- Hirdetés -

Új stratégiák a munkáltatói márkaépítésben

|

Alaposan átformálta a munkáltatói márkaépítésre vonatkozó stratégiákat a Covid-járvány,a Marketing&Media magazinnak nyilatkozó szakemberek közül többen is jelezték, hogy nagyon felér-tékelődött a belső, munkatársak felé irányuló kommunikáció. A jövőben a gondoskodó cégimázs,a munka és a magánélet új módon való összehangolása kerülhet középpontba.

Tudatosítani kell mindenkiben, hogy állandóan változni fog a helyzet, ugyanakkor el kell érni azt is, hogy a munkavállalók biztonságban érezzék magukat és ne legyenek bizonytalanok – mondta el Marton Katalin, a Praktiker Magyarország Kft. HR- és CSR-igazgatója azzal kapcsolatban, hogy mi lesz a legnagyobb kihívás a munkáltatói márkaépítés kapcsán a következő időszakban. „Teljesen egyértelmű, hogy a fehér galléros munkavállalók körében egyre nagyobb hangsúlyt kap az otthoni munkavégzés. Látszik, hogy működik ez a modell, és nincs visszaút, nincs régi normális, hanem teljesen új megoldásokat kell kitalálni. A kék galléros munkavállalók esetén azt látom, hogy természetesen nagyon fontos, hogy a saját és a családjuk egészsége rendben legyen, de arra is hatalmas igény van, hogy a céget, ahol dolgoznak, stabilnak és biztonságosnak érezzék” – mutatott rá Marton Katalin. Az üzletláncnál nagyjából három éve kezdtek igazán intenzíven foglalkozni a munkáltatói márka építésével, külső tanácsadót is bevontak a folyamatba. Az akkor végzett felmérés alapján a legfontosabb munkáltatói érték a „Praktiker család”, vagyis a céges közösség.

Gondoskodó imázs

Nagyon gyorsan reagált a járvány hazai megjelenését követően a Trans-Sped vezetése, néhány nap leforgása alatt több, a HR-t és a cég kommunikációját érintő újítást vezettek be a vírus okozta károk enyhítése érdekében. A mindennapok során a legnagyobb változás az otthoni munkavégzés bevezetése volt, amely korábban egyáltalán nem volt jellemző náluk. Ezt azonban megkedvelték a kollégák, ezért biztosak abban, hogy valamilyen hibrid modellben dolgoznak a jövőben is az irodai munkatársak. Tavasszal indult el a Számíthatsz ránk! program keretében az „employee assistance” szolgáltatás, amelynek köszönhetően a cégnél dolgozók és közvetlen családtagjaik személyes tanácsadást vehetnek igénybe akár munkahelyi, akár magánéleti kérdésekben vagy olyan praktikus dolgokban, mint hogy mire kell fi gyelni hitel-felvételnél, mi lehet jó befektetés – tudtuk meg Szekeres Zitától, a társaság HR-igazgatójától. „A következő időszakban úgy gondolom, hogy a gondoskodó cég imázsa kiemelten fontos lesz a munkáltatói márkaépítésben. Ennek jegyében mi is gondolkodunk valamilyen egészségbiztosítási csomag bevezetésében. A másik nagyon fontos terület a digitalizáció, ami az utóbbi időszakban nagyon felpörgött nálunk: amit lehet, igyekszünk erre a platformra terelni” – fűzte hozzá Szekeres Zita.

Új keretek

Az elmúlt hónapok a munkáltatói márkaépítés kapcsán is komoly kihívás elé állították a vállalatokat, gyors változásra, megújulásra késztette őket, emellett sokkal nagyobb tér jutott a kísérletezésnek. „A járvány hatására előtérbe került a távmunka mint foglalkoztatási forma, ami nálunk kiválóan vizsgázott, hosszú távon is beépítettük a működésünkbe. Ez azonban magával hozza a kevesebb fizikai jelenlétet, a kevesebb közösségi élményt. Kihívást jelent, hogy hogyan legyünk együtt, miközben távol vagyunk. Az online aktivitásoknak, a folyamatok igitalizációjának továbbra is meghatározó szerepük lesz, munkavállalói oldalról felértékelődhet a munkatársakkal együtt töltött idő fontossága. A távmunka ugyanakkor lehetőségeket is teremt a munka és a magánélet új módon való összehangolására, új keretek szabására. Véleményem szerint a jövőben ezek lesznek az employer branding fókuszai” – tette hozzá Almássy Gabriella, az Union Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Covid érkezésekor éppen folyamatban volt a kreatívügynökség kiválasztása az Egis Gyógyszergyár Zrt.-nél, ezért az eredeti, klasszikus munkáltatói márkaépí-tés kialakítása helyett egy teljesen más úton, stratégián kellett elindulniuk, sok olyan program, platform jött létre, amit eredetileg máshogy terveztek. „Úgy gondolom, a jövőben biztos, hogy az egyedi megoldások kerülnek előtérbe a munkáltatói márkaépítésben. Minden cégnek célszerű a saját hangját, saját kiemelt nagy ügyét megtalálnia, és a rugalmasság, valamint a váratlan helyzetekre való reakció szintén meghatározó lehet a vállalatok megítélésében” – véli András Klára, az Egis HR-igazgatója.

Pozitív élmény

„A jövőben még inkább a jelöltélmény lesz a meghatározó, így többek között az, hogy hogyan érzik magukat az állásra pályázók a kiválasztási folyamat során, hiszen a tapasztalataikat megosztják a különböző felületeken, valamint kommunikálják azt az ismerőseik, a barátaik, a családtagjaik felé. Ennek hatása rendkívüli módon meghatározza a vállalat megítélését” – véli Dulin Judit, a Lidl Magyarország HR ügyvezető igazgatója. A cég a járványhelyzetben is kiemelt figyelmet fordít a megfelelő jelöltélményre az interjúk során, ennek része többek között a gyors visszajelzés.

Kalocsai Zoltán

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...