Múlt héten nem volt nagy különbség a két vezető kereskedelmi csatorna között, de a TV2 azért magasabb közönségarányt ért el. Az RTL Klub és a TV2 hírműsorai állnak a műsoros nézettségi toplista élén.
Nem új trend a nézettség elaprózódása, de azért mégis csak furcsa látni, hogy ennek még mindig nem értünk az aljára. Az elmúlt héten a TV2 8,9 százalékos közönségaránnyal tudott piacvezető lenni (18-49 évesek és főműsoridő), a második legnézettebb címet pedig 8,5 százalékos share-rel zsebelte be az RTL Klub. Azaz a két vezető csatorna együttes heti közönségaránya mindössze 17,4 százalékot tett ki.
Egy évvel ezelőtt, ugyanezen a héten ez még 22,1 százalék volt. Ráadásul azt sem mondhatjuk, hogy a két csatorna mostani heti kínálata gyengébb lenne a tavalyinál, sőt.
Persze a nézettség fragmentálódása érint minden más szereplőt is, így továbbra sem veszélyezteti senki a két éllovast. Bár az is igaz, hogy már nincs is olyan nagyon messze tőlük az üldözőboly. Azért persze ez nagy izgalmakat nem tartogat, hiszen az RTL és a TV2 egy-egy televíziója áll a múlt heti nézettségi toplista harmadik helyén: a Mozi+ és a Film+ csatornák holtversenyben, 5,1-5,1 százalékos közönségaránnyal.
Csatornacsoportok terén is nyerte a múlt hetet a TV2. Összességében 25,2 százalékos share-t értek el, miközben az RTL Magyarországhoz tartozó televíziók 23,2 százalékot.
A nemzetközi csatornaportfóliók közül a Sony televíziói teljesítettek a legjobban, 6,4 százalékos közönségarányt gereblyéztek össze, majd az AMC következett 5,9 százalékos és a ViacomCBS 5,8 százalékos eredménnyel.
25. hét / 24. hét / 23. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)
RTL Klub – 8,5% / 8,1% / 9,6%
TV2 – 8,9% / 9,5% / 10,6%
Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (25. hét, 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
RTL Klub
Híradó – 16,3% (16,3%) – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 12,5% (11,1%)
Barátok közt – 8,9% (9,8%)
A Tanár – 6,8% (7,4%) – keddtől péntekig
TV2
Tények – 14,3% (13,2%) – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 12,2% (12%) – hétfőtől szombatig
A Piramis – 9,2% (9,9%)
Ninja Warrior – 8,5% (9,4%)
A TV2-n futó A Piramis és Ninja Warrior közül inkább az utóbbi szereplése az érdekes. A 8,5 százalékos eredményük a fél tíz utáni műsoridőben nem rossz eredmény, ráadásul nyerték is a sávjukat, többnyire premier sorozatokkal szemben. Mindennek a tetejébe ismétlésként érte el ezt a Ninja Warrior, tehát gyakorlatilag nulla forintból tudta le az időszakot a TV2.
Az RTL Klub hétköznap esti műsorai közül továbbra is a Cápák között szerepelt a legjobban, a hétfői adás 9,5 százalékos közönségarányt produkált. Az esti sorozatoknál a Cobra 11 vonzotta a legtöbb nézőt (10,1%), a hétköznapi blokkban pedig a Doktor Murphy teljesített a legjobban (5,8%). Utánuk Különben dühbe jövök (5,6%), Gyilkos lelkek (5%), Magnum (4,8%), Négy esküvő, egy temetés (3,9%) volt a sorrend.
A „hét legnézettebb műsora” címen megosztozott az RTL Klub és a TV2. A 18-49 éveseknél ugyanis a vasárnapi RTL Híradó érte el a legmagasabb, 185 ezres nézőszámot. A teljes lakosság körében pedig a szintén vasárnapi Tények bizonyult a hét legnézettebbjének (713 ezer néző).
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:
Heszler Róbert
Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés, TSV + vendég adatok
Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.
Vendég adatok: a háztartásba érkező vendégekkel kalkulált nézettségi adatok.
Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.