- Hirdetés -

Nagyot nőtt a LEGO

|

A LEGO Csoport nyilvánosságra hozta a 2020. június 30-ig tartó első üzleti félévének eredményeit. Ebben az időszakban az árbevétel 7 százalékkal 15,7 milliárd DKK-ra nőtt 2019 azonos időszakához képest. Az értékesítés 14 százalékkal volt magasabb a 2019 első félévi eredményhez képest, miközben a márka világszintű piaci részesedése is nőtt. Az üzemi nyereség 3,9 milliárd DKK-t tett ki, ami 11 százalékos növekedés 2019-hez képest.

A LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója, Niels B. Christiansen elmondta: “A hihetetlen csapatunknak köszönhetjük ezt a kimagasló eredményt. Amikor a COVID-19 járvány miatt boltokat és irodákat kellett bezárnunk, a kollégáink mindent megtettek annak érdekében, hogy biztonságban legyenek, de közben világszerte el tudjuk juttatni a játékokat a gyerekekhez, családokhoz. Szeretném megköszönni nekik a kivételes hozzájárulást, és hogy folyamatosan fantasztikus munkát végeznek.”

“Az első félév során megmutatkoztak a hosszú távú növekedést célzó kezdeményezésekbe – mint az online értékesítés és a termékfejlesztés – eszközölt beruházásaink eredményei. Erős termékportfoliónk az építők minden korosztályát megszólította, a nemrég megújult e-commerce platformunk és gyorsan reagálni képes globális ellátási láncunk lehetővé tette, hogy kielégítsük az online jelentkező keresletet. Ugyancsak szorosan együttműködtünk értékesítő partnereinkkel annak érdekében, hogy folyamatosan ki tudják szolgálni online is a vevőiket.”

A Csoport kétszámjegyű növekedést ért el az értékesítés terén olyan fő piacain, mint az amerikai, a nyugat-európai, az ázsiai és csendes-óceániai térségbeli, valamint a kínai piac. A működési nyereség növekedése az erős értékesítési eredményeknek köszönhető, amit némiképp ellensúlyoztak a hosszú távú növekedés érdekében eszközölt, előrelátó befektetések, valamint a megnövekedett szállítási költségek, amelyeket elsősorban az okozott, hogy a kormányok rendelkezésére időszakosan be kellett zárni a gyárakat Mexikóban és Kínában. Az egyszeri tételek nélküli nettó eredmény 13 százalékkal nőtt. A vállalatok között kihelyezett, készpénzmozgással nem járó tételekre vonatkozó valutahatás figyelembevételével számított nettó nyereség egy százalékponttal, 2,6 milliárd DKK-ra csökkent. A működési cash flow mértéke erős 4,1 milliárd DKK volt.

Erős portfolió az építők minden korosztályának

A termékkínálaton belül, nem ténylegesen rangsorolva a következő témák teljesítettek a legjobban: LEGO Technic, LEGO Star WarsTM, LEGO Classic, LEGO I Disney PrincessTM, LEGO Harry PotterTM és a LEGO Speed Champions, ezzel is bizonyítva, hogy a LEGO játékok minden életkorú és érdeklődésű rajongót megszólít.

A LEGO Csoport elindította a ‘Let’s Build Together’ nevű digitális programot, melynek célja, hogy a játékon keresztül történő tanulás élményét vigye el olyan gyerekekhez, akiknek az oktatását megzavarta a járvány. Az év első felében az iskoláskorú gyerekek mintegy 90 százaléka kikerült a megszokott tanulási környezetéből. A ‘Let’s Build Together’ kezdeményezésnek köszönhetően több ezer órányi online tartalom és játékötlet jutott el több mint 80 millió egyéni felhasználóhoz világszerte.

Christiansen: “Örömmel látjuk, hogy a LEGO játékrendszer még mindig képes megszólítani az embereket, és a LEGO márka erejét. Az év első felében új építők figyelmét is felkeltettük minden korosztályból, akik azért fordultak a LEGO játék felé, hogy segítsen nekik túllendülni a nehéz időkön. Egyre több család játszik és tanul együtt LEGO kockákkal, és minden eddiginél több olyan felnőttet látunk, aki örömét leli az összetettebb készleteink megépítésében.”

Stratégiai befektetések a hosszú távú növekedés jegyében

2020 első felében a LEGO Csoport folytatta a hosszú távú növekedést elősegítendő beruházásokat, amelyek annak a célnak az elérését szolgálják, hogy világszerte több gyereket érjenek el.

Christiansen elmondta: “Az iparágunkat formáló komolyabb trendek, mint a digitalizáció és az online kereskedelem, felgyorsultak a járvány hatására. Láttuk, hogy gyorsan nő a digitális és hagyományos játék iránti igény, az online kereskedelem gyors térhódítását és annak fontosságát, hogy valóban globális működési modellünk legyen.”

2020 első felében mutatta be a cégcsoport az egészen új játékélményt kínáló, digitális és fizikai játékot ötvöző LEGO Super MarioTM termékcsaládot. Bemutatkozott továbbá a LEGO Monkie KidTM, az első olyan téma, amit egy kínai népi motívum köré terveztek.

Jelentősen megnőtt az érdeklődés a vállalat digitális játékélményei iránt. Az első hat hónap során megduplázódott és kétmillióra nőtt a digitális LEGO építési útmutatók letöltése, és kétmásodpercenként osztottak meg valamilyen tartalmat a LEGO life platformon keresztül, ami egy biztonságos digitális játék applikáció, amelynek ma már 80 országban több mint 90 millió felhasználója van.

A LEGO.com online kereskedelmi platform látogatóinak száma szintén duplájára, 100 millióra nőtt 2020 első félévében, az előző év azonos időszakához mérve. A vállalat folytatja a különleges fizikai márkaélmény megteremtését a vásárlói számára, így 2020 során 120 új üzlet megnyitását tervezi – ebből 80 Kínában lesz. Az első félévben 46 új boltot nyitottak, ebből 30 működik Kínában.

Christiansen hozzátette: “Míg a kereskedelem jelentősen átalakult az elmúlt hat hónap során, nagy lehetőséget látunk egy többcsatornás modellben. Továbbra is be fogunk fektetni az online kereskedelmi lehetőségeink fejlesztésébe, hogy támogassuk a viszonteladó partnereinket és a saját csatornánkat is, ám ezentúl is beruházunk fantasztikus fizikai márkaélmények fejlesztésébe a vásárlók és a rajongóink kedvéért.”

Segítenek a gyerekeknek a játékos tanulásban

2020 első hat hónapjában a LEGO Csoport támogatta azokat, akiket a legfájdalmasabban érintett a járvány. A LEGO Foundation-nel együttműködve 50 millió dollárt adományozott egy sor olyan szervezetnek, amelyek gyorssegélyt nyújtanak családoknak, és játékos tanulási lehetőséget teremtenek a gyerekeknek. Emellett több mint 250 ezer LEGO készletet adományoztak rászoruló gyerekeknek.

A Csoport átalakította a fröccsöntő gépeket a dániai, csehországi, magyarországi és mexikói gyárában, hogy több mint félmillió védőszemüveget gyártson azoknak az egészségügyi dolgozóknak, akiknek szüksége volt személyi védőeszközökre.

Christiansen elmondta: “2020 első hat hónapja példátlan volt. Nagyon büszke vagyok a csapatunkra, ahogy reagáltak erre a helyzetre. Vigyáztunk egymásra, törődtünk azokkal, akik leginkább rászorultak, és mindent megtettünk, amit csak tudtunk, hogy játékos tanulásra ösztönözzük azokat a gyerekeket és családokat, akiknek helybenjárásra kényszerült az élete.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...