- Hirdetés -

Nagyot nőtt tavaly a Suzuki

|

A Magyar Suzuki 2019-ben 194.447 járművet adott el 123 országban, ezzel 13,13 százalékkal növelte értékesítéseit az azt megelőző évhez képest. Világszerte összesen 185.002 Esztergomban gyártott személygépkocsi – 133.515 Vitara és 51.487 SX4 S-CROSS – talált gazdára az elmúlt évben. A vállalat tavaly magabiztos 16,32 százalékos részesedéssel vezette a hazai autópiacot, ezzel negyedik éve uralva a hazai újautó eladásokat. A Magyar Suzuki Zrt. 2.409,6 millió euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2019-es évet.

A Magyar Suzuki Zrt. 2019-es belföldi értékesítéséből származó nettó árbevétele 343,3 millió euró volt, mely 23 százalékos növekedést jelent az azt megelőző évhez képest. Az exportértékesítésből származó nettó árbevétel 2.066,3 millió euró is 23,5 százalékkal magasabb volt 2018-hoz viszonyítva. A tavalyi gyártás 88 százaléka – 168 774 db – exportra készült.

A Suzuki 2,2 százalékkal növelte piaci részesedését 2018-hoz képest, ezzel tavaly már zsinórban negyedik alkalommal zárt rekord értékesítéssel a hazai piacon. 25 766 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon 2019-ben. A magyarok legkedveltebb újautó modellje ismét egyértelműen a Vitara volt, 12 106 darabot regisztráltak a modellből 2019-ben január 1-je és december 31-e között. A közönségkedvenc széria több mérföldkövet is elért tavaly. Elkészült ugyanis a félmilliomodik Vitara, és a vállalat megkezdte a hibrid járművek sorozatgyártását is a modellből. Sőt, az idei évben kizárólag hibrid meghajtású Vitara és SX4 S-CROSS személygépkocsik készülnek Esztergomban az Európai Uniós piac számára. A teljes személyautó piac TOP 3 modellje között a Suzuki SX4 S-CROSS foglalta el a képzeletbeli dobogó második fokát. Összesen 9 246 kelt el a legnépszerűbb, alsó-középkategóriás újautóból Magyarországon 2019 év végéig. Ez ebben a kategóriában az összes értékesített autó (42 680 db) 21,66 százaléka, a modell így az 1. helyen áll ebben a szegmensben.

A Magyarországon összesen forgalomba helyezett személyautó – 157 906 db – 16,32 százaléka Suzuki volt a tavalyi évben. A stagnáló európai piac mellett a magyar személygépkocsi piac 15,6 százalékkal bővült volumenben, ezen belül a Suzuki 33,55 százalékkal. A márka kiemelkedő eredményei a teljes hazai piac teljesítményét segítik.

A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, de a motor és hajómotor kategóriában is erősítette pozícióját. A Magyar Suzuki összesen 33 867 motort és 6 003 hajómotort értékesített a hazai és a külföldi piacon 2005 óta. A Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 567 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1 469 hajómotort exportált 2019-ban Észtországba, Lettországba, Litvániába, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába és Albániába. A Magyar Suzuki Zrt. motorkerékpár-üzletága immár ötödik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában a Suzuki csoporton belül. A vállalat 575 darab motorkerékpárt helyezett forgalomba a tavalyi évben Magyarországon 24 százalékkal növelve értékesítéseit. A magyarok legkedveltebb Suzuki új motorkerékpár modellje, a V-Strom 650, az összes Magyarországon regisztrált motor TOP 3-as listájába is bekerült. A Magyar Suzuki Zrt. 2019-ban 123 ország számára értékesített autót, motort és hajómotort, Magyarországot is beleértve.

2019. április 1. óta a Magyar Suzuki a japán vállalatcsoport európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-központja. Az esztergomi logisztikai hub így Közép-Európa meghatározó járműipari központja lett. A vállalat munkatársai naponta 30 kamionnyi termék tárolásáról és elosztásáról gondoskodtak 2019-ben, amelyek 700 beszállítótól, 16 százalékban magyar partnerektől érkeztek a logisztikai és ellátóközpontba. A logisztikai központtá alakítás keretein belül a cég megerősítette szervezeti struktúráját, és digitalizálta a teljes belső alkatrészellátási rendszert, ezen kívül hozzávetőlegesen 80 új munkahelyet hozott létre az esztergomi gyárban. Átlagosan 125 kamionnyi alkatrészt és pótalkatrészt szállítottak 120 országba hetente 5 kontinens disztribútorainak és márkakereskedőinek a nagymértékben automatizált komplexumból a tavalyi évben.

Az Magyar Suzuki Zrt. innovatív vállalatként 2019-ben is sikeresen folytatta a számos Ipar 4.0-ás fejlesztési elemet tartalmazó, a versenyképesség fokozását célzó konzorciális GINOP-projektjének megvalósítását, amelyet 2016-ban kezdett.

A vállalat és modelljei több nemzetközi és magyar elismerést is kiérdemeltek tavaly.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...