A tavaszi visszaesést követően a harmadik negyedévre magához tért a hazai programmatic piac a legnagyobb hazai prémium programozott piactér, a HOPPex elemzése szerint. A legtöbbet a távközlési szektor szereplői költenek ezzel a megoldással.
A programmatic piacot azonnal érintette a válság, de a fellendülés is hamar megkezdődött. A hirdetők előnyben részesítik a hatékonyan mérhető és optimalizálható hirdetési lehetőségeket, illetve az olyan megbízható kiadói és sales house partnereket, mint a HOPPex és tagjai.
A HOPPex elemzése szerint míg 2020 második negyedévében felborultak az általános piaci trendek, addig a július-szeptemberi időszakban már ismét a közvetlen megállapodások, a dealek kerültek túlsúlyba (51%) a nyílt piaci vásárlással szemben. Ezt a tendenciát csak erősíteni fogja a 3rd party cookie és így a jelenlegi 3rd party adatpiac eltűnése és ezáltal a kiadói 1st party adatok további felértékelődése. A kiadói 1st party adatokat a dealekben tudják használni a hirdetők.
A hirdetési módszert leginkább használó szektorok sorrendje nem változott az előző évhez képest, a távközlést az öltözködés és a kereskedelem követik, majd a közlekedési eszközökkel és lakberendezéssel egészül ki a TOP5. A legtöbb szektor hirdetői továbbra is óvatosan költenek és fokozatosan hozzák vissza a dealjeiket. A válság fő vesztese az utazás szektor, míg a legnagyobb növekedést a gyógyászati iparágban láttuk.
A programozott hirdetési formák közül még mindig a medium rectangle a legtöbbet vásárolt formátum (paid impression), ami annak köszönheti a népszerűségét, hogy mobilon és asztali környezetben is elérhető.