Tíz éve, 2010. szeptember 1-én indult el a közösségi vásárlás Magyarországon, így idén szeptember 1-én ünnepelte tizedik születésnapját a Bónusz Brigád. A piacvezető kuponos cég számára a legnagyobb születésnapi ajándék éppen az, hogy egy nappal korábban sikerült csődegyezséget kötnie a hitelezőivel.
Indulása óta a Bónusz Brigád több mint 34 milliárd forintot spórolt meg a vásárlóinak. A csődvédelem alatt is kaphatóak szolgáltatások és utazások a kuponos oldalon, de a folyamat lezárása után újra termékeket is vásárolhatnak majd a felhasználók.
A Bónusz Brigád egyik legnagyobb értéke, hogy hiánypótló platformmal köti össze a felhasználókat és a szolgáltatásokat, utazásokat, termékeket kínáló mikro-, kis- és középvállalkozásokat. A jubileumát ünneplő cég feladata, hogy új alapokra helyezve folytassa működését. Mivel ez időbe telik, ezért továbbra is kérik felhasználóik és partnereik türelmét.
A Bónusz Brigád az amerikai Groupon cég üzleti modelljét alkalmazza. A közösségi vásárlás első magyar képviselője és legsikeresebb üzleti szereplője már több mint négymillió bónuszt értékesített 10 éves működése során.
Indulása óta a cég közel 11 ezer szolgáltató partnernek nyújtott óriási segítséget, hiszen modelljével a partnerek úgy jutnak jelentős hirdetési felülethez – nemcsak a Bónusz Brigád oldalán és hírlevelein keresztül, de minden más médium hirdetési felületein is –, hogy az nekik előzetes kiadással nem jár, mivel ők jutalékot csak azon vásárlók után fizetnek, akik ténylegesen igénybe veszik a szolgáltatásukat. A Bónusz Brigád partnerei reklámköltésének túlnyomó részét átvállalta az elmúlt években, akkor is, amikor az ajánlatukra nem érkezett vásárlás. Ez kiemelten igaz a járvány kitörése óta eltelt időszakra.
A weboldal korábban csak hagyományosan értékesítő szolgáltatókat – például éttermeket, szépségszalonokat, tanfolyamokat, wellnessközpontokat – és élményeket tett elérhetővé online, átalakítva a magyar kiskereskedelmi piac működését. Ezért is nyerte el több alkalommal az év honlapja díjat, jótékonysági programjának köszönhetően pedig a MAF Leginnovatívabb Támogatói Programjai közé került. Superbrands és Magyar Brands díjazott, a Kiváló magyar tartalom elismerés és Az Év Internetes Kereskedője díj tulajdonosa is.
A koronavírus-járvány rendkívüli helyzetet teremtett a világban és Magyarországon is. Az utazási- és egyéb szolgáltató szektorok bedőlése, a vásárlási szokások megváltozása a Bónusz Brigádot is nehéz helyzetbe hozta.
A közösségi vásárlásra épülő bónuszos/kuponos üzleti modellt a 2008-2009-es gazdasági világválság hívta életre. A jelenlegi helyzetben a Bónusz Brigád célja, hogy a koronavírus második hulláma után segíteni tudjon a szolgáltatóknak a talpraállásban, a vásárlóknak pedig abban, hogy kedvező áron jussanak hozzá azokhoz a szolgáltatásokhoz, amiket korábban már megszoktak és megszerettek.