- Hirdetés -

Szülőknek segít a LEGO

|

A LEGO Csoport bemutatta a Kis építmények komoly beszélgetésekhez (Small Builds for Big Conversations) elnevezésű kezdeményezését. A kreatív kihívások sorozata élvezetes és irányított módszert kínál a szülőknek és gyerekeknek, amelynek segítségével elbeszélgethetnek az online biztonság fontosságáról és arról, hogy hogyan érdemes kommunikálni a digitális térben.

A Kaspersky szerint egy átlagos szülő a gyermeke teljes gyerekkora alatt csupán 46 percet szán arra, hogy az online tér veszélyeiről beszélgessen, mivel úgy érzik, nehéz a veszélyeket úgy megfogalmazni, hogy azokat a gyermekek is megértsék. A Kis építmények komoly beszélgetésekhez módszer ennek az akadálynak a leküzdésében segít, azáltal, hogy a szülők játék közben egyszerű, de izgalmas módon beszélhetnek a 6-10 éves gyermekeikkel a digitális biztonságról és jóllétről.

Az „Építs és beszélgess!” (’Build & Talk’) kihívások különböző, LEGO kockákból álló karakterek köré épülnek, akik az online világ pozitív és a negatív oldalait is bemutatják. A szülők és a gyerekek hasonló karaktereket építhetnek az otthoni LEGO kockáikból, és a játék során beszélgethetnek a digitális kommunikációról, biztonságról és a lehetséges veszélyekről.

Amikor bezártak az iskolák a járvány alatt, több mint 290 millió gyermek kezdett el otthon tanulni. A becslések szerint ennek következtében annyira megnövekedett a képernyő előtt töltött idő, hogy sok gyerek az átlagosnál akár négyszer több időt tölt online. Emiatt sürgetőbb mint valaha, hogy a gyerekek megértsék, hogyan lehetnek biztonságban online. Iskola nélkül az elfoglalt szülőkre hárul az a felelősség, hogy beszélgessenek a gyerekekkel az online világ előnyeiről és veszélyeiről.

„Szülőként tudom, hogy nem mindig egyszerű a gyerekekkel számukra is befogadható módon arról beszélgetni, hogy hogyan lehetnek jó digitális felhasználók, mivel nagyban befolyásolják őket kortársaik és az online elérhető izgalmas digitális élmények. Régóta foglalkozunk azzal, hogyan tudunk a gyerekeknek biztonságot nyújtani az online térben, és szeretnénk támogatni a szülőket is abban, hogy beszélgetni tudjanak gyermekeikkel erről a fontos témáról – mondta Anna Rafferty, digitális vásárlói kapcsolatokért felelős alelnök.

„Számunkra egyértelmű, milyen ereje van annak, amikor a játékon keresztül tanulunk, ezért is tettük a beszélgetést játékossá. A LEGO kockákkal könnyű beindítani a képzelőerőt és a történetmesélést. Az élmény még emlékezetesebbé és élvezetesebbé tehető mind a szülők, mind a gyermekek számára, ha a beszélgetés közben megépítik a szereplőket is. A mai gyerekek online fogják élni az életüket és sokan közülük már az első születésnapjuk előtt átélik első digitális élményüket. A fejlődésükhöz elengedhetetlen, hogy jó digitális felhasználókká váljanak.”

Az építmények három tematikus csomagban érhetőek el, amelyek két karakterkategóriát tartalmaznak: egyik az Online Felfedezők (Online Explorers) – mint például Kuncogi (Giggler), aki szeret online videókat nézni és készíteni, a másik kategória pedig a Veszélyesek (Watch-outs) – ide tartozik például Kaméleon (Chameleon), aki azokat az idegeneket testesíti meg, akik úgy tesznek, mintha barátok lennének. Minden csomagban vannak ötletek, amelyek inspirációt nyújtanak ahhoz, hogyan építsük meg a karaktereket, továbbá találhatók benne kérdések és iránymutatók is, amelyek a szülők és a gyermekek közti beszélgetést segítik, így a kicsik a játék közben sajátíthatnak el fontos tudnivalókat. A tartalom az UNICEF digitális biztonság útmutatójával összhangban készült el.

„Az, hogy a gyerekek rendszeresen töltsenek időt a szülőkkel, akikkel nyíltan tudnak beszélni az internetes tapasztalataikról, kulcsfontosságú ahhoz, hogy a gyermekek biztonságát és boldogságát online is megőrizzük” – mondta Andrew Mawson, az UNICEF gyermekjogi és üzleti vezetője. „Üdvözöljük a LEGO Csoportnak ezt a rendkívül időszerű kezdeményezését, ami a játék segítségével megkönnyíti ezeket a beszélgetéseket.”

A karakterek építési inspirációi a LEGO weboldalán érhetőek el. Mindegyik megépítése egyenként körülbelül 10 percet vesz igénybe, és már meglévő kockák felhasználásával elkészíthető. A karakterek fizikai jellemzői az online világban lejátszódó különböző helyzeteket szemléltetik.

Az „Építs és beszélgess!” (’Build & Talk’) csomagok ingyen elérhetőek kezdeményezés weboldalán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...