- Hirdetés -

Várkonyi Balázs a TOP25 élén

|

Idén Várkonyi Balázs, az egyesülő Extreme Digital és eMAG első embere végzett az első helyen a Marketing&Media magazin „TOP25 – a legmeghatározóbb digitális szakemberek” rangsorában. A legújabb lista jól tükrözi az idei Covidos évet, nagyon megerősödtek az e-kereskedelmi szakemberek és a főszerkesztők, ezzel párhuzamosan az alapító-innovátorok most kicsit háttérbe szorultak.

A Top 25-ös listánk első helyén az elmúlt három évben Palocsay Géza, az Adevinta ügyvezetője állt. Az idén azonban csere történt az élen, és a zsűri szavazatai alapján Várkonyi Balázs, az Extreme Digital és az eMAG ügyvezetője bizonyult a digitális piac legmeghatározóbb szakemberének.Az elmúlt évek egyik legjelentősebb e-kereskedelmi tranzakciójának számított az általa alapított Extreme Digital és az eMAG fúziója, aminek eredményeként egy 100 milliárd forintot meghaladó éves árbevételű társaság jön létre. Miután a Gazdasági Versenyhivatal csak tavaly ősszel bólintott rá az egyesülésre, így a fúzióval kapcsolatos első tényleges lépéseket az idén tudták elkezdeni és az év végéig nem is érnek teljesen a végére.

Palocsay Géza a toplista második helyén végzett. Nála érdemes megemlíteni, hogy 2014-ben, ami-kor átvette a cég irányítását, akkor egy évi 187 milliós árbevételű társaságról volt szó. Ehhez képest az elmúlt esztendőt már 4,59 milliárd forint árbevétellel zárta a Jófogás és a Használtautó.hu tulajdonosaként ismert vállalat.

Tavaly a lista második helyezettje Szigetvári József, a Szallas.hu Zrt. vezérigazgatója volt. Ő a mostani összeállításban is szerepel, de a 11. helyen. A turizmus idei évét látva nem meglepő, hogy hátrébb csúszott. A top 3-ban ennek megfelelően egy új szereplőt köszönthetünk, aki a teljes összeállításban is az idén debütált, ő pedig Vaszily Miklós. A TV2 Csoport igazgatósági elnökeként is ismert szakember tavasszal vásárolta meg az Indamedia Csoport 50 százalékát. Ezzel tulajdonképpen visszatért a digitális területre, hiszen annak idején ebben a médiapiaci szegmensben kezdte a karrierjét.

 

 

Az idén 32 százalékban újult meg a rangsor. A Top 25-ben általában kevés nő kap helyet, amiben szerepet játszik, hogy a digitális piacon talán még az átlagosnál is erősebb a férfiak túlsúlya. Az elmúlt két évben ennek megfelelően csak két női szereplője volt az összeállításunknak, az idén viszont már ötöt köszönthetünk a 25-ben. Az új szereplők közé tartozik Munk Veronika, az ősszel indult Telex főszerkesztője. Egy komplett hírportált, kiadói háttér nélkül, pusztán adományokból ilyen rövid idő alatt összerakni nem kis teljesítmény volt.

Immár tizenegyedik alkalommal készítettük el a hazai digitális piac legmeghatározóbb szakembereinek a rangsorát. Ez már évek óta egy 25-ös toplista, ugyanakkor eredetileg kicsit más formában indult. 2010-ben a Top Dogs nevet viselte az összeállítás és négy kategóriában szavazhatott az Internet Hungary közönsége a listán szereplő szakemberekre, a TOP25 rangsor viszont már egy 16 fős szakmai zsűri döntése alapján alakul ki. A szerkesztőség újságíróiból és elismert, a digitális piacon meghatározó szakemberekből álló zsűri két körben szavazott. Először öt kategóriába sorolva egy közel 150 fős listát készítettünk, majd ezt követően jött a voksolás hármas szempontrendszer alapján.

Először is azt vizsgáltuk, hogy ki mennyire sikeres a saját területén. Megnéztük azt is, hogy mennyire meghatározó a véleménye a piacon, és pontoztuk azt is, hogy az elmúlt egy évben milyen irányban változott a meghatározó szerepe. Az első két esetben 1–10-es skálán történt a pontozás, míg a változásfaktor esetén –5 és +5-ös skálán voksolt a zsűri. A szavazás eredményeképpen alakult ki végül a 25-ös rangsor.

A tíz évvel ezelőtt kitalált Top Dogs-koncepcióból azért annyi megmaradt, hogy a digitális szakembereket különböző kategóriákba soroljuk. Ezeknek fontos szerepük van, hiszen tartalmi emberek, befektetők, e-kereskedők, topvezetők vegyesen szerepelnek a listán.

Ez alapján az idén az e-kereskedők kategória sokat erősödött, a listán szereplők közül heten sorolhatók ide, miközben tavaly még csak öten voltak. Ennek az élén az összesített lista két éllovasa, Várkonyi Balázs és Palocsay Géza nevét láthatjuk. Ebben a kategóriában harmadik helyen végzett Mészáros Dávid, az Ingatlan.com alapítója és új szereplőként került be a marketinges területről átigazolt Makkay János, a Kifli.hu első embere. A topvezetők kategóriába ugyanúgy kilenc szakember neve került, mint egy évvel ezelőtt. Közülük az első helyen Vaszily Miklós áll, második helyen végzett Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője, harmadik pedig Sopov István, az Adaptive Media tulajdonosa és az IAB Hungary elnöke lett.

Az alapító-innovátorok kategória az idén nagyon megcsappant. Tavaly még öt szakember neve sorakozott itt, most viszont már csak ketten vannak. Az idén a tavalyinál eggyel többen, heten képviselik a véleményvezérek-főszerkesztők kategóriát. Közülük az első helyen Pető Péter, a 24.hu tavaly nyáron kinevezett főszerkesztője áll. Nem csoda a jó szereplése, hiszen jelenleg a hírportálok között, valamint az összes hazai webszájtot nézve is a 24.hu számít a leglátogatottabbnak.

Az idei TOP25 élén végzett szakemberekkel a BrandMania stábja is forgatott, a velük készült interjúk hamarosan láthatók lesznek az RTL Klub műsorában.

A Marketing&Media TOP25 listájáról további érdekességek, illetve a rangsorban szereplők portréi a magazin legújabb számában olvashatók. A lap megvásárolható a Digitalstandon is.

Amennyiben kíváncsi mi történik a média, a reklám és a marketing világában, ide kattintva rendelje meg magazinunkat. Egy évre csak 19.900 forint.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Tovább nőtt a topvezetők aránya a digitális TOP50-ben

Az idén is helycsere történt a digitális szakembereket összegyűjtő rangsorunk élén. Bán Zoltán Net Média Zrt.-vezérigazgató – a tavalyi listavezető – a második helyen végzett, a partizános Gulyás Márton pedig a harmadikról az elsőre...

Összefogott a SkyShowtime és a Magyar Telekom

Európa legújabb streaming-szolgáltatója, a SkyShowtime tovább bővíti szolgáltatás-kínálatát és szórakoztató tartalmai elérhetőségét: az első magyarországi együttműködése keretében egyesíti erőit a Magyar Telekommal, az ország vezető távközlési szolgáltatójával.Először lesz elérhető a SkyShowtime hazánkban TV előfizetéssel...

Szimfónia született Európa mobilhálózati adataiból

A Deutsche Telekom szakértői Európa tíz országának aggregált, anonimizált mobilhálózati adataiból komponáltak zenét a mesterséges intelligencia bevonásával. Az úttörő megoldás nyomán - amelynek előképét tavaly Budapesten alkották meg - Európa fővárosainak sokszínű, mégis összecsengő...

Látványos 3D-kampánnyal erősít a Red Bull

Még megtekinthető a XIX. kerületben az a térhatású digitális plakát, amely a Red Bull Winter Edition idei Jeges áfonya & Vanília termékét hirdeti. Az energiaitalgyártó Magyarországon először jelentkezik nagyszabású, addicionális és innovatív digitális citylight...

Komoly elismerést kapott a K&H jövő gyógyítói díj

A kommunikációs szakma is elismerte a K&H jövő gyógyítói díjat, amely most bronz díjat nyert a Prizma Kreatív PR verseny CSR megoldások kategóriájában. A tavaly indult kezdeményezés célja, hogy elismerje a szívvel-lélekkel gyógyító és...

Hivatalos Binance-csatorna indult a WhatsAppon

A kereskedelmi volumen és felhasználók száma alapján a világ legnagyobb kriptotőzsdéje, a Binance az iparágon belül az elsők között csatlakozik a WhatsApphoz. A több mint 2 milliárd ember által használt üzenetküldő alkalmazásban mostantól egy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...

Indul az új Star Wars-sorozat

Decemberben ismét elrepülhetünk a messzi-messzi galaxisba, ugyanis újabb sorozattal bővül a Star Wars univerzum. A „Star Wars: Kóbor alakulat” egy csapat gyerek kalandját meséli el, akik biztonságosnak tűnő bolygójukon titokzatos felfedezést tesznek, majd eltévednek...

Az RTL Saleshouse értékesíti januártól a SWEET.TV hirdetési felületeit

Jövő év januárjától a SWEET.TV hirdetési felületeinek kizárólagos értékesítését a magyar piacon az RTL Saleshouse végzi. Az RTL Magyarország már korábban bejelentette az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját, így tovább bővül a médiakereskedőház...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...