- Hirdetés -

Így változtak a mobildíjcsomagok

|

- Hirdetés -

A három legnagyobb mobilszolgáltató nyilvánosan elérhető lakossági számlás (post-paid) díjcsomagkínálatában jelentős változások történtek 2023 első negyedévében. Egyrészt két szolgáltató (Vodafone és Yettel) ezen időszakban új díjcsomagokat vezetett be a piacra, másrészt e két cég, valamint a Magyar Telekom díjkorrekciót hajtott végre. A mobilpiaci verseny fontos jellemzője, hogy a szolgáltatók kínálatában milyen változások történnek, és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) ezt folyamatosan nyomon is követi.

Az NMHH legfrissebb összefoglalója a díjcsomagok havi díja, perc- és SMS-díjai, valamint egyéb fő jellemzői (havi díjban foglalt lebeszélhető percek, küldhető SMS-ek, leforgalmazható adatkeret) alapján a 2023 I. negyedévében történt kínálati változásokat vizsgálta.

A tavalyi év során a három nagy mobilszolgáltató olyan passzussal egészítette ki az üzletszabályzatát leíró Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF), amely lehetővé teszi, hogy évente egy alkalommal a fogyasztói árindex mértékével változtassák a szolgáltatások havi díját. A negyedév során az első lakossági mobil számlás díjcsomagokat érintő változást a Vodafone 2023. január 2-i díjkorrekciója jelentette. A Vodafone esetében ez 9,39 százalék volt, így január 2-től legfeljebb ezzel a mértékkel megemelte valamennyi lakossági mobil díjcsomagja havi díját, majd március 15-től újabb díjcsomagstruktúra-változást vezetett be. Míg a 2022-ben történt díjcsomagváltások esetében jellemzően az új díjcsomagok valamivel több szolgáltatást (pl. magasabb adatkeretet) nyújtottak mérsékelten magasabb áron, mint a korábbiak, a Vodafone idei díjcsomagváltása esetében vegyes a kép: a váltással egyes, a korábbi hasonló nevű díjcsomag havi díjában még szereplő szolgáltatásokat kivezették, míg más szolgáltatáselemek megjelentek az új díjcsomagoknál.

A Vodafone-hoz hasonlóan a Yettel is az első negyedévben vezetett be új díjcsomagstruktúrát, és ekkorra esett a társaság díjkorrekciója is. Az új lakossági számlás díjcsomagok március 2-től váltak elérhetővé a fogyasztók számára. Érdekesség, hogy a Vodafone Go díjcsomagjaihoz hasonlóan, a Yettel is a díjcsomagnév végére tett + jellel különbözteti meg az újonnan bevezetett díjcsomagokat a korábbiaktól.

Szembeszökő a különbség a két szolgáltató díjcsomagváltása között: míg a Vodafone esetében az új díjcsomagok díja csak 0-7,7 százalék között változott, addig a Yettel esetében az új díjcsomagok havi díja 11 hónap hűségvállalás és e-Komfort esetén 20 százalék körüli mértékben haladta meg a korábbi díjakat. Ha a Vodafone esetében a január 1-jén érvényes havi díjakkal vetjük össze az új díjcsomagok díjait, az árnövekedés akkor is jóval 20 százalék alatt maradt: 9,1 és 17,7 százalék között változott.

Újabb változást a Yettel díjcsomagjait illetően a március 14-én történt díjkorrekció jelentett. A társaság a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) február 24-i közleményében megjelent 2022-es éves átlagos árszínvonal-változás mértékével, azaz 14, 5 százalékkal emelte meg a havi díjakat. A díjkorrekció azonban a március 2-án bevezetett (+-os) díjcsomagokra nem vonatkozott, csak a korábban bevezetett tarifacsomagokra, amelyek esetében azonban március 2-ától megszűnt az az akciós lehetőség, hogy 11 hónap hűségvállalással és az ezzel járó havidíj-kedvezménnyel legyenek előfizethetők.

Ellentétben a Vodafone-nal és a Yettellel, a Magyar Telekom nem vezetett be az első negyedévben új díjcsomagot a piacra, azonban díjkorrekcióra nála is sor került. A társaság március 1-től emelte meg előfizetéses díjcsomagjai havi díját az előző évi éves átlagos árszínvonal-változás mértékével (14,5 százalék).

A Digi esetében sem új díjcsomag-bevezetés, sem pedig díjkorrekció nem történt az első negyedévben, a társaság üzletszabályzata szerint ez utóbbira májusban kerül sor.

A mobilszolgáltatók kártyás (pre-paid) kínálatát tekintve érdemi változás nem történt a vizsgált időszakban.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre több a fizetésképtelenségi eljárás

Romlott Közép- és Kelet-Európában (KKE) a vállalati szektor fizetőképességi helyzete 2023-ban. Kilenc országban emelkedett a fizetésképtelenségi eljárások száma (Csehország, Észtország, Magyarország, Litvánia, Lengyelország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia és Románia), három országban pedig csökkenést regisztráltak (Bulgária,...

Magyarországon csak egyetlen helyen ihatunk a luxuspezsgőből

Különleges megállapodást kötött a budapesti White Raven Skybar & Lounge és a Laurent Perrier Champagne Ház, amelynek értelmében a világ legnagyobb presztízsű pezsgőházai között számon tartott Champagne Laurent-Perrier tételei egyik legexkluzívabb választékában csak itt,...

A Maxon követhetjük a Roland-Garrost

Az európai nézőknek lehetőségük lesz követni a 16 pályán játszott mind a 886 mérkőzés minden egyes pillanatát, azzal, hogy a Roland-Garros május 21-től a Max-on is debütál, illetve az összecsapások a Eurosporton is megtekinthetőek.A...

Film készül Hobóról

Zenés road movie forgatása indul Földes László, Hobo monumentális életművéről a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával. A mintegy nyolc évtizedes életutat megfilmesítő Nem lehet két hazád forgatókönyvírója Turczi István, rendezője Szalay Péter, producere Csáky Attila. (fotó...

Fizetésemelésre számítanak a fiatalok

Döntő többségben vannak azok a fiatalok, akik az év folyamán fizetésük emelkedésére számítanak: a dolgozó 19-29 éves fiatalok 74 százaléka vár béremelést idén az első negyedéves K&H ifjúsági index szerint, ami az egyik legmagasabb...

Venu Sports néven indul az ESPN, a Fox és a WBD új szolgáltatása

Idén februárban jelentették be, hogy közös, sporteseményekre szakosodott streaming platformot hoz létre a Disney-hez tartozó ESPN, a FOX és a Warner Bros. Discovery (WBD) az Egyesült Államokban, amely egyetlen ajánlatban egyesíti a vállalatok sportjogokkal...

Közel egymilliárd dollárt költöttek el nálunk a külföldi filmesek

Csaknem egymilliárd dollárt költöttek el tavaly Magyarországon külföldi filmes produkciók, az összeg megnégyszereződött 2018-hoz képest - hangzott el a 77. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválon Káel Csaba, a magyar nemzeti mozgóképipar fejlesztéséért felelős kormánybiztos, valamint Kemény...

Új kommunikációs vezetővel erősít az RN Hungary

Horváth Bence tölti be a jövőben a Renault, Dacia és Alpine márkák hazai importőre, az RN Hungary Kft. Kommunikációs és PR-vezető pozícióját. A szakember 20 évnyi tapasztalattal rendelkezik a marketingkommunikáció területén, amelyet korábban többek...

Napenergiával zöldít a Lenovo

Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék...

Így hozhatjuk ki a legtöbbet okosmobilunk hangzásából

A hétköznapok elengedhetetlen részeként okostelefonunk egy kifejezetten kényelmes eszköz, amit számos dologra használhatunk. Akár csak telefonálunk, akár filmet vagy sorozatot nézünk, esetleg megbeszélésen veszünk részt vagy zenét hallgatunk, fontos, hogy a legjobb minőségű hangot...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

The Floor nézettség

A vetélkedők versenyét ismét az RTL nyerte

Az RTL-es The Floor múlt héten is jóval több nézőt vonzott, mint a TV2-s Zsákbamacska. A kereskedelmi célcsoportnál a The Floor, a teljes lakosságnál a Tények volt a múlt hét legnézettebb tévés tartalma. A mögöttünk...

Egyre több a fizetésképtelenségi eljárás

Romlott Közép- és Kelet-Európában (KKE) a vállalati szektor fizetőképességi helyzete 2023-ban. Kilenc országban emelkedett a fizetésképtelenségi eljárások száma (Csehország, Észtország, Magyarország, Litvánia, Lengyelország, Szerbia, Szlovákia, Szlovénia és Románia), három országban pedig csökkenést regisztráltak (Bulgária,...

Magyarországon csak egyetlen helyen ihatunk a luxuspezsgőből

Különleges megállapodást kötött a budapesti White Raven Skybar & Lounge és a Laurent Perrier Champagne Ház, amelynek értelmében a világ legnagyobb presztízsű pezsgőházai között számon tartott Champagne Laurent-Perrier tételei egyik legexkluzívabb választékában csak itt,...

A Maxon követhetjük a Roland-Garrost

Az európai nézőknek lehetőségük lesz követni a 16 pályán játszott mind a 886 mérkőzés minden egyes pillanatát, azzal, hogy a Roland-Garros május 21-től a Max-on is debütál, illetve az összecsapások a Eurosporton is megtekinthetőek.A...

Film készül Hobóról

Zenés road movie forgatása indul Földes László, Hobo monumentális életművéről a Nemzeti Filmintézet (NFI) támogatásával. A mintegy nyolc évtizedes életutat megfilmesítő Nem lehet két hazád forgatókönyvírója Turczi István, rendezője Szalay Péter, producere Csáky Attila. (fotó...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...