoridőt lefedte a TV2-n. Az Exatlonból még leadtak egy adást hétfőn, a megszokottan erős 19,7 százalékos közönségaránnyal, amivel nyerték is az estét.
Azonban, ha megnézzük a kedd és vasárnap közötti – azaz már Exatlon nélküli – időszakot, akkor a TV2 9,3 százalékos, az RTL Klub 9,1 százalékos share-t hozott össze. Azaz picivel még így is nyert volna a TV2, de ez azért már inkább fej fej melletti küzdelmet jelentett.
A csatornacsoportok terén – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – is erősödött az RTL Magyarország, de azért még a TV2 Csoport nyert 24,5 százalékkal, az RTL-es csatornák pedig 23,9 százalékot produkáltak.
A nemzetközi csatornaportfóliók jókat meccselnek egymással, majdnem minden héten változnak közöttük az erőviszonyok. Múlt héten a Sony csatornái 7,3 százalékos share-t, az AMC 6,2 százalékot, a Viacom pedig 5,4 százalékot ért el.
23. hét / 22. hét / 21. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 9,3% / 8,4% / 8,6%
TV2 – 10,6% / 15,7% / 16,1%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (23. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 17,1% (18,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,1% (13%)
Barátok közt – 9,7% (9,2%)
TV2
Tények – 13,6% (14,2%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13% (13,3%) – hétfőtől szombatig
A Piramis – 10,1% (a korábbi héten az Exatlon Hungary 20,1%-ot ért el)
Továbbra is szépen teljesít a két kereskedelmi csatorna esti hírműsora, de azért már az is látszik, hogy véget ért a karanténos időszak felfokozott híréhsége. Főleg a szombat esti adatok mutatják jól, hogy már nincsenek szobafogságban az emberek: aznap este az RTL Híradó 12,5 százalékos, a Tények 9,1 százalékos közönségarányt produkált.
Keddtől a TV2 műsorra tűzte A Piramist, ami egyelőre pont a felét – 10,1 százalékot – hozta annak, mint a korábbi héten az Exatlon. Utánuk a Ninja Warrior is egész hasonló eredményt produkált, 9,9 százalékos heti átlagot.
Az RTL Klubon a Barátok közt utáni sávban futó saját gyártású műsorok közül az Isten veled, Magyarország 8,6 százalékos, a Toplista 7,7 százalékos, a Bűnös lelkek 6,1 százalékos közönségarányt ért el. A Mellékhatás című sorozat szombat esti évadzárója 7,6 százalékos share-rel búcsúzott.
Az RTL Klub vasárnap leadta a Házasodna a gazda friss évadának első epizódját, ami nagyon jó, 17,1 százalékos közönségaránnyal kezdett, simán nyerte a műsorsávját. Sőt, gyakorlatilag ennek köszönhető, hogy az aznapi főműsoridőt is behúzta az RTL Klub.
A műsoros toplista élén az Exatlon évadzáró adása áll a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Előbbinél 308 ezer, utóbbinál 781 ezer nézőt vonzott a műsor. A 18-49-es toplista második helyére a Házasodna a gazda futott be 225 ezres nézettséggel. A teljes lakosságos toplista ezüstérmese pedig a Tények Plusz hétfői adása volt 724 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.