- Hirdetés -

No bullshit – Szabó Béla portré

|

Nem egyszerűen kampányokban, hanem átfogó elméletekben gondolkodik, az öncélú kommunikáció helyett a márka valódi társadalmi hasznosságára, az értékteremtésre és a problémamegoldásra fókuszál a Marketing&Media magazin rangsorában az idei év legsikeresebb hazai marketingesének megválasztott Szabó Béla, a Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója.

A 2020-as év az emberek többségének nem egy diadalmenet, sokan legszívesebben az emlékezetükből is kitörölnék. Ez az esztendő rossz események sorozatát hozta, hónapok óta a járvány, a bizonytalanság, a válság határozza meg világszinten az alaphangulatot. Jó szériájuk talán csak az igazán profiknak vagy a mázlistáknak volt az utóbbi időben. Szabó Béla a vérprofik közé tartozik. A Magyar Telekom márka- és lakossági kommunikációs igazgatója a legembertpróbálóbb időkben is a topon van, a Marketing&Media magazin legsikeresebb marketingeseket rangsoroló 50-es toplistáján ő lett az idén a number one. De szerepelt a tavasszal publikált médiapiaci toplistánkon is, mégpedig a 12. helyen, ami azért igen érdekes, mert a két rangsor között általában alig van átfedés. Sokoldalúságának, profizmusának, teljesítményeinek köszönhetően mindkét zsűri szavazatait begyűjtötte, ami jól mutatja, hogy a hazai marketing és média világának megkerülhetetlen szereplőjéről van szó.

Az entellektüel

Szabó Béla bevallása szerint egy adott munkahelyen nem a feladatokat nézi, hanem a márkával és a kommunikációval mindig az értékesítés támogatáson túlmutató értéket akar teremteni; nagyban gondolkodik, és az egész társadalmat érintő pozitív változásokat szeretne előidézni. Egykori kollégája és barátja, Hannes Wirnsberger így fogalmaz: „Mi, a DDB-ben abban hiszünk, hogy a kreativitás az üzleti növekedés motorja. Béla abban hisz, hogy a kreativitás a társadalmi változások motorja is lehet. Azon kevés marketingszakember egyike, aki tehetségével nemcsak saját márkáját és üzletét építi, hanem folyamatosan van benne egy erős vágy, hogy a tudásával és a rendelkezésére álló eszközökkel előbbre vigye az embereket, a közösségeket és az országot, amit szeret.”

Kutas István, a Telekom vállalati kommunikációs igazgatója entellektüel marketingesként emlegeti őt, aki nemcsak kampányokban és stratégiákban, hanem átfogó elméletekben, filozófiában gondolkodik. „Mindig mindenhol keresi a magasabb összefüggéseket, legyenek azok társadalmiak vagy üzletiek. És ez utóbbi nagyon fontos: abszolút érdeklik az üzleti összefüggések, az üzleti eredmények. Nem híve az öncélú kommunikációnak, jó MBA-diákként minden belső rendezvényen/workshopon van egy komoly, átfogó üzleti-stratégiai kérdése vagy meglátása” – árnyalja a képet.

Amikor azt mondtuk a nyilatkozóinknak, hogy egy-egy szóval jellemezzék Szabó Bélát, a válaszokból rájöttünk, hogy lehetetlent kértünk, mert egyik magasztaló jelző a másikat követte. Kutas István szerint Szabó minden mondatán érződik a mély belső meggyőződés, a szenvedély, a márka és az „ügy” szeretete. Aktív, keresi a cselekvési és alkotási lehetőségeket, kerüli a kompromisszumokat. „Egyetlen szóval nem tudom jellemezni, de kettővel igen: azt gondolom, hogy a két dolog, ami a jelenlegi márkastratégia sikerét megalapozta, az Béla »no bullshit« őszintesége és a maximális elkötelezettség, amit a brand tervezésbe, valamint a csapatba hozott” – mondja Balatoni Zsófia, az Uniomedia társtulajdonos-ügyvezetője, majd talán észre sem veszi, és csak sorolja tovább a pozitívumokat: „Azt az értékvezéreltséget, ami hagyományosan mindig is jellemezte a Telekomot, egy sokkal direktebb formában, bátrabban, megalkuvások nélkül képviseli. Végtelenül elhivatott, gyorsan és mélyen gondolkodik, átlátja a helyzeteket, és ami ritkább: meg is meri fogalmazni, amit lát. Azt hiszem, ez a titka annak, hogy képes ő maga, a csapata és a márka is, amin dolgoznak, a folyamatos fejlődésre, megújulásra, arra, hogy igazán kimagasló legyen. Mer kockázatot vállalni és viseli a felelősséget, így teremt a csapatának szakmailag inspiráló, izgalmas közeget.”

Forever young

Azt vallja, hogy ha racionálisan gondolkodunk, nem jönnek létre azok a léptékváltó gondolatok, amelyek az igazán nagy, átütő dolgok létrehozásához szükségesek. Példának két olyan irracionális gondolkodót említ, mint Steve Jobs vagy Elon Musk, akik épp azáltal tudtak nagyot alkotni, hogy fittyet hánytak a racionalitásra. Talán ennek a mentalitásnak köszönheti, hogy fiatalabb a koránál, ráadásul úgy hozza ezt a „forever young” imázst, hogy közben teljesen hiteles marad.

Nagy fesztivál-rajongó és partiarc hírében áll, a cannes-i reklámfesztiválon például állítólag nincs olyan buli, ahol ő nem jelenik meg. Nemcsak feltűnik, hanem ki is tűnik a tömegből, a nemzetközi szakemberek mezőnyében is igazi egyéniség. Ha kell, besétál a legelőkelőbb hotel bárpultja mögé, és ő maga szolgálja ki a társaságot, míg máskor félmeztelenül, a pólóját lobogtatva tombol a színpadon.

A konvenciók és a rutin ebben a közegben sem hozza zavarba, minden körülmények között önmagát adja, és olyan természetesen sétál végig a vörös szőnyegen rövidnadrágban, mint más talpig Armaniban. A nagyvállalati közegben is maradt a saját stílusánál, lazán hirdeti a farmer diadalát az öltöny felett. „A felszínen úgy tűnhet, hogy Béla afféle márkanagykövet, aki mindig magentában jár és folyamatosan Telekom-tartalmakat oszt meg, de valójában több ennél: ő a márka legaktívabb formálója, alakítója, nélküle nem tartana ott a brand Magyarországon, ahol most” – summázza a lényeget Kutas István.

Kuti Noémi

A Szabó Béláról készült portré teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...