- Hirdetés -

Optimisták maradtak a kisvállalkozások

|

A világ kisvállalkozásainak 67 százaléka, a fogyasztók 78 százaléka változtatott szokásain a COVID-19 miatt. A Visa globális Back to Business tanulmánya szerint a kisvállalkozások tulajdonosainak 75 százaléka optimista az üzleti jövőt illetően.

Miközben a világ kis- és mikrovállalkozásai továbbra is érzik a COVID-19 pénzügyi hatásait, egy dolog nyilvánvalóvá vált: a túléléshez elengedhetetlen az eladáshelyi fizetési élmény átgondolása. A Visa ezért kiadta Back to Business című globális tanulmányát, melyben a pandémia következtében beindult, és a digitális kereskedelem felé mutató drámai elmozdulást vizsgálta.

A nyolc piacon végzett, KKV-kat és fogyasztókat vizsgáló tanulmány szerint világszerte 10-ből közel 8 fogyasztó (78%) változtatott fizetési szokásain, hogy csökkentse a fizikai kontaktusok számát, a KKV-knak pedig több mint kétharmada (67%) próbált ki valamilyen új eszközt – legyen az egy e-kereskedelmi oldal indítása vagy az alkalmazott POS technológia megújítása –, hogy életben tartsa üzletét.

„A fogyasztók a COVID-19-cel kapcsolatos biztonsági intézkedéseket írják a bevásárló listáik tetejére, és azokat a vállalkozásokat jutalmazzák, amelyek hasonlóan cselekszenek” – mondta Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi és értékesítési vezetője. „Az értékesítési helyekhez kapcsolt viselkedési formák az idő múlásával mindig is változtak. A COVID-19 azonban azonnali igényt teremtett a biztonságosabb és hatékonyabb vásárlási élmény iránt mind online, mind az offline térben, amire a fogyasztók a digitális kereskedelemre való rohamos áttéréssel reagálnak. Szeretnénk, ha a kisvállalkozások tudnák, hogy a Visa segít nekik megismerni ezeket az új fogyasztói igényeket és elvárásokat, amelynek segítségével megerősíthetik vállalkozásukat a jelenlegi helyzetben és hosszú távon is.”

Az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kanadában, Németországban, Hongkongban, Írországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben végzett „Visa Back to Business” című tanulmány további megállapításai a következők:

A fogyasztók a digitális kereskedelemet részesítik előnyben

Biztonság = érintéses fizetés: az érintéses fizetés minden vizsgált piacon kardinális tényezővé vált – a fogyasztók közel kétharmada (63%) váltana új üzletre, ha az kínál fizikai érintkezés nélküli fizetési lehetőségeket. A világ fogyasztóinak közel fele (46%) számára az érintéses fizetési módok használata az egyik legfontosabb biztonsági intézkedés, amit az eladási helyektől elvárnak. A fogyasztók közel fele (48%) nem vásárolna olyan üzletben, amely csak olyan fizetési módszereket kínál, amelyek során a pénztárossal vagy egy megosztott eszközzel kontaktust kell teremteni.

KKV optimizmus vs. fogyasztói valóság: A világjárvány kiszámíthatatlan jellege ellenére a KKV-k 75%-a optimista a jövőt illetően. Ezenkívül a globális kis- és középvállalkozások tulajdonosainak 71%-a állítja azt, hogy kapott támogatást helyi közösségeitől – a legtöbbet üzleti ajánlások (33%) és pozitív vélemények (31%) formájában. Egy fontos fejlesztésre szoruló terület, hogy hol vásárolnak a fogyasztók, hiszen a megkérdezettek mindössze 9%-a mondta azt, hogy kizárólag helyi tulajdonú vállalkozásoknál vásárol, míg 15%-uk csak nagyobb kiskereskedőknél vásárol.

Az új normális új szokásokat jelent: 5-ből 4 (78%) fogyasztó változtatott fizetési szokásain, beleértve az online vásárlást, amikor az lehetséges (49%), az érintéses fizetéseket (48%), és a ritkább készpénzhasználatot (46%). A fogyasztók többsége (70%) először használt egy új vásárlási vagy fizetési módot, köztük 26% volt, akik érintéses módszerrel fizettek bolti vásárlásaik során, 34% vásárolt élelmiszereket és háztartási cikkeket online, 28% vett fel éttermi rendelést az étterem falain kívül és 25% vásárolt online bolti átvétellel.

A kisvállalkozások a legnagyobb kihívások közepette kell, hogy cselekedjenek

Hosszú távú kilátások és a legfontosabb kihívások: A KKV-k tulajdonosai legalább 6-10 nehéz hónapra számítanak még, mielőtt vállalkozásuk visszatérhet a régi kerékvágásba. A legfontosabb közvetlen aggodalmaik a bevételcsökkenés (52%), az új ügyfelek szerzése (46%) és a bérek csökkentésének kényszere (22%).

A digitális megoldásokat preferáló gondolkodásmódra való áttérés: A KKV-k több mint egynegyede (28%) próbált meg célzott hirdetést feladni a közösségi médiában, vagy termékeket és szolgáltatásokat online értékesíteni (27%). További 20%-uk vezetett be érintéses fizetési megoldásokat. A megkérdezett KKV-k egyharmada (33%) mondta azt, hogy kevesebbszer, vagy egyáltalán nem fogad el készpénzt a COVID-19 óta.

Csalás elleni védekezés: A KKV-k több mint fele (53%) tervez csalások kivédésére tervezett megoldást vásárolni, hogy megvédje üzleti tevékenységét a digitális kereskedelemre való áttérés alatt.

A Visa Back to Business tanulmánya a vállalat azon kezdeményezésének legújabb eleme, amely eszközöket kíván nyújtani a KKV-k újjáépítéséhez és az új üzletek megerősítéséhez. A programokról további információ érhető el a KKV-k számára a Visa Small Business Hub és a Visa Small Business COVID-19 relief oldalakon.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...