Az első félévben 5 százalékkal csökkent a digitális hirdetési piac az Egyesült Királyságban az egy évvel korábbihoz képest. A videós hirdetések tartották legjobban magukat, ebben a szegmensben közel 6 százalékos bővülést mértek.
Az IAB UK közlése szerint 7,06 milliárd fontot költöttek el a hirdetők különböző digitális platformokon a január-júniusi időszakban. Bár ez csökkenésnek számít az egy évvel korábbihoz képest, a szervezet elemzése szerint összességében stabilnak mondható az ágazat helyzete a körülményekhez képest, ugyanis az Egyesült Királyság GDP-je a második negyedévben 20 százalékkal zuhant éves összevetésben, míg a teljes reklámpiacon 15,6 százalékos visszaesést várnak idén az Advertising Association/WARC Expenditure Report jelentés szerint.
Az IAB UK számára a PwC készítette el a felmérést, amiből kiderül, hogy a legnagyobb szeletet a kereső hirdetések képviselik, erre 3,84 milliárd fontott szántak az Egyesült Királyságban az első félévben, ami 3,7 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A display hirdetések összesen 2,84 milliárd fontot hoztak, ami minimális, 0,3 százalékos fejlődést jelentett. A növekedés a videóhirdetéseknek volt köszönhető, amelyekre 5,7 százalékkal többet fordítottak a január-júniusi időszakban, mint egy évvel korábban.
Az elemzés kiemeli azt is, hogy a teljes digitális hirdetési költés annak ellenére csökkent, hogy az emberek lényegesen több időt töltöttek online a pandémia miatt, mint korábban. A Comscore adatai szerint áprilisban rekordszintet ért el az internetezésre szánt idő a briteknél, az első félévben pedig 13 százalékkal nőtt éves összevetésben.