- Hirdetés -

Az Exatlon nélkül nehezebb a TV2 dolga

|

Azért még így is nyerték a hetet, de jóval kiegyenlítettebbé vált a verseny a TV2 és az RTL Klub között. Nézettségi listavezetőként búcsúzott az Exatlon utolsó adása és erős nézőszámmal nyitott a Házasodna a gazda.

Múlt héten jelentős változás történt a TV2 közönségarányában, – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – hiszen 5,1 százalékpontot csökkent a csatorna share-je. Ezzel párhuzamosan az RTL Klub 0,9 százalékpontot erősödött. Ugyanakkor a TV2 elmúlt hetekben elért jelentős előnyét jól jellemzi, hogy ha szűkebb előnnyel, de még így is nyerték a hetet.

Mindez egyébként megmutatta, hogy milyen sokat számított a korábbi hetekben az Exatlon szárnyalása, valamint az, hogy a műsor egymagában szinte az egész hétköznapi főműsoridőt lefedte a TV2-n. Az Exatlonból még leadtak egy adást hétfőn, a megszokottan erős 19,7 százalékos közönségaránnyal, amivel nyerték is az estét.

Azonban, ha megnézzük a kedd és vasárnap közötti – azaz már Exatlon nélküli – időszakot, akkor a TV2 9,3 százalékos, az RTL Klub 9,1 százalékos share-t hozott össze. Azaz picivel még így is nyert volna a TV2, de ez azért már inkább fej fej melletti küzdelmet jelentett.

A csatornacsoportok terén – a 18-49 éveseknél és főműsoridőben – is erősödött az RTL Magyarország, de azért még a TV2 Csoport nyert 24,5 százalékkal, az RTL-es csatornák pedig 23,9 százalékot produkáltak.

A nemzetközi csatornaportfóliók jókat meccselnek egymással, majdnem minden héten változnak közöttük az erőviszonyok. Múlt héten a Sony csatornái 7,3 százalékos share-t, az AMC 6,2 százalékot, a Viacom pedig 5,4 százalékot ért el.

23. hét / 22. hét / 21. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 9,3% / 8,4% / 8,6%
TV2 – 10,6% / 15,7% / 16,1%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (23. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

RTL Klub
Híradó – 17,1% (18,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 14,1% (13%)
Barátok közt – 9,7% (9,2%)

TV2
Tények – 13,6% (14,2%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13% (13,3%) – hétfőtől szombatig
A Piramis – 10,1% (a korábbi héten az Exatlon Hungary 20,1%-ot ért el)

Továbbra is szépen teljesít a két kereskedelmi csatorna esti hírműsora, de azért már az is látszik, hogy véget ért a karanténos időszak felfokozott híréhsége. Főleg a szombat esti adatok mutatják jól, hogy már nincsenek szobafogságban az emberek: aznap este az RTL Híradó 12,5 százalékos, a Tények 9,1 százalékos közönségarányt produkált.

Keddtől a TV2 műsorra tűzte A Piramist, ami egyelőre pont a felét – 10,1 százalékot – hozta annak, mint a korábbi héten az Exatlon. Utánuk a Ninja Warrior is egész hasonló eredményt produkált, 9,9 százalékos heti átlagot.

Az RTL Klubon a Barátok közt utáni sávban futó saját gyártású műsorok közül az Isten veled, Magyarország 8,6 százalékos, a Toplista 7,7 százalékos, a Bűnös lelkek 6,1 százalékos közönségarányt ért el. A Mellékhatás című sorozat szombat esti évadzárója 7,6 százalékos share-rel búcsúzott.

Az RTL Klub vasárnap leadta a Házasodna a gazda friss évadának első epizódját, ami nagyon jó, 17,1 százalékos közönségaránnyal kezdett, simán nyerte a műsorsávját. Sőt, gyakorlatilag ennek köszönhető, hogy az aznapi főműsoridőt is behúzta az RTL Klub.

A műsoros toplista élén az Exatlon évadzáró adása áll a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Előbbinél 308 ezer, utóbbinál 781 ezer nézőt vonzott a műsor. A 18-49-es toplista második helyére a Házasodna a gazda futott be 225 ezres nézettséggel. A teljes lakosságos toplista ezüstérmese pedig a Tények Plusz hétfői adása volt 724 ezres nézőszámmal.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2020_23het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség hetitop2020_23hetteljes

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...