- Hirdetés -

Nagyot fékez az autóipari reklámköltés

|

Várhatóan 21 százalékkal csökken idén az autóipari reklámköltés 10 kulcsfontosságú piacon a Zenith „Automotive Advertising Expenditure Forecasts” prognózisa szerint. Ez két és félszer gyorsabb, mint a teljes reklámpiac csökkenése ezeken a piacokon.

A koronavírus járvány terjedése és a világgazdaságra gyakorolt hatása miatt a vásárlók pénzügyi jövője bizonytalanná vált és nem hajlandóak nagy értékű vásárlásokra. A kereslet és kínálat okozta nyomás miatt az autómárkák drasztikus reklámköltségvetés csökkentésre kényszerültek, amikor a krízis súlyossága nyilvánvalóvá vált.

A Zenith előrejelzése szerint a kedvezőtlen hatások ellenére a következő két évben az autóipari reklámköltés várhatóan felülmúlja a reklámpiacot, 2021-ben 10,5, míg 2022-ben 11,4 százalékos növekedéssel lehet számolni. 2021-ben az idei nagy visszaesés miatt könnyebb lesz fejlődést produkálni, hiszen viszonylag alacsony bázissal kell majd összehasonlítani az értékeket, de a késleltetett vásárlási döntések és a közösségi, illetve a tömegközlekedés tartós elkerülése miatt várható, hogy 2017 óta először növekedjen a személygépkocsi eladások száma. Ez az autóipari reklámozás folyamatos növekedéséhez vezet 2022-ben.

A 2021-ben és 2022-ben várható gyors fellendülés ellenére az autóipari reklámozás 2022-ben várhatóan 2,8 százalékkal elmarad a 2019-es adatoktól. Magyarországon az autóipari szektor reklámköltése 2019 első három negyedévében 6%-al növekedett 2018 ugyanezen időszakához képest. Ezzel szemben 2020 első három negyedévében átlagosan 25%-os csökkenés tapasztalható a tavalyi adatokhoz képest. A COVID járványhelyzet által leginkább sújtott hónapok az április-májusi időszakok voltak, vannak olyan médiatípusok mint például a mozi, ahol a teljes reklámköltés megszűnt, mivel a mozik is zárva tartottak.

A Zenith várakozásai alapján az autómárkák kizárólag a digitális csatornákon fognak 9%-al többet költeni 2022-ban, mint 2019-ben. A napilap reklámköltés 27%-al alacsonyabb lesz 2022-ben, mint 2019-ben, míg a magazin reklámköltés esetében 28 százalékos visszaesés várható. Az előrejelzések szerint a közterületi autóipari reklámköltés 2019 és 2022 között nettó 10 százalékkal csökken, míg a mozis reklámköltés 16 százalékkal esik vissza.

A televíziós és rádiós média továbbra is fontos terület az autóipari reklámozás számára, ahol viszonylag visszafogott, 6, illetve 7 százalékos visszaesés várható 2019 és 2022 között. Hazánkban az autóipar számára offline kommunikációs szempontból fontos területek továbbra is a televízió, a rádió és az out of home. A digitalizáció fejlődésével előtérbe kerülnek az adatalapú és különböző precíziós targetálási megoldások, amelyek a digitális csatorna további térnyerését fogják eredményezni. A szektor relámköltésében a print és a mozi kategóriákban továbbra is csökkenő tendecia várható.

A felmérésben Ausztrália, Kanada, Németország, India, Olaszország, Oroszország, Spanyolország, Svájc, az Egyesült Királyság és az USA piacai szerepeltek, melyek együttesen a globális reklámköltés 57 százalékát teszik ki.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...