- Hirdetés -

Covid és PR – tervezik a négynapos munkarendet

|

A korábbinál sokkal több lesz a home office, az eredeti üzleti terveket ugyan át kellett szabni, de a fejlesztések nem maradnak el és szükség lesz az informatikai háttér további erősítésére – többek között ezeket jelezték az mmonline.hu által megkérdezett hazai pr-ügynökségek vezetői a következő hónapokra vonatkozó terveik kapcsán. Sorozatunk hatodik részében Lakatos Zsófia, az Emerald PR ügyvezetője online rendezvényekről, új ügyfelekről és a négynapos munkarendről is beszél és elárulja azt is, hogy mit tart a következő évtized igazi kihívásának.

– Mikor álltatok át home office-ra, mennyire volt gördülékeny a váltás, mi jelentette a legnagyobb kihívást?

– Március 12-én álltunk át home office-ra és ez nem jelentett túl nagy törést, mert korábban is előfordult, hogy otthonról dolgoztunk. Mindenki hazavitte a laptopját és online tartottuk a kapcsolatot. A rengeteg rendelkezésre álló platform közül mi a Messenger videóhívást használtuk a leggyakrabban, illetve a Zoom-ot, Skype-ot, Google Meet-et és a Microsoft Teams-t, amikor az ügyfelekkel tárgyaltunk. Hiszek abban, hogy felnőtt és felelősségteljes emberek a kollégáim, nem kell naponta ellenőrizni, beszámoltatni őket. Minden hétfő délelőtt hétindítót tartunk – a karantén alatt online – és amikor szükséges, chat csoportban, emailen vagy telefonon beszélünk. De az adott héten belül mindenki úgy osztja be az idejét, ahogy akarja. A legnagyobb kihívás egyébként az volt, hogy nem lehetett tudni, meddig tart ez az állapot. A bizonytalanságot rosszul viselik az emberek.

– Mennyire volt hatékony így a munka, hogyan tudtátok kiszolgálni az ügyfeleket?

– Gyorsan alkalmazkodtunk az új helyzethez, minden ügyféllel úgy tartottuk a kapcsolatot, ahogy neki komfortos volt. Van, aki a videóhívást részesíti előnyben, mások inkább telefonon beszélnek. A tervezett rendezvényeket is áttettük online platform-ra. Steigervald Krisztián „Generációk harca” című könyvének sajtóbemutatóját már online szerveztük áprilisban, de tető alá hoztunk egy zártkörű esti szalon-rendezvényt is. Korábban is volt olyan ügyfél, akivel hetente Skype-oltunk, most csak szélesedett ez a kör. Ami érdekes volt, hogy gyakrabban beszélgettünk magánéleti dolgokról is, főleg olyanokkal, akik nehezebben élték meg a karantént, akiknél úgy éreztük, szükség van arra, hogy néha csak beszélgessünk velük.

– Volt-e egyeztetés az ügyfelekkel arról, hogyan dolgoztok tovább az új helyzetben, ezeknek mi volt a legfontosabb tapasztalata, hogy viszonyultak ők az új körülményekhez?

– Elég gyorsan átálltak az ügyfelek az online kapcsolattartásra, egy hét alatt beállt a rendszer, hogy kivel, milyen gyakran és milyen platformon tartjuk a kapcsolatot.

– Volt-e példa arra, hogy valaki visszamondja a szerződést, vagy átmenetileg csökkentse a havidíjat, ezt hogyan menedzselte a cég, milyen intézkedéseket hozott?

– Nem veszítettünk ügyfelet és nem volt havidíj csökkentés sem, de az előfordult, hogy potenciális ügyféllel nem kezdődött el a munka. Még nem tudni, hogy teljesen elmarad-e az adott projekt, vagy csak később indul el.

– Sikerült-e esetleg új megbízást szerezni a COVID-19 alatt, hogyan történt az egyeztetés, mennyire nehezítette meg a folyamatot az, hogy csak online lehetett tartani a kapcsolatot?

– Érdekes módon több új ügyfelet is szereztünk az elmúlt hónapokban. Szépségiparban és divatiparban működő cégek kerestek meg, hogy az eddigi marketing tevékenységüket szeretnék pr-rel helyettesíteni vagy kiegészíteni. Folyik a munka ugyanúgy, mintha szokásos üzletmenetben lennénk.

– A korlátozások feloldásával kötelező lesz-e visszatérni a kollégáknak az irodába, esetleg más protokollt használtok?

– Szeptemberig marad a home office, alkalmanként megyünk be az irodába. Mert azért hiányzunk egymásnak és jó találkozni. Szeptembertől pedig tervezzük, hogy bevezetjük a 4-napos munkarendet és ez nemcsak annyit jelent, hogy péntekenként home office-ban leszünk, hanem azt is jelenti, hogy megpróbáljuk jobban megvalósítani a munka-magánélet egyensúlyát és a péntekeket meghagyni pihenőnapnak. Hogy ez mennyire sikerül, az még a jövő zenéje, de az elhatározás megvan.

– Melyek voltak a legfontosabb tapasztalatai a járványnak a cég működése, az ügyfelek kiszolgálása szempontjából? Mi az, amit megtartotok a járvány után is az újfajta működésből?

– Sokkal hatékonyabban tudunk dolgozni, ha csökkentjük a személyes találkozások számát, mert nagyon sok idő megy el utazással. Ez különösen a külföldi utakra, ügyfelekre igaz. Az üzleti szereplők rájöttek, hogy lehet ezt így is, minden megoldható online, úgyhogy valószínűleg a jövőben is előnyben részesítjük az ilyen megbeszéléseket. Ez nem jelenti azt, hogy nem találkozunk személyesen az ügyfelekkel, de azok a találkozók inkább a személyes kapcsolatokról szólnak majd. A munkamegbeszélés tökéletesen megoldható online is.

– Hogyan befolyásolja a járvány a cég üzleti terveit, mi marad el, esetleg lesz olyan fejlesztés, amit ilyen körülmények között is megvalósítotok?

– Egyelőre tartjuk a 2020-as tervet és az eredeti elképzelések szerint bővül a cégcsoport. A klasszikus pr-ügynökség Emerald PR mellett sikeres a tavaly nyáron indult, kríziskezelést nyúltó Válság112 és ősszel elindítjuk a Business Sustainability Program divíziót is, amely SDG-kompatibilis (sustainable development goals – a szerk.) fenntarthatósági stratégiák megírásával foglalkozik. A személyes életemben egyre hangsúlyosabb a fenntarthatóság. Már 15 éve foglalkozom ezzel a területtel, nemzetközileg jegyzett CSR-szakértő vagyok és nemrég a Budapest Klub-ban betöltött pozícióm mellett a Levegő Munkacsoport elnökségi tagja is lettem. Azt gondolom, a vírusnál sokkal komolyabb problémákkal kell a világnak szembenéznie a következő években, évtizedekben. A klímaváltozás, a környezetvédelem, a Földet ért károk helyreállítása nem várhat tovább és ebben a vállalatoknak is tevékenyen részt kell venniük. Vannak, akik sokat tettek az elmúlt években, de sok cég csak látszatcselekvéseket mutatott fel. A cukiság és a zöldre festés kora lejárt, a cégeknek muszáj lesz meghozni a fájdalmas, az alapműködésüket érintő döntéseket, mert az egyre tudatosabb fogyasztók és a döntéshozók ki fogják kényszeríteni tőlük. Izgalmas időket élünk és én szeretnék minél többet tenni annak érdekében, hogy Magyarország – a gazdaság szereplőinek segítségével – sikeresen elérje a kitűzött SDG-célokat. A következő évtized erről szól.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...