- Hirdetés -

Egy hét alatt nagyot változott a nézettségi verseny

|

- Hirdetés -

A kereskedelmi célcsoportnál továbbra is az RTL-es Sztárbox érte el a legmagasabb nézőszámot, azonban a hetet a TV2, illetve a TV2 Csoport nyerte. Az RTL megszenvedte, hogy Az árulókat váltó Város Királynői gyengébb nézettséget hozott.

Múlt héten még arról írtunk, hogy a 18-49 és a 18-59 éveseknél – főműsoridőben – a TV2 előtt zárta a hetet az RTL. A mögöttünk álló 49. héten azonban a TV2 visszavette az első helyet. Igazából nem a TV2 erősödött nagyot, hanem az RTL rontott, hiszen az említett korosztályoknál a TV2 majdnem pont ugyanazt hozta, mint egy héttel korábban. Főműsoridőben és a 18-49 éveseknél a TV2 előnye 0,5 százalékpont, a 18-59 éveseknél 1,4 százalékpont volt. A többi összevetésben, tehát teljes napon minden célcsoportnál, valamint főműsoridőben és a teljes lakosságnál nem történt változás, ott ugyanúgy a TV2 vezet, ahogy eddig.

Napi bontásban az esti főműsoridőt a 18-49 éveseknél hétfőtől péntekig a TV2 nyerte, a hétvége az RTL-é volt. A 18-59 éveseknél hétfőtől szombatig végzett az élen a TV2, az RTL a vasárnapot kaparintotta meg. A 4+-os célcsoportnál pedig hétfőtől vasárnapig minden este a TV2 győzelmét hozta.

A komplett csatornaportfóliókat nézve a TV2 Csoport nyerte a 49. hetet. A legnagyobb előnyt teljes napon és teljes lakosságnál érték el (TV2 Csoport: 27,1%, RTL Magyarország: 15,9%). A legközelebb pedig a 18-49 éveseknél és főműsoridőben járt hozzájuk a fő versenytárs (TV2 Csoport: 24,9%, RTL Magyarország: 22%).

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 49. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 13,5 17,4 12,7
RTL 12,1 10,8 12,2

Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 49. hét – Teljes nap

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 10,5 13,3 10,2
RTL 7,7 6,8 7,8

A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)

18-59 évesek Teljes lakosság 18-49 évesek
TV2 Csoport 24,2 27,1 23,3
RTL Magyarország 18,6 15,9 18,4
MTVA 5,3 9,7 4,1
AMC Networks 5,3 4,7 5,2
Network4 4,6 5,3 3,5
Paramount Global 4,1 3,2 5,1
Antenna Entertainment Group 3,1 2,6 3,0
Warner Bros.Discovery 2,7 3,1 2,5

Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)

TV2
Tények – 16,5% / 15,2% (16,7% / 15,2%)
Tények Plusz – 13,5% / 12,8% (13,2% / 11,9%)
Farm VIP – 14,2% / 13,8% (11,9% / 11,2%)
Párharc (hétfő, kedd) – 9,8% / 9,9% (9,9% / 9,6%)
Szerencsekerék (szerdától péntekig) – 12,4% / 12%

RTL
Híradó – 17,1% / 15,8% (17,7% / 16,7%)
Fókusz – 12,9% / 12,5% (14,6% / 15,1%)
A Város Királynői – 9,9% / 10% (korábbi héten Az árulók: 16,6% / 18%)
A Király (hétfő, kedd) – 9,6% / 9,4% (10,9% / 11,1%)
A mi kis falunk (szerda, csütörtök) – 6,8% / 6,9%
Éden Hotel – 5,9% / 6,6% (6,8% / 7,6%)

A fentiekből látható, hogy akár egy műsor is nagyon át tudja rendezni a nézettségi erőviszonyokat. A korábbi két hétben Az árulók kiugróan jó eredményt hozott az RTL-nek (főleg a kereskedelmi célcsoportnál), azonban a produkciót váltó Város Királynőire nem különösebben kaptak rá a nézők. A gazdagnős műsor 18-49-es heti átlagánál rosszabb hír lehet a csatornának a produkció közönségarányának héten belüli trendje. Ez így nézett ki hétfőtől péntekig: 13,4%, 10,7%, 9,1%, 8,8% és 7,8%. Nézőszám terén a 18-49 éveseknél 171 ezer nézővel startoltak, amiből péntekre 94 ezer maradt.

A TV2-n a Farm VIP a teljes lakosságnál korábban is egész jó számokat hozott, de múlt héten a kereskedelmi célcsoportnál is visszaerősödtek, a visszatérő Szerencsekerék pedig lazán nyerte a műsorsávját. Szintén visszatérő műsor a TV2-n a Mutasd a hangod, amit szombaton láthattak a nézők. A 18-49 éveseknél azonban ezt verte az RTL-es Lego Masters, miután 10,1 százalékos share-t produkált a TV2-s műsor 9,1 százalékával szemben. A 18-59 éveseknél is jobban teljesített a legós produkció (9,9% vs. 9,3%), a teljes lakosságnál viszont a Mutasd a hangodé volt az adott műsorsáv.

Vasárnap a helyzet változatlan volt, azaz a Sztárbox nyert a Sztárban sztár leszekkel szemben a fiatalabb korosztályoknál. A 18-49 éveseknél (23,5% vs. 14,5%) és a 18-59 éveseknél (22,1% vs. 16,1%) egész jelentős előnyt ért el a Sztrábox. Azonban a teljes lakosságnál a TV2-s tehetségkutató győzött, miután 19,7 százalékos share-t hoztak össze a Sztárbox 18 százalékával szemben.

A 18-49 és a 18-59 éveseknél a hét legnézettebb műsora a Sztárbox volt, 349 ezer és 479 ezer nézővel. A teljes lakosságnál viszont a múlt pénteki Tények számít listavezetőnek, miután a hírműsorra 804 ezren voltak kíváncsiak.

A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBOX RTL 479 670 22,1
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 335 431 16,1
HÍRADÓ RTL 328 912 16,7
FARM VIP TV2 302 889 16,2
TÉNYEK TV2 292 455 19,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 283 158 16,9
A VÁROS KIRÁLYNŐI RTL 252 463 13,1
FÓKUSZ RTL 251 356 14,7
LEGO MASTERS RTL 198 068 9,9
FÓKUSZ PLUSZ RTL 197 655 10,5

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál

  Csatorna AMR (fő) SHR %
TÉNYEK TV2 804 505 24,2
FARM VIP TV2 790 833 20,7
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 772 286 19,7
SZTÁRBOX RTL 739 173 18,0
TÉNYEK PLUSZ TV2 727 792 19,7
HÍRADÓ RTL 672 145 16,7
AZ ARANYIFJÚ TV2 487 453 18,5
SZERENCSEKERÉK TV2 474 843 16,6
FÓKUSZ RTL 469 440 12,5
MUTASD A HANGOD! TV2 463 149 11,4

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél

Csatorna AMR (fő) SHR %
SZTÁRBOX RTL 349 400 23,5
HÍRADÓ RTL 232 537 17,3
SZTÁRBAN SZTÁR LESZEK! TV2 206 975 14,5
FARM VIP TV2 200 957 16,1
TÉNYEK TV2 176 578 17,6
TÉNYEK PLUSZ TV2 174 971 16,2
A VÁROS KIRÁLYNŐI RTL 171 206 13,4
FÓKUSZ RTL 152 197 13,8
LEGO MASTERS RTL 139 880 10,1
FÓKUSZ PLUSZ RTL 133 744 10,4

Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.

Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.

Adat: Live+As Live

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...

Felpörögtek az önkéntes pénztárak

Igen eredményesen kezdték az évet a hazai önkéntes nyugdíj- és egészségpénztárak, amelyek mind az összesített taglétszám, mind a tagi és munkáltatói befizetések tekintetében jelentős előrelépést mutattak fel az első negyedévben. A nyugdíjkasszák ismét reálhozamot...

Jó hír a repülővel utazóknak

Több fintech megoldás után ezúttal egy insurtech szolgáltatással teszi egyszerűbbé a pénzügyek intézését az Erste. A pénzintézet repülőjárat-késésbiztosításával az ügyfelek 16 ezer forint szabadon felhasználható kompenzációt kapnak azonnal, ha a gépük 60 percnél többet...

Különleges kampány az 1 százalékért

A legfrissebb adatok szerint tíz adózóból csupán négy rendelkezik adója 1%-áról. A Kuckó Önkéntes Program (Szintlépés Alapítvány) most arra hívja fel a figyelmet, hogy bármennyire aprónak tűnik a felajánlás összege, rengeteget jelent a gyermekotthonban...

Flash Award: megvannak a shortlistesek

A Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége (MaReSz) 2024-ben is meghirdette a rendezvényszervező és -szolgáltató szektor szereplői számára 2023-ban alapított Flash Award díjpályázatot. A zsűri 36 shortlistes pályázatot választott ki, a győzteseket május 28-án mutatják...

Megtriplázta nyereségét a Telekom

Az idei első negyedévben több mint 220 milliárd forintra növelte árbevételét a Magyar Telekom, a bővülésben meghatározó szerepet játszott a mobil üzletág. A cég nyeresége hatalmasat nőtt, majdnem háromszorosa lett az egy évvel korábbinak....

Többmilliós büntetést kapott a TV2

Hibás korhatári besorolás miatt 2,75 millió forintos bírságot rótt ki a TV2 médiaszolgáltatójára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület heti ülésén a Bochkor című rádióműsort és a Mozi+ egyik filmjét is...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások a Central Médiacsoportnál

Magyarország egyik legnagyobb független médiavállalata, a Central Médiacsoport folytatja szervezeti átalakulását, amelynek célja a kiadó versenyképességének növelése, valamint a kelet- és közép-európai terjeszkedés. Július 1-től csatlakozik a vállalat felsővezetéséhez Petr Bednar, aki korábban Csehország...

Fesztiválozik az Auchan

A pünkösdi hétvégén a Jazzy Fesztiválra, nyáron pedig az EFOTT-ra települ ki az Auchan. Előbbin sajt- és tapastálak mellett boros standdal, utóbbin pedig a fesztivál hivatalos boltjaként lesz jelen. Az Auchan szakértői szerint a...

Különleges mesekönyv készült

Hiánypótló kiadvány hívja fel a figyelmet arra, hogy mit tehetünk felelős felnőttként a gyerekek biztonságáért. A Minden gyerek kicsi kincs című könyv Gyurkó Szilvia, a Hintalovon Alapítvány gyerekjogi szakértőjének szakmai támogatásával készült és jelent...

Rengeteget adományoztak a Tesco vásárlói

138 962 kiló tartósélelmiszert adományoztak a vásárlók a Magyar Élelmiszerbank Egyesület országos tartósélelmiszer-gyűjtő akciójában a hétvégén. Ez a mennyiség csaknem másfélszerese a tavaly felajánlottnak, így országszerte közel 27 800 rászoruló kaphat támogató csomagot az...

Régóta várt funkciót tesz elérhetővé a Wolt

Mostantól a Wolt magyarországi felhasználói egyszerre két, ugyanazon a környéken található étteremből vagy üzletből is rendelhetnek - egyetlen szállítási díjért.A funkciót először Helsinkiben tette elérhetővé a Wolt, a napokban pedig elkezdte kiterjeszteni azt Magyarországra,...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...