Gulyás János maradt az MRSZ elnöke

Gulyás János, az újabb ciklusra megválasztott MRSZ elnök kiemelte: ”Hálás vagyok a tagságnak az ismételten megszavazott bizalomért és gratulálok a Magyar Reklámszövetség hétfőn megválasztott elnökségi- és felügyelő bizottság tagjainak, akikkel az elkövetkezendő három évben együtt folytathatjuk a reklámszakma érdekképviseletéért tett erőfeszítéseinket. Kiemelten köszönetet mondok tagjainknak, hiszen aki tehette a válságos 2020-2021-es évek ellenére kitartóan velünk maradt, együttműködött és segítette munkánkat pl. adatok szolgáltatásával, konzultációkkal, azért, hogy az iparági szereplőkkel összefogva közösen segítsük egymást információkkal, tapasztalatokkal, best practice-kel. Szeretném kiemelni a tásszövetségeket, kutató-, tanácsadó-, szakmai konferenciákat szervező tagjainkat, partnereinket, akik ebben az időszakban még szorosabb összefogásban dolgoztak velünk közösen a szakma támogatásáért.”

Az MRSZ 3 alelnöki székét Mérő Ádám (megbízó szektor – Coca-Cola Magyarország Kft.), Vidus Gabriella (média szektor - M-RTL Televízió Zrt.) és Novák Péter (szolgáltató szektor - Dentsu Hungary Kft.) foglalhatja el 2022-2024 között.

„Amikor először, 2018. december 14-én megválasztottak a szövetség vezetőjének, szabályozás, adó ügyekben forrongó évek voltak a szövetség és a teljes szakma háta mögött. Örülök, hogy a korábbi évek megfeszített munkája részben beérett – aminek elnökségi és ügyvezetőségi tagként korábban is aktív részese voltam -, hiszen 2019-ben felfüggesztették a reklámipari ’sarcot’ - 0% lett az adókulcs - és a kormány aktívan bevont bennünket a kreatívipari stratégia megalkotásába” - jelezte az MRSZ elnöke az elmúlt időszakot értékelő beszámolójában.

Az ágazat ugyanakkor egy nemvárt világválsággal is szembesült 2020-ban, ami gyökeresen átalakította tágabb értelemben mindannyiunk életét és a kommunikációs iparág működésében is jelentős nehézségeket és változásokat hozott. A koronavírus eltérő módon, de minden iparági szereplőt érintett és kihívás elé állította a szakmát. A megújult MRSZ Média- és Kommunikációs torták 2020-as számai szerint egy kivétellel minden szegmens 2,9%-80% közötti visszaesést könyvelhetett el.

„Az MRSZ érdekképviseletének fókusza ezért 2020-ban a válság következményeinek enyhítésére irányult, számos eredménnyel segítve a legnehezebb helyzetben lévő szegmenseket, például a média tartalmak előállítói, közzétevői is bekerültek az időlegesen közteher-csökkentettek körébe; a közterületi reklámozók 2020.09.15-ig esedékesen befizetendő féléves építményadó megfizetésére vonatkozó kötelezettséget törölték. Emellett a kommunikációs iparágat a helyzetértékeléshez és tervezéshez segítséget nyújtó adatokkal, kutatásokkal (MRSZ Barométer) segítettük. Sajnos számos tervezett programunk a vírushelyzet miatt 2020-2021-ben háttérbe szorult, amelyek megvalósítása még várat magára, mint például az MRSZ Zöld Bolygó Program” - fűzte hozzá Gulyás János.

Az újra választott elnök a következő időszak kapcsán megjegyezte, hogy az előttünk álló 3 év is jelentős kihívásokat tartogat, mivel látható, hogy a vírus velünk marad hosszútávon. Ezenkívül 2022-ben választások lesznek és számos, most ideiglenesen ’csendes’ szabályozási kérdéssel is foglalkozni kell, például a reklámadó 2022. dec. 31-ig van felfüggesztve; óriásplakátok elbontásának kitolt határideje 2023. dec. 31.

„A vírushelyzet okozta iparági kihívások mellett az ’alap’ problémákkal is foglalkoznunk kell: az idén elkészült a ’Globális platformok hatása a magyar kommunikációs iparra’ tanulmány, ami sok mindenre rávilágított. Ez utóbbi kapcsán a jövőben szakmai párbeszédet szorgalmazunk, ami segíthet abban, hogy a hazai szereplők megtalálják a válaszokat a globális platformok előretörése által jelentett kihívásokra. Összegezve 2022-2024 között: egyértelműen a reklámadó kérdése; a közterületi szabályozás egyik határidős sarokpontja; az online globális vs. hazai platformok közötti érdekegyeztetés; a televíziós piac helyzete, az adatkezelés/adatbiztonság/adatönrendelkezés kérdése, valamint az önszabályozás/reklámetika fejlesztése és a COVID-helyzet miatt további előre nem tervezhető rendkívüli szabályozások várnak ránk” - mutatott rá Gulyás János.

A Magyar Reklámszövetség megválasztott elnöksége:

Gulyás János (Wavemaker Hungary Kft.) elnök

Megbízó szektor:

Baráth Péter – egyéni tag

Beke Zsuzsa - Richter Gedeon Nyrt.

Juhász Péter Tibor - Vodafone Magyarország Zrt.

Mérő Ádám - Coca-Cola Magyarország Kft.

Pantl Péter - Mol Nyrt.

Szabó Béla - Magyar Telekom Nyrt.

Média szektor:

Bíró Pál - Google Information Technology Services Limited (Hungary)

Guttengéber Csaba – Atmedia Kft.

Hivatal Péter – egyéni tag

Kardos Gábor - Magyar Jeti Zrt.

Kovács Tibor - Ringier Axel Springer Magyarország Kft.

Vidus Gabriella - M-RTL Televízió Zrt.

Szolgáltató szektor:

Incze Kinga – White Media Kft.

Liptay Gabriella - KPMG Hungária Kft.

Mező László - MediaCom Magyarország Kft.

Novák Péter - Dentsu Hungary Kft.

Pőcze Balázs - Mito Creative Zrt.

Urbán Zsolt - 1080p Solution Kft.

Tagozati választott képviselők:

Dr. Fecske Zoltán - Publimont Kft. (OOH Tagozat képviseletében)

Dr. Nemes Ákos - Dr. Nemes Ákos Ügyvédi Iroda (Jogi Tagozat képviseletében)

Samu Tímea - JcDecaux Hungary Zrt. (OOH Tagozat képviseletében)

Elnökség további tagozati képviselői:

Hantosi Bálint - Outdoor Media Audit Kft. (OOH Tagozat elnöke)

Sopov István, Sales Contact Kft. (IAB Hungary elnöke)

Az MRSZ Felügyelő Bizottságának megválasztott tagjai:

Dr. Megyer Örs - Tiszteletbeli Örökös Tag

Mezriczky László - Ispiro Consulting Kft.

Somlói Zsolt - Mindshare Médiaügynökség Kft.