- Hirdetés -

Így változtak az utazási szokásaink

|

- Hirdetés -

A koronavírus-járvány alaposan átalakította a magyarok utazási hajlandóságát és szállásválasztási szokásait – derül ki NaturMed Hotel Carbona felméréséből. Idén 15 százalékkal kevesebben terveztek utazást, és 22 százalékkal többen gondolkodtak belföldi üdülésben az egy évvel korábbihoz képest. Miközben a vendégek továbbra is elvárják a minőségi szolgáltatásokat, kiemelten fontossá vált az is, hogy a szálláshely garantálni tudja a higiénikus feltételeket és a biztonságos távolságtartást.

A koronavírus-járványt követően a magyarok utazási lehetőségei és hajlandósága egyaránt csökkentek: idén 15 százalékkal kevesebben gondolkodtak valamilyen üdülésben – derül ki a hévízi NaturMed Hotel Carbona megbízásából készített országos reprezentatív közvéleménykutatásból. Ennél is lényegesebb a változás azoknál a mutatóknál, amelyek az úti cél megválasztásával, az utazás módjával és a szállás kiválasztásával függenek össze: a magyarok inkább választottak idén belföldi szállást, és egyéni utazási módot. A minőségi szolgáltatásokat, barátságos vendéglátást és sokféle programlehetőséget kínáló vendéglátóhelyek továbbra is a legnépszerűbbek, ugyanakkor hangsúlyosabbak lettek a biztonsággal, higiéniával kapcsolatos elvárások. Szabó Adrienn, a Carbona vezérigazgató-helyettese az eredmények kapcsán elmondta: „A kikapcsolódás, utazás a modern élet fontos része, amelyet még egy ilyen nehéz időszakban sem szívesen nélkülözünk. Szerencsére a biztonságos üdülésnek ma is megvan a lehetősége: kutatásunk eredményei is alátámasztják, hogy a belföldi, biztonságos körülményeket biztosító szálláshelyeket szívesen választják a magyarok.”

A magyarok idén a biztonságra és a távolságtartásra szavaztak

A Carbona országos felmérése kitért arra, hogy mely szempontokat tartották fontosnak a válaszadók utazásaik tervezésénél 2020-ban és 2019-ben. Az eredmények alapján idén 22 százalékkal többen tartották fontosnak a belföldi utazást, és 24 százalékkal többen az egyéni szervezést, mint tavaly. Még jelentősebb a változás két másik szempont esetében: a válaszok alapján 2020-ban közel kétszer annyian (66%) gondolták fontosnak, hogy a szálláshely garantálja a biztonságos távolságtartást, mint 2019-ben (34%). A koronavírus-járvány hatására a szálláshelyek környezetéhez is másként viszonyulunk: az idei utazások tervezésénél a többség (53%) számára már fontos szempont volt, hogy olyan szállást válasszon, amelynek környezetében nincs tömeg.

Továbbra is szeretjük a kényeztetést

Miközben sok új szempont is megjelent a szállásválasztásban, megmaradtak a régi preferenciák is. A kutatás eredményei alapján a biztonságos és higiénikus környezet mellett egy szálláshely kiválasztásánál alapvetően azok a szempontok dominálnak, amelyek a kényelemmel, kényeztetéssel, kikapcsolódással és a minőségi szolgáltatásokkal függenek össze. A felsoroltak közül a válaszadók a barátságos kiszolgálást, a bőséges és egészséges ételkínálatot, a kirándulási lehetőségeket, a sokféle minőségi wellness szolgáltatást és a szabadtéri élményfürdőt jelölték meg legtöbben. A Carbona vezérigazgató-helyettese úgy véli, hogy a vendégek előszeretettel választják azokat a szálláshelyeket, amelyeket már ismernek, és úgy érzik, a megváltozott körülményekhez is alkalmazkodtak. Vagyis adottak a nagyobb terek, garantált a távolságtartás, a rendszeres fertőtlenítés és takarítás, az ózongenerátorral tisztított levegő, egészséggel kapcsolatos szolgáltatások, és a kültéri programlehetőség.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megduplázódott a külföldi munkát kereső magyarok aránya

Világszerte a dolgozók 63 százaléka nyitott arra, hogy más országban vállaljon munkát, több mint 20 százalékuk aktívan keres így állást. A magyarok esetében jelenleg kisebb, 15 százalék az aktívan külföldi állást keresők aránya –...

Ismét környezetbarát minősítést kaptak az LG csúcstévéi

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről és szén-dioxid méréséről szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást...

Kiderült mit féltenek legjobban a magyarok

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül. Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat?...

Ezeket a divatcikkeket keresik most a legtöbben a webáruházakban

A több mint 4600 európai divatwebáruház termékeit katalogizáló, havi 47 millió látogatóval rendelkező GLAMI divatkereső és divatfelfedező oldal nyilvánosságra hozta friss elemzését, amely bemutatja, hogy március eleje óta melyek voltak a felhasználók által legkeresettebb...

Keveset tudunk az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát - derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb...

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...

Még gazdagabbak lettek a gazdagok

Évtizedünk végére csak Magyarországon akár 10 dollármilliárdos is lehet majd a Blochamps Capital friss kutatásának prognózisa szerint. A gazdagoknál felgyorsult vagyonkoncentráció miatt idén több privátbanki szolgáltató is jelentős mértékben megemeli elitklubjába a belépési limitet.Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Alig érezhető profitnövekedésre számítanak a vállalkozások

Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak idén a vállalkozások. A K&H kkv bizalmi index első negyedéves eredményei alapján átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést valószínűsítenek a következő egy...

Megduplázódott a külföldi munkát kereső magyarok aránya

Világszerte a dolgozók 63 százaléka nyitott arra, hogy más országban vállaljon munkát, több mint 20 százalékuk aktívan keres így állást. A magyarok esetében jelenleg kisebb, 15 százalék az aktívan külföldi állást keresők aránya –...

Ismét környezetbarát minősítést kaptak az LG csúcstévéi

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről és szén-dioxid méréséről szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást...

Kiderült mit féltenek legjobban a magyarok

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül. Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat?...

Ezeket a divatcikkeket keresik most a legtöbben a webáruházakban

A több mint 4600 európai divatwebáruház termékeit katalogizáló, havi 47 millió látogatóval rendelkező GLAMI divatkereső és divatfelfedező oldal nyilvánosságra hozta friss elemzését, amely bemutatja, hogy március eleje óta melyek voltak a felhasználók által legkeresettebb...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...