- Hirdetés -

COVID-19 hatása a technológiára, médiára és távközlésre

|

A technológiai, média- és távközlési (TMT) ágazatban a COVID-19 gazdasági hatása nagyrészt semleges volt, sőt egyes iparágakban pozitív – derül ki a PwC közép- és kelet-európai régióra kiterjedő, közelmúltban készült elemzéséből.

„A világjárvány tragikus következményekkel járt emberek milliói számára: sokakat közvetlenül érintett a vírus, vagy a vírus terjedésének megállításához szükséges korlátozó intézkedések miatt szenvedtek, sokan pedig elveszítették állásukat. A válság ugyanakkor a globális gazdaság digitális átalakulásának óriási felgyorsulásához is vezetett” – mondta Zaránd Miklós, a PwC Magyarország Technológiai, média- és távközlési csoportjának igazgatója.

Az elemzést nemrég mutatták be részletesen egy online, regionális PwC TMT-rendezvény keretében, amelyen meghívott előadóként vett részt Daniel Dines, a robotizált folyamatautomatizálási szektor vezető vállalatának, a UiPath-nak vezérigazgatója.

Az iparág legsúlyosabban érintett piaci szegmense a hagyományos média- és szórakoztatóipar: a mozik, színházak és koncerttermek a járványhelyzet miatt mind bezártak. A hagyományos reklámipar gyors lejtmenetével egyidőben váltás történt a digitális hirdetések irányába, amelynek a legnagyobb nyertesei többek között a Google és a Facebook.

A technológiai, média- és távközlési (TMT) ágazat egyik nyertese a digitális média- és szórakoztatóipari szegmens, ami erőteljes erősödést mutatott az elmúlt időszakban, köszönhetően a lekérhető videószolgáltatási platformok iránti érdeklődés növekedésének és a játékágazatban tapasztalható letöltésszám-emelkedésnek.

Hasonlóan a digitális szegmenshez, a távközlési szolgáltatók tevékenysége is növekedett az adatforgalom fellendülése miatt, miközben a technológiai vállalatok vegyes hatást tapasztaltak: a B2B technológiai termékeket kínáló cégeket a válság negatívabban érintette, mint a B2C-ket.

„A fogyasztói magatartás változásait a tőzsdék is tükrözték: a nagy technológiai társaságok jelentősen növelték piaci tőkeértéküket, és sokkal gyorsabban magukhoz tértek a márciusban elkönyvelt kezdeti veszteségek után, felülmúlva az általános piaci indexeket is. Ennek ellenére a helyzet bonyolultabb a technológiai startup-vállalkozások számára, mivel sokan közülük likviditási problémákkal küzdenek. A közeljövőben konszolidációs hullámot láthatunk a technológiai, média- és távközlési (TMT) piacon, ahol a nagy szereplők, köztük a jelentős készpénzállománnyal rendelkező távközlési szolgáltatók megragadják a lehetőséget piaci jelenlétük növelésére a gyorsan fejlődő technológiai szegmensekben” – tette hozzá Zaránd Miklós.

A PwC eseményén Daniel Dines, a UiPath vezérigazgatója rámutatott arra is, hogy a COVID-19 válságban több lehetőség rejlik Közép- és Kelet-Európa számára, mint Nyugat-Európa számára.

„Lehetőségünk nyílik arra, hogy egy generációt átugorjuk a digitális technológiai és a távmunkával kapcsolatos fejlesztésekben, ha gyorsan cselekszünk, és nem hagyjuk ki azt a lehetőséget, amelyet a digitális átalakulás ezen hulláma hoz” – tette hozzá Dines.

„Összefoglalva: a digitális gyorsulás jelen hulláma rengeteg lehetőséget kínálhat a TMT-szektorban működő vállalkozások számára, de óvatosnak kell lenniük, mielőtt ismeretlen vizekre eveznének, hiszen a válság még nem múlt el” – mondta Zaránd Miklós.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...