Nem lehet külföldön forgatni, nagy stábokat is nehéz mozgatni, hiszen bármikor leállhat egy-egy forgatás – sorolta a járványhelyzet kedvezőtlen hatásait Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Ettől függetlenül számos új és visszatérő produkcióval készültek az őszi szezonra.
– Mennyire más a TV2 őszi szezonja ahhoz képest, mint amit még év elején, a koronavírus érkezése előtt terveztél?
– A járványhelyzet teljesen felülírta az elképzeléseinket. Az őszi műsorkínálaton egyértelműen érződik a tavasz hatása. Nem lehet külföldön forgatni, nagy stábokat is nehéz mozgatni, hiszen ahogy azt láthatjuk, bármikor leállhat egy-egy forgatás. A limitált forgatási lehetőségek miatt döntöttünk úgy, hogy a Bezár a bazár! premierévadát nem a tavaszi szezonban adjuk le, ahol korábban a nézők megszokhatták, hanem eltesszük őszre. Habár az eredményei jóval szerényebbek, mint az első két évadé, jóval erősebb versenykörnyezetben kell helytállnia. Említhetném azt is, hogy a hosszabb gyártást és utómunkát igénylő Séfek séfe helyett egy gyorsabban megvalósítható formátumot kellett találnunk, ezért döntöttünk a Love Bistro mellett, mivel ez augusztus végére el tudott készülni. Az Ázsia Expressz forgatását elhalasztottuk, és a helyére érkezett a programstruktúránkba egy másik reality, a Farm, amelynek a forgatását előre hoztuk a nyárra. A Nicsak, ki vagyok? második évadát pedig nyáron rögzítettük, így nem élőben sugározzuk majd. A Sztárban sztár leszek! helyett pedig ősszel, két év kihagyás után a Sztárban sztár tért vissza a kép-ernyőre.
– A Dancing with the Stars jogainak megvásárlásában miért láttál fantáziát?
– A showműsoroknak kialakult a hagyománya a TV2-n, ebben vagyunk erősek. Azt tudtuk már korábban, hogy több ilyennel is készülünk az idei őszre. A Dancing with the Stars története érdekes, mert évek óta próbálták nekünk eladni a formátumot a tévés vásárokon, de a pitchekig sem jutottunk el a korábbi magyar hasonmás miatt. 2019-ben azonban egy olyan verziót mutatott meg a BBC, amely komolyan modernizált volt a korábban bennünk élő képhez képest. December első napjaiban személyesen is megnéztük a műsor döntőjét Londonban, és ott láttuk, hogy ez már nagyon más ahhoz képest, mint amit korábban láttunk.
– A járványhelyzet egyébként számodra inkább a műsorok gyártása miatt jelent fejtörést, vagy a vártnál alacsonyabb reklámköltésből következően az adásokra fordítható kisebb büdzsé miatt?
– Azt gondolom, hogy ez egy összetett folyamat, ha a reklámbevételek csökkennek, akkor kevesebb pénz jut műsorgyártásra is, emellett pedig nagyon nehéz tervezni, mert a járvány napról napra képes felülírni a terveket. A műsorok leállításának, újraindításának komoly pénzügyi vonzata van, a gyártási folyamatok átszervezése mellett. Egyértelműen látszik, hogy a pandémia egy komoly logisztikai kihívássá vált, és nehéz hosszú távon tervezni, ami pedig elengedhetetlen a sikeres tévézéshez.
Heszler Róbert
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.