- Hirdetés -

Kevesen fizetnének az online hírekért

|

A budapestiek több, mint 80 százalékát érdekelné egy olyan hírportál, amit az index.hu elmúlt hetekben felmondott munkatársai készítenének, ugyanakkor kevesebb, mint 50 százalékuk lenne hajlandó fizetni is ezért a tartalomért – derült ki az Opinio piackutató applikációval végzett reprezentatív felmérésből. A Népszava megbízásából a készült kutatás eredményei szerint a hazai lakosság mindössze 19 százaléka adna rendszeresen pénzt internetes újságért.

Az Opinio applikációval 2020. augusztus 17. és 19. között készült, a 18-59 éves budapesti, okostelefonnal rendelkező lakosságra kor, nem és iskolai végzettség szerint reprezentatív felmérés eredményei szerint Budapesten a férfiak körében jellemzőbb, hogy kinyitnák a pénztárcájukat a független sajtóért, a nők között többen bizonytalanok még a kérdésben. A legnagyobb fizetési hajlandóságot az X generáció mutatja, de a legfiatalabbak, vagyis a Z generáció tagjainak is több mint fele nem zárja ki, hogy fizetne egy hírportál tartalmáért.

Akik hajlandóak lennének fizetni az internetes hírtartalomért, jellemzően havonta 500 és 1000 forint közötti összeget költenének a teljes tartalom eléréséért, 5000 forint felett pedig már csak a 40-49 évesek között találhatnának előfizetőkre. Összességében is ez a korosztály az, akik a legnyitottabbak a megoldásra, hiszen csak 28%-uk állítja, hogy egyáltalán nem fizetne, 6% pedig nem döntött még. Az ötlet a baby boomer, vagyis 1964 előtt született generáció körében a legkevésbé népszerű, 68%-uk nem hajlandó fizetni a hírtartalomért.

A Publicus Intézet a Népszava megbízásából augusztus 11 – 14. között 1017 fő megkérdezésével készített országos reprezentatív közvéleménykutatást. Ebből kiderül, hogy mindösszesen tízből kettő (19 százalék) megkérdezett lenne hajlandó internetes újságért rendszeresen pénzt adni. Tízből nyolc (77 százalék) válaszadó inkább eltekintene ettől.

Azok körében, akik vagy fizetnek, vagy pedig fizetnének, tízből hárman (27 százalék) kevesebb mint ezer forintot, tízből öten (52 százalék) 1-2 ezer forintot, tízből egyen (13 százalék) 2-5 ezer forintot is hajlandóak fizetni egy internetes újságért havonta. 5-10 ezer forintot a megkérdezettek 3 százaléka, 10 ezer forintnál többet pedig a válaszadók 1 százaléka adna minden hónapban.

Azok körében, akik nem fizetnének előre egy online újságért, tízből hatan (56 százalék) mondták azt, hogy ezt azért tenné, mert nem látja szükségesnek, hogy megtalálja az információkat máshol. Tízből ketten (20 százalék) mondták azt, hogy az anyagiak miatt nem engedheti meg magának, hogy előfizessen egy online lapra. A válaszadók 6 százaléka azzal indokolta, miért nem fizet elő, hogy már megszokta, hogy ingyen van.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...