- Hirdetés -

Tovább nőtt az IKEA

|

Az Ingka Csoport 35,2 milliárd eurós, erős IKEA kiskereskedelmi bevételről számolt be a 2020-as pénzügyi évére vonatkozóan (a 2019-es pénzügyi évben 36,7 milliárd euró), a COVID-19 okozta komoly gazdasági és közegészségügyi kihívások mellett. A vállalat folytatja üzleti tevékenységének átalakítását, hogy az még megfizethetőbbé, hozzáférhetőbbé és fenntarthatóbbá váljon, ahogyan az emberek otthoni életükre vonatkozó álmai és igényei változnak.

A 2020-as évre úgy emlékezünk majd vissza, amely rendkívüli kihívásokat jelentett, és kihatott az emberek életmódjára és közösségi életére, valamint a vállalkozások működésére. A korlátozások miatt az év folyamán az Ingka Csoportnak több hétre be kellett zárnia az általa világszerte működtetett IKEA áruházak 75%-át. Ebben az időszakban a vállalat több széleskörű kötelezettségvállalást is bejelentett a világjárvány által sújtott emberek egészségének és megélhetésének megsegítése és védelme érdekében. Ezek között szerepeltek természetbeni adományok, például egy 26 millió eurós sürgősségi segély közösségek támogatására, továbbá az IKEA munkatársainak nyújtott támogatás a jövedelemstabilitás biztosításával, a szülői szabadság meghosszabbításával, valamint rugalmas munkamegállapodások felajánlásával. Ezen túlmenően a vállalat döntött a kormányzati ösztönző támogatások visszafizetéséről, amelyeket a világjárvány kezdetén a munkatársak bérének biztosítására kapott, tekintettel arra, hogy üzletmenete a vártnál gyorsabban helyreállt.

„Erős teljesítményünk ebben az egyedülálló időszakban üzleti tevékenységünk ellenállóképességét és az IKEA munkatársainak lenyűgöző vezetői képességét bizonyítja. Az elmúlt fél évben sikerült gyorsan alkalmazkodnunk vásárlóink új igényeihez, és még ha értékeink komoly próbatételnek is voltak kitéve, egyértelmű, hogy a célunk az, ami összeköt bennünket. Eltökélt szándékunk, hogy szebb hétköznapokat teremtsünk az emberek többsége számára egy olyan időszakban is, amikor az otthon fontosabb szerepet kap, mint valaha” – nyilatkozta Jesper Brodin, az Ingka Csoport vezérigazgatója.

Az év során az Ingka Csoport felgyorsította kiskereskedelmi átalakulását – áruházait részben teljesítési egységekké alakította, bevezette a Kattints és Vedd át szolgáltatásokat, Átvételi pontokat és autós áruátvételi lehetőségeket alakított ki, sőt, egyes esetekben az áruházak parkolóit COVID-19 tesztelésre alkalmas helyszínekké alakította a közösség számára. Az év során a vállalat 26 új IKEA telephelyet nyitott többek között Sanghajban, Szöulban, Moszkvában és Tokióban, továbbá gördülékenyebb IKEA élményt dolgozott ki új, digitális megoldásokkal. Befektetett olyan ingatlanokba is, mint a londoni Kings Mall vagy a párizsi Rue de Rivoli, miközben megszerezte a Geomagical Labs 3D-s és vizuális AI fejlesztőt az interaktív lakberendezési megoldásokhoz.

Az otthoni élet minden eddiginél fontosabbá vált az emberek számára, a viselkedések és az igények is megváltoztak – ez pedig az otthon több szempontból történő újragondolásához vezetett. Az embereknek nemcsak az alapvető szükségleteik kielégítése miatt van szükségük az otthonukra, hanem újabban munkahelyként, iskolaként vagy akár tornateremként is használják azt. Az otthonok megújítása iránti érdeklődés növekszik, ami erős látogatottságot eredményezett mind az áruházakban – 706 millió (FY19-ben 839 millió) –, mind az IKEA.com weboldalakon – 3,6 milliárd (FY19-ben 2,6 milliárd). Az év során az online eladás 60%-kal nőtt (FY19-ben 48%-kal), ami a teljes értékesítés mintegy 18%-át tette ki (FY19-ben 11%-át).

„Ez az év egyértelműen bebizonyította, hogy a cél és a profit együtt jár. Az emberiség legfontosabb évtizedében járunk, és az elkövetkező évek rögösek lesznek, de rajtunk múlik, hogy meg tudjuk-e tervezni, és be tudunk-e fektetni egy olyan jövőbe, amelyben senki sem marad magára – amely tisztább, zöldebb és igazságosabb. Célunk egyértelmű: részt akarunk venni az éghajlati válság megoldásában; helyre kell állítanunk a környezetet a következő generációk számára” – mondta Jesper Brodin, az Ingka Csoport vezérigazgatója.

A közelmúltban a vállalat 600 millió eurós befektetéssel gyorsította fel fenntarthatósági erőfeszítéseit az IKEA azon törekvése érdekében, hogy 2030-ig az emberekre és a bolygónkra nézve pozitívvá váljon, aminek célja az áttérés a nettó zéró szén-dioxid-kibocsátású gazdaságra. Ezzel a vállalat eddigi fenntarthatósági beruházásai összesen 3,8 milliárd eurót tesznek ki.

„Örömmel látjuk, hogy a kihívásokkal teli 2020-as pénzügyi évben is eljuttattuk az IKEA termékeket az otthonokba. Annak ellenére, hogy áruházaink 47 napig zárva voltak, 10% növekedést értünk el. Az érdeklődés az online értékesítés iránt a duplájára nőtt, a teljes értékesítésünk 13%-a innen származik. A legnagyobb érdeklődést márciusban és májusban tapasztaltuk, de az áruházak újranyitását követően is megmaradt rá az igény. Áruházaink továbbra is üzletmenetünk legfontosabb szereplői: az elmúlt pénzügyi évben 6,2 millió látogatót fogadtunk, illetve 3,4 millióan vásároltak az Éttermekben, a Bisztrókban és a Svéd Finomságok Boltjaiban. Az elmúlt 12 hónapban Átvételi Pontokat nyitottunk, köztük Autós csomagpontokat is “ – mondta el Mounia El Hilali regionális kereskedelmi vezető (csehországi-magyarországi-szlovákiai régió). Hozzátette: „Elkötelezettek vagyunk abban, hogy segítsünk azokon az embereken, akiknek az életét a járványhelyzet egészségügyi és megélhetési szempontból károsan befolyásolta. Ennek érdekében 100 millió forint értékű termékadományt ajánlottunk fel a helyi közösségek számára, valamint munkatársaink jövedelemstabilitását is biztosítottuk. Mindemellett eltökélten folytatjuk utunkat a People & Planet Positive, vagyis az Emberek és Környezet stratégiánk mentén, hogy elérjük kitűzött céljainkat 2030-ra. Részt veszünk a klímaváltozás elleni harcban, hogy egy jobb jövőt biztosítsunk a következő generációk számára. Elkötelezettségünk támogatásaként globálisan 600 millió eurót fektetünk fenntarthatósági erőfeszítéseinkbe.“

Az Inter IKEA Systems B.V., amely az IKEA koncepció tulajdonosa és az IKEA franchise-adója világszerte, azt is bejelentette ma, hogy az IKEA kiskereskedelemből származó eladásai a franchise-vevők 12 csoportjában együttesen 39,6 milliárd eurót tesznek ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...