Önvezető, szenzoros játékbusz, asztaltörlő robot, házi légkondicionáló, érzékenyítő hatású Lego-filmek, illetve régi tárgyaknak új életet adó ötletek is szerepelnek a 6-14 éves gyerekek innovatív ötleteit kereső MVM Edison Junior ötletpályázat díjazott alkotásai között.
Az MVM Zrt. által meghirdetett Edison Junior pályázat célja, hogy a 6-14 éves gyermekek saját megoldást teremtsenek az általuk érzékelt nehézségekre, problémákra. A kiírásra csaknem 230 kreatív pályamű érkezett, közülük három kategóriában kilenc helyezettet és három különdíjas ötletet ismert el a zsűri – közölte az MVM.
A Hozd létre! kategóriában a meglévő eszközök felhasználásával új tárgyat vagy ötletet létrehozó koncepciók nevezhettek, ezek közül az első díjat egy szenzorokkal szerelt önvezető játékbusz hozta el, amely képes követni az aszfalton az adott járathoz rendelt színű vonalat.
A Tedd jobbá! kategória a tárgyak továbbfejlesztéséről szólt, itt egy Lego-alapú asztaltörlő robot bizonyult a legjobbnak.
Az Alakítsd át! kategóriában már létező tárgyak megszokottól eltérő használatát kellett bemutatni, a legjobb pályamunka egy ventilátorokat felhasználó házi légkondicionáló lett.
A különdíjasok közül a Legőrültebb elismerést érzékenyítő Lego-filmek, a Legzöldebb minősítést egy használaton kívüli homokozóból készült veteményes, a Legkönnyebb különdíjat pedig egy, képtartóból és farmernadrágból megalkotott írószertartóval szerelt jegyzettábla kapta.
Az MVM tájékoztatása szerint a legnépszerűbb kategória a Hozd létre! volt, amelyet a pályázók közel fele választott. Minden magyarországi megyéből, összesen 89 településről érkeztek pályázatok, de az országhatárokon túlról is küldtek pályaműveket.
A benyújtott ötleteket szakmai zsűri értékelte, amelynek tagja volt Jákó Eszter, az MVM Csoport kommunikációs igazgatója, Márton István, a Smart Future Lab Zrt. vezérigazgatója, Tóth Zsófia, az MVM Edison startup versenyen győztes Volteum társalapító-vezérigazgatója, valamint Székely Martin nyelvtanár és online tartalomgyártó.
„Az MVM Edison Junior pályázatra beküldött alkotások mindegyike különleges és egyedi megoldás volt. A felnőtteknek szóló startup verseny sikerein felbuzdulva a kezdeményezést azzal a céllal indítottuk el, hogy a fiatalabb korosztály körében is lehetőséget biztosítsunk a kreatív, a szokványos keretekből kilépő gondolkodásnak, látásmódnak, melynek vállalatcsoportunk továbbra is elsőszámú támogatója kíván lenni” – idézi a közlemény Jákó Esztert.
A pályamunkák értékelésekor kiemelt szempont volt, hogy az adott ötlet milyen egyedi élethelyzet szülte problémára nyújthat megoldást, mennyire tekinthető a pályázó saját ötletének, valamint mennyire kreatív választ jelent a megszokott logikához, gondolkodásmódhoz képest – áll az MVM közleményében.