- Hirdetés -

Az online tartalomfogyasztást is megváltoztatta a járvány

|

A koronavírus-járvány megjelenése gazdasági válságot és a marketing –, valamint a reklám költségek visszaesését és elmaradását eredményezte az egész világon. Nincs olyan iparág, ahol ne okozott volna gondokat a járvány. Mégis milyen módon lehetett használni a tartalom marketinget és mennyire kellett a reklámkiadásokon csökkenteni egyes iparágban? Egy biztos a válság igazi vesztesei a kulturális szférában dolgozók, illetve az esküvő és rendezvényszervezők. A másik oldalon pedig a videojátékok és az elektronikus kereskedelem növekedését figyelhetjük meg.

A válság kitörésekor a legtöbb iparágban igyekeztek minimalizálni a marketing kiadásokat. Azonban az egészség, FMCG, szórakoztatás, kereskedelem, számítástechnika és elektronika területén nőttek a költések. A többi szegmensben pedig meg kell növelni a reklám büdzsét.

A Whitepress platform content marketing írásokat vizsgálta február és március tükrében. A kutatás több 10 ezer publikációt jelent, iparágakra lebontva. A járvány kitörésekor a videojátékok piacán volt a legnagyobb növekedés, nem beszélve arról, hogy a karanténidőszak megnövelte a webshopok forgalmát. Egyes webáruházak majdnem a karácsonyi rohamra emlékeztető vásárlási jelenlétet értek el. Igaz a marketing költésük is jelentős volt, de a növekedésük 30%-os eredményt jelentett.

Sok zenét hallgattunk és állandóan főztünk a karantén alatt

A zene – annak ellenére, hogy elmaradtak a koncertek és fesztiválok, bezártak a zenés szórakozóhelyek – 12%-os növekedést ért el február és május között. A YouTube és a Spotify hasított. Arról sem szabad megfeledkezni, hogy a platformok használatával jelentősen megnőtt az internetforgalom is.

A főzés pedig 14%-os növekedést eredményezett. Az éttermek és a nagyobb fast-food láncok bezártak, illetve csak kiszállításra álltak át. Sokan ezt drágának tartották, ezért megtanultak főzni a karantén alatt.

Alig növekedett a szex és erotikus tartalmak aránya – 2% – ami azért tükrözi azt, hogy a „maradjotthon” szlogen jegyében nemcsak zenét hallgattunk, hanem erotikus tartalmakat is fogyasztottunk. Az a cég, amely eleve online értékesít a pandémát még jól ki is használta akciókkal és kreatív marketing megoldásokkal.

Többet rendeltünk online a járvány alatt

És ez a tendencia jelenleg is folytatódik! Így növekedtek a logisztikai cégek is, hiszen megnőtt az internetes kereskedelem forgalma, amely több céget arra ösztönzött, hogy költsön többet a tartalom marketingre.

Újratervezés marketing és sales területen

A reklámcégek és marketingügynökségek hamar reflektáltak a válságra. Fejlesztéseket hajtottak végre és újraterveztek az online térbe. A tartalomgyártást pedig felgyorsították és megnövekedtek az ilyen célú megkeresések is.

Veszélyben a kultúra, jelentős változások az egészségügyben, veszteségek az esküvők és rendezvények területén.

A pandéma kitörése után közvetlenül a kultúra szinte megszűnt létezni, ez hatással volt a tartalmakra is. A kultúrafogyasztók már megcsömörlöttek a vírusról szóló cikkektől, valami jobbra és újabbra vágytak. Ezt bonyolította, hogy a mozik, színházak és kulturális létesítmények nem tudtak mindent átpozicionálni az webes világba. Néhány budapesti art mozi megpróbálkozott online közvetítésessel, de ez nem adta vissza a klasszikus „moziélményt”. Februárhoz képest így a publikációk száma 7%-kal lett kevesebb. Majd 10%-os visszaesést eredményezett az egészségügyi cikkek száma, az ilyen cégek nagyon keveset költöttek tartalmakra, vagy szinte alig.

Az esküvők esetében már szinte előre érezhető volt a visszaesés, az ilyen témájú aktivitások 17%-kal csökkentek a koronavírus következtében. És jelenleg sem indult be nagyon ez a terület, a rendezvényszervezők többsége munka nélkül maradt, vagy kénytelen volt más szektorban elhelyezkedni.

Oktatás és turizmus – van-e kiút a válságból?

Az oktatás területén 20%-ban kevesebb írás született májusban, mint előtte. A koronavírus-járvány következtében az intézmények átálltak a digitális oktatásra, amely nem volt problémamentes. Ennek következtében kevesebb költöttek tartalmi megjelenésekre.

A turizmus szektorban az utazási irodák szinte teljesen áttértek az otthoni munkavégzésre és egyes irodák végleg bezártak. Így a költéseket teljesen megszüntették, nem beszélve a szállodaiparról. Elmaradtak a konferenciák, céges rendezvények és a szokásos fizető vendégek is. Nem volt mit reklámozni. Volt olyan szálloda, amely vendégek hiányában bezárt.

A Turisztikai Világszervezet becslése szerint a Covid miatt az utazók száma 80%-kal fog csökkenni. Így arra kell számítani, hogy legalább 1 évig a helyzet változatlan lesz. Jelenleg az országok besorolása van érvényben, így a zöld jelzésű országba utazhatunk karanténmentesen.

Némi reményre adhat okot, hogy Magyarország erősen újratervezte a turisztikai marketingjét ezzel párhuzamosan pedig a tartalomra szánt költéseit. A nyár elején megnőtt a belföld népszerűsége, sok szálloda telt házzal nyitott újra, a Balaton népszerűbb lett, mint valaha. És hazai régiók új költségvetést készítettek. Hiszen reklámozni mindig kell, ideértve a tartalomgyártást is.

Mit hoz a jövő?

Az online világ felgyorsult és sokan félve egy esetleges második hullámtól, nem változtattak a szokásokon. Egy biztos vezetőknek, országoknak és ezen belül is iparágnak változniuk kell, szükséges az újratervezés és más szemléletmód, hogy könnyebben tudjunk alkalmazkodni az új helyzethez.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...