A koronavírus okozta járványhelyzetben napról napra váltottunk az új normálisra. Azok a dolgok, amelyeket gondtalanul csináltunk – például vásárlás, edzőtermi elfoglaltságok, főzőtanfolyamokon való részvétel, vagy a barátainkkal közös programozás – azonnal múltbéli szokások lettek. A hétköznapjaink átértékelődtek, kerestük és keressük a módot arra, hogy megtaláljuk a közösség érzését egy olyan időszakban, amikor a fizikai távolságtartás létfontosságú lehet.
A Viber legnépszerűbb funkciói is a mindennapi kapcsolattartás és információátadás legegyszerűbb módjaira fókuszálnak. Nem meglepő módon, a Community-kben való részvétel átlagosan 78%-kal növekedett, mindez leginkább az olyan kezdeményezéseknek köszönhetően, amelyek segítenek a járványhoz kötődő, biztonsági eljárásokkal kapcsolatos értékes információk megosztásában a Viber felhasználói bázisán belül.
A Community-k népszerűsége nem csak a különböző cégek, márkák vagy weboldalak körében volt érezhető, de a magánemberek által létrehozott csoportok száma is jelentősen növekedett Magyarországon. Számos szülinapi zsúr és meglepetésbuli témájú közösség alakult, de sok vallási csoport, illetve iskolai osztály Community is létrejött, amiben a tanárok, diákok és szülők is egyaránt részt vehetnek – derül ki a cég közleményéből.
A leglátogatottabb Viber Community-k között a receptmegosztó oldalak, például a Nosalty felülete, míg a divat esetében a Glamour Magazin hódított. Az edukatív tartalmak iránti érdeklődést mutatja a WWF Viber Community-jének berobbanása is.