- Hirdetés -

Mit jelent a pandémia a televíziós reklámpiacnak?

|

Az iparági szektorok között a legkisebb mértékű bevételcsökkenéssel a televízió és az internet területén számolhatunk – írja Hidvégi Krisztina, a New Land Media médiaigazgatója. Az ügynökségi szakember elemzése szerint a kisebb és a nagyobb hirdetők eltérően reagálnak a koronavírusos helyzetre, a televíziós reklámpiacon pedig az év vége már kifejezetten erősnek ígérkezik.

Amit lényeges figyelembe venni hirdetőként, médiatervező ügynökségként, hogy hónapokon át a fogyasztók egy teljesen más életvitelre, tartós otthoni munkarendre, otthonról való vásárlásara, otthoni tanulásra rendezkedtek be. A kényszerű otthonmaradásban értelemszerű, hogy a médiafogyasztási szokások is az otthon jobban elérhető médiumok felé torlódnak, sőt akár fel is erősödnek.

Fontos azonban megvizsgálni, hogy a kényszerű otthonmaradás miatt bekövetkezett fogyasztói szokásbeli változások magának a kényszerhelyzetnek az elmúlásával újra megváltoznak-e? A pandémia kezdetén, amikor a kijárási korlátozások, iskolabezárások elindultak, hirtelen drasztikusan megnövekedett a tévénézésre fordított idő. Ám április közepétől fokozatosan kezdett újra közelíteni a megelőző év ugyanezen időszakában jellemző tévénézésre fordított idő szintjéhez, majd a korlátozások feloldását követő időszakban szinte teljes visszarendeződés figyelhető meg iparági szoftverek szerint. Egyébként ugyan ezt a mintát mutatja az online is.

A pandémia alatti átlagon felüli tévénézési növekedést egyébként épp a kevesebbet televíziózó fiatalok, a magasabb vásárlóerejűek és a magasabb iskolai végzettségűek mutatták. Az eddig megszokottaktól eltérő televíziónéző közönség megnövekedése is azt támasztja alá, ami történt, hogy magatartás változások nem állandóak, de legalábbis tovább változnak, ahogyan most minden.

Hirdetők: eltérő reakciók. Azt is meg kell jegyezni, hogy azok a közepes vagy kisebb hirdetők, akiket erősebben érintett költségvetésükben a pandémia, azok minden forint költést meg fognak fontolni továbbra is, vagy adott esetben átszervezik vagy priorizálnak a kommunikációs céljaik tekintetében, és náluk a fókusz inkább a közvetlen és azonnali eredményt hozó csatornákra helyeződik, ahol többek között garantáltan visszamérhető a hatékonyság, a konverzió, a vásárlás, így nálunk online preferencia várható.

Mellettük pedig a továbbra is nagyobb büdzsével kalkuláló hirdetők a kommunikációs célok függvényében integrált kampányokban gondolkoznak. Eddig is meghatározó volt az egyre magasabb ingerküszöb a reklámokkal szemben, illetve a fragmentálódott fogyasztói figyelem. Ez pedig a digitális transzformáció felerősödésében, az elmúlt pandémiás időszaki hatásokban még tovább fokozódott, azzal, hogy még nagyobb híréhségünket akartuk kielégíteni, még több felületet, még több eszközt használtunk.

A párhuzamos eszközhasználat tovább növekedett, és azok a hirdetők, akik a televíziós hirdetéseket összekapcsolják egyéb jelenléttel – például instant landing page-t használnak és olyan értékesítési folyamatot építenek fel, amely hatására az ügyfél pár kattintással vásárlóvá válhat – egyre nagyobb nyertesei lesznek a multiscreening jelenségnek. Egyre nehezebb áttörni a fogyasztói ingerküszöböt, így végig kell kísérni őket a lehető legtöbb receptív élethelyzetükben, hogy végül egy utolsó jól célzott reklámmal elérjük a kívánt konverziót, egyéb pszichológiai hatást.

Tévés reklámpiac: kisebb csökkenés. Az iparági szektorok között a legkisebb mértékű bevételcsökkenéssel a televízió és az internet területén számolhatunk. Ehhez egyfelől az is hozzájárul, hogy a kijárási korlátozás időszakában olyan médiahirdetési csatornákra kellett átszervezni a futó kampányok reklámközzétételeit, amelyek az otthon maradt embereket is legnagyobb arányban elérik.

Másfelől pedig a reklámiparban érdekelt vállalkozások piaci és pénzügyi helyzete az év végére és 2021-re már sokkal pozitívabb jövőképet mutat összességében, mint ahogy pár hónappal ezelőtt vártuk. Akkor a reklámipari cégvezetők nagy része romlást prognosztizált a következő időszakra, míg jelenleg megfordult ez tendencia.

A kezdeti, első pánik érthető, hiszen soha nem látott mélységben fordult fel a cégek élete. Azonban a pánikon mostanra tapasztalattal és rugalmassággal felvértezve túl vagyunk, erről árulkodnak az augusztusi hónapra eső teljes médiapiacra vonatkoztatott reklámköltések is. Ekkor a reklámbevételek a korábbi visszaesések után először újra elérték a 2019-es év ugyanezen hónapjára eső szintet. A televíziót tekintve is kifejezetten reklámzajos Q4-es időszak várható.

(Hidvégi Krisztina a héten megjelenő Marketing & Médiának is nyilatkozott a televíziós reklámpiac alakulásáról. Ezen felül is számos, a televíziós piaccal foglalkozó cikket olvashatnak majd a legfrissebb Marketing & Médiában).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...