- Hirdetés -

Lépett a Google: nem örülnek a kisvállalkozások

|

- Hirdetés -

Márciusban lépett érvénybe a Google legújabb változása, amely különösen a kisvállalkozások számára lehet fontos. A tech-óriás bejelentette, hogy megszünteti azokat a generált business oldalakat, amelyek eddig a Google Cégprofilok automatikus kiterjesztéseiként szolgáltak. Ez a lépés jelentős hatással van a vállalkozások online jelenlétére.

A döntés elsősorban azokat az éttermeket és kisvállalkozásokat érinti súlyosan, akik még nem rendelkeznek saját weboldallal, és így eddig ezeken az oldalakon keresztül szereztek - akár jelentős - organikus forgalmat.

A Google által generált üzleti oldalak lehetővé tették a vállalkozások számára, hogy a Google Cégprofil adatbázisából származó információkkal automatikusan rendelkezzenek egyfajta webes jelenléttel. Ezek az oldalak, noha automatikusan jöttek létre, szerkeszthetők voltak, és sok hasznos információt nyújtottak a felhasználók számára, éttermek esetében többek között menüket, nyitvatartási időket és egyéb szolgáltatásokat is tartalmaztak.

Júniusig tart a türelmi idő

A Google az oldalak kivezetésével az erre irányuló kereséseket átmenetileg átirányítja a vállalkozás Google Cégprofiljára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha valaki például Kispipacs étteremre keres rá, a találati listán egyelőre az automatikusan generált üzleti oldalra irányuló linkre kattintva június 10-ig a cégprofil oldalára kerül. Ezután ez a lehetőség viszont teljesen megszűnik majd.

A mesterséges intelligencia fejlődése állhat a háttérben

A változások mögött álló egyik fő ok az lehet, hogy a Google újra szeretné szervezni erőforrásait, tekintettel az AI-technológiák gyors ütemű fejlődésére. Az, hogy a Google megszünteti ezeket az automatikusan generált oldalakat, valószínűleg része egy szélesebb körű stratégiának, amely az AI fejlesztések előtérbe helyezését célozza.

Balog Botond, a SEOKLIKK ügyvezetője arra figyelmeztet: sok cégvezető lehet, hogy nem is tudja, mennyi organikus forgalmat generáltak ezek az oldalak.

„Fontos, hogy a kisvállalkozások felismerjék: itt az ideje, hogy saját weboldalt készítsenek, és ne támaszkodjanak kizárólag a Google által nyújtott ingyenes eszközökre. Ezenkívül, ha a címüket és egyéb adataikat korábban csak ezen az oldalon adták meg, itt az idő, hogy gondoskodjanak arról, hogy ezek az információk más platformokon is elérhetőek legyenek. A kisvállalkozások számára most fontos, hogy alkalmazkodjanak, és proaktív lépéseket tegyenek a hatékony online jelenlét fenntartása érdekében” – árulta el a szakértő.

Bár elsőre kihívásnak tűnhet a változás a KKV-k számára, hosszú távon mégis ösztönzőleg hathat ez a döntés. Az új korszakban az adaptáció és a minőségi tartalom lesz az üzleti életben a siker kulcsa.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, mennyi idő jut politikai reklámokra

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) csütörtöki ülésén döntött az Európai Parlament (EP) magyar tagjainak választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati és RTL-es műsoridő felosztásáról. A választási eljárásról szóló törvény szerint...

Már két éve olvasgathatunk hirdetéseket a pizzánkra várva

Már több mint két éve hasznos szolgáltatással segíti a hirdetőket a foodora: a cégek a rendeléskövető képernyőn helyezhetnek el hirdetéseket, amelyeket addig lát a felhasználó, amíg a rendelt étele kiszállításra nem kerül. A megszokottól...

Nagy változásokkal jön idén a Magyar Mozgókép Fesztivál

Új névvel, új helyszínekkel és premierekkel érkezik idén a MOZ.GO, vagyis a Magyar Mozgókép Fesztivál. Az esemény keretében közel 100 filmet lehet majd megnézni és idén először még készülő alkotások kulisszatitkaiba is bepillanthatnak majd...

Újabb rádiós frekvenciapályázaton hirdettek győztest

Tovább sugározhat az eddig használt frekvencián a Kalocsai Rádió Bt., miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa május 7-i ülésén nyertesnek hirdette ki. A testület kommentátori megjegyzés miatt vizsgálta egy magyar bajnoki közvetítését,...

Sportos ügyféllel erősít a Best Ever

Az egész világon egyre sikeresebb olimpiai sportág hazai népszerűsítése céljából adott megbízást a Magyar Triatlon Szövetség a Best Ever ügynökségnek, amelyet az emlékezetes budapesti atlétikai vb szervezőbizottságának több tagja alapított. Több millió versenyzővel a...

TikTokon kampányol a SopronFest

Magyarország legújabb fesztiválja, a SopronFest május 11. és 19. között 75 helyszínen 300 programmal várja az érdeklődőket, a pünkösdi hosszú hétvégére pedig 60-70.000 vendéget várnak a Hűség Városába. A soproni utcák, terek, klubok, éttermek,...

Szoboszlai Dominik a McDonald’s-hoz igazolt

Hosszú távú, több évre szóló együttműködést kötött a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitánya, a Liverpool középpályása, Szoboszlai Dominik és a magyarországi McDonald's. A partnerség első lépéseként május 30-án, a Szoboszlai Live eseményen a szurkolók is megismerhetik...

A Rakuten Viber visszatér a Formula E-be

A Rakuten Viber az ERT Formula E csapattal kötött új partnerség révén visszatér az ABB FIA Formula E World Championshipbe.Ez az izgalmas együttműködés az exkluzív ERT Bot elindítását jelenti a Viberen, amely a rajongóknak...

Zöld elismerést kapott a K&H

Újabb rangos elismerésben részesült a K&H Csoport a fenntarthatósági törekvéseiért. Idén a pénzintézet felkerült a HVG fenntarthatósági listájának legjobbjai közé. A díjat Suba Levente, a K&H fenntarthatósági vezetője vette át.Egyre több magánszemély és cég...

A magyar labdarúgó válogatottat támogatja a Mizo

A sport összehozza az embereket. A Mizo úgy véli, hogy a sport és az étkezés között több a párhuzam, mint azt elsőre gondolnánk. A márka szerint akárcsak a szurkolás, úgy az étkezés is közösségi...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új sorozat érkezett az RTL+-ra

Már elérhető az RTL+ előfizetői számára a Cápák árnyékában című sorozat első és második epizódja. A Diane Kruger és Donald Sutherland főszereplésével készült széria Magyarországon kizárólag a streamingszolgáltató kínálatában tekinthető meg. Lou Simms (Kiernan Shipka)...

Kiderült, mennyi idő jut politikai reklámokra

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) csütörtöki ülésén döntött az Európai Parlament (EP) magyar tagjainak választásán listát állító jelölőszervezetek politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati és RTL-es műsoridő felosztásáról. A választási eljárásról szóló törvény szerint...

Már két éve olvasgathatunk hirdetéseket a pizzánkra várva

Már több mint két éve hasznos szolgáltatással segíti a hirdetőket a foodora: a cégek a rendeléskövető képernyőn helyezhetnek el hirdetéseket, amelyeket addig lát a felhasználó, amíg a rendelt étele kiszállításra nem kerül. A megszokottól...

Nagy változásokkal jön idén a Magyar Mozgókép Fesztivál

Új névvel, új helyszínekkel és premierekkel érkezik idén a MOZ.GO, vagyis a Magyar Mozgókép Fesztivál. Az esemény keretében közel 100 filmet lehet majd megnézni és idén először még készülő alkotások kulisszatitkaiba is bepillanthatnak majd...

Újabb rádiós frekvenciapályázaton hirdettek győztest

Tovább sugározhat az eddig használt frekvencián a Kalocsai Rádió Bt., miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa május 7-i ülésén nyertesnek hirdette ki. A testület kommentátori megjegyzés miatt vizsgálta egy magyar bajnoki közvetítését,...

Don't Miss

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...