- Hirdetés -

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

|

- Hirdetés -

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember beszélt a nemrég indított új csatornáikról is.

- Korábban azt nyilatkoztad, hogy az UEFA Bajnokok Ligája (BL) jogokért való indulás előtt azért voltak álmatlan éjszakáid. A sikeres tendert követően a teher nagy része már lekerült a válladról, vagy a BL-projekt lebonyolításában is még van felelősséged? Illetve milyen főbb teendőitek vannak még a 2024/25-ös szezon indulásáig?
- A megállapodás körüli izgalmak után most már inkább a közvetítések előkészítésére fókuszálunk. Új sportszerkesztőséget hoztunk létre, amit Zelenyánszky Balázs vezet. Alapvetően ő és a csapata foglalkoznak az operatív feladatokkal, de természetesen én is részt veszek a munkában, és azt is mondhatom, hogy a kollégáink jelentős része dolgozik valamilyen módon a projektben.
A meccsek közvetítéséhez kapcsolódóan sport tematikájú műsorfolyamot is indítunk, a mérkőzések előtt azok hátterét is ismertetni fogják szakértő kollégáink. A sportszerkesztőség már most is kiváló szakemberekkel dolgozik, hiszen a szakértők olyan volt magyar válogatott labdarúgók, akik mindegyike játszott UEFA Bajnokok Ligája mérkőzésen, többek között Hrutka János, Lisztes Krisztián és Szélesi Zoltán erősíti a csapatot. A mérkőzések kommentátora pedig továbbra is Gundel Takács Gábor marad több tapasztalt kommentátor mellett. Még zajlanak a castingok, az eddigi új kollégákon túl is bővülni fog a sporthoz értő munkatársaink száma az RTL-nél.
Digitális felületen pedig a közvetítés új technológiai megoldásokat is jelent, hiszen a stúdióból vagy a helyszínről a kommentárok élő hangsávját és a digitális képet magas minőségben összekapcsolni jelentős műszaki kihívás, de erre már felkészültünk és a felhasználói élmény éppolyan lesz, mint a televíziós közvetítések esetében.

- Az már véglegesen eldőlt, hogy a meccsek közül mennyi lesz elérhető lineárisan és az RTL+-on?
- Az RTL+-on egy szezonban 192 élő BL-mérkőzés lesz, soha korábban ennyi meccs nem volt elérhető Magyarországon egyetlen platformon sem. Az előfizetők választhatnak, hogy melyiket akarják nézni, és bármikor átkapcsolhatnak, ha a többibe is belenéznének. Ha egyszerre hét meccs lesz egy időpontban az alapszakaszban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral. Lineáris csatornáinkon ennél lényegesen kevesebb mérkőzés lesz látható.

- Egyébként az RTL+ jelenlegi havidíjas előfizetői táborát százalékosan mennyivel kell növelnetek, hogy ki tudjátok gazdálkodni a sportközvetítések jogdíját?
- Ez üzleti titok, de annyi elmondható, hogy a szükséges előfizetőszám-bővülés megvalósítható cél.

- A BL most elég feladatot jelent a következő három évre, vagy további sportjogok megszerzésében is gondolkodtok?
- Jelenleg a legfontosabb feladatunk, hogy az idei szezon meccseit a lehető legjobb színvonalon közvetítsük. Most arra fókuszálunk, hogy a sportrajongók minél jobb felhasználói élményben részesüljenek.

- A focitól függetlenül továbbra is lesznek olyan saját gyártású tartalmak, amelyek elsősorban az RTL+-ra készülnek? Marad forrás ezekre is?
- Természetesen igen. A saját gyártású tartalmi terveinkre semmilyen hatással nincsenek a megszerzett UEFA-jogok. Nem átcsoportosítottunk ide, hanem pluszként tesszük ide a beruházást.

- Tavaly év végén négy új csatornát indítottatok. A Kölyökklub és az RTL Otthon teljesen új tematikát jelent a portfóliótokban. Viszont a Moziklubhoz és a Sorozatklubhoz hasonló csatornáitok már eddig is voltak. Utóbbi kettőre miért volt szükség, és miben különböznek a Film+-tól és a Sorozat+-tól?
- Azt láttuk, hogy a meglévő portfólióval nem fedjük le a teljes lakosságot, nem koncentrálunk valójában minden szegmensre és nem adunk tartalomválasztási lehetőséget mindenkinek. A Moziklub és a Sorozatklub a lineáris tévénézés nagy rajongóinak készül, folyamatosan dolgozunk a tartalmi kínálaton és annak fejlesztésén, és már rövid távon is egyértelmű lesz a nézők számára, hogy ezek a csatornák miben is különböznek az említettektől.

- Az elért háztartások számában hogyan állnak az új csatornák?
- Megközelítőleg a magyar háztartások 65 százalékában elérhetőek már az RTL új második generációs csatornái.

- Tizenkét lineáris csatornánál már megálltok, vagy akár még további televíziók indítása is szóba jöhet a következő egy-két évben?
- Ahogy korábban említettem, az üzleti és tartalmi döntéseinket mindig a fogyasztói szokások és a piaci tendenciák figyelembevételével hozzuk meg. Ezzel a szemlélettel fogjuk meghozni a döntéseinket a jövőben is.

Melyik csatornán közvetítik majd a meccseket? Átalakítják-e valamelyik meglévő televíziójukat sportcsatornává? Lesz-e külön sportelőfizetés az RTL+-on? Mit jelent számukra az, ha a Ferencváros bejut a BL-be? Ezekről is kérdeztük Szabó Balázs. A válaszait megtalálják a Marketing & Média magazin héten megjelent lapszámában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Alig érezhető profitnövekedésre számítanak a vállalkozások

Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak idén a vállalkozások. A K&H kkv bizalmi index első negyedéves eredményei alapján átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést valószínűsítenek a következő egy...

Megduplázódott a külföldi munkát kereső magyarok aránya

Világszerte a dolgozók 63 százaléka nyitott arra, hogy más országban vállaljon munkát, több mint 20 százalékuk aktívan keres így állást. A magyarok esetében jelenleg kisebb, 15 százalék az aktívan külföldi állást keresők aránya –...

Ismét környezetbarát minősítést kaptak az LG csúcstévéi

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről és szén-dioxid méréséről szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást...

Kiderült mit féltenek legjobban a magyarok

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül. Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat?...

Ezeket a divatcikkeket keresik most a legtöbben a webáruházakban

A több mint 4600 európai divatwebáruház termékeit katalogizáló, havi 47 millió látogatóval rendelkező GLAMI divatkereső és divatfelfedező oldal nyilvánosságra hozta friss elemzését, amely bemutatja, hogy március eleje óta melyek voltak a felhasználók által legkeresettebb...

Keveset tudunk az internetes tér veszélyeiről

Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát - derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb...

Díjazták A nemzet aranyait

A magyar vízilabda legendás csapatáról szóló A nemzet aranyai című, nézőszám rekorder dokumentumfilm lett a győztese a nemzetközi Cote d’Azur Sportfilm Fesztiválnak. A Beausoleil-ben megrendezett hétvégi gálán Zákonyi S. Tamás rendező-producer, Szécsi Zoltán háromszoros...

Streaming fronton erősít a Forma-1

Hamarosan elindul az Egyesült Államokban a Forma-1 első FAST (free ad-supported streaming television) csatornája. A Formula 1 Channel F1, F2, F3 és F1 Academy futamok ismétlését és kiemelt eseményeit, szakértői elemzéseket, klasszikus nagydíjak teljes...

Nemzetközi marketing vezetővel erősít a DEVELOR International

A DEVELOR International 16 országát kiszolgáló központi marketing csapatának vezetését 2024 januárjától Fazekas László látja el, mint Head of Global Marketing. A DEVELOR több mint 30 éve meghatározó szereplője a képzési és fejlesztési piacnak...

Felvásárolná a Sprintert a Sameday

Az akvizíció révén a Sameday magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erre költik a pénzüket a fiatalok

A mai fiatalok túl sokat költenek divatra, szórakozásra és csak a mának élnek? A harminc alattiak vagy az idősebbek kezelik ügyesebben a pénzügyeiket? Egyebek közt ezekre a kérdésekre is választ keresett az a friss...

Alig érezhető profitnövekedésre számítanak a vállalkozások

Szerény, de már a várható inflációt meghaladó pénzügyi eredményekre számítanak idén a vállalkozások. A K&H kkv bizalmi index első negyedéves eredményei alapján átlagosan 7,7 százalékos árbevétel-növekedést és 3,9 százalékos profitbővülést valószínűsítenek a következő egy...

Megduplázódott a külföldi munkát kereső magyarok aránya

Világszerte a dolgozók 63 százaléka nyitott arra, hogy más országban vállaljon munkát, több mint 20 százalékuk aktívan keres így állást. A magyarok esetében jelenleg kisebb, 15 százalék az aktívan külföldi állást keresők aránya –...

Ismét környezetbarát minősítést kaptak az LG csúcstévéi

Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről és szén-dioxid méréséről szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást...

Kiderült mit féltenek legjobban a magyarok

2024 márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül. Az esemény alkalmából a Genertel Biztosító átfogó kutatást végzett, hogy megtudja, mik a magyar lakosság lakásbiztosítással kapcsolatos preferenciái. Mitől féltjük leginkább az otthonainkat?...

Don't Miss

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...

Lakatos Zsófia: Soha nem bántam meg, hogy édesanyákat alkalmaztam

Hosszú távon nem lehet sikeres az a cég, amely elveszíti a női energiát és attitűdöt - véli Lakatos Zsófia. Az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője a Marketing&Media magazinnak adott interjúban beszélt arról, hogy mekkora kihívást jelent...

Liptay Gabriella: Nem érdemes „csak” karrierben gondolkozni

Talán nem is érdemes „csak” karrierben gondolkozni, sokkal inkább a kiegyensúlyozott, értelmes célok által meghatározott felelős élet vagy életvezetés lehet a megoldás – véli Liptay Gabriella. A KPMG in Hungary marketing- és kommunikációs igazgatója...

Elképesztő energiákat kell mozgósítanom – interjú Hámori Barbarával

Hiszek abban, hogy férfiak és nők együtt és közösen tudják a legtöbbet kihozni egy adott projektből, ahogy nekünk is szükségünk van az ő férfi energiáikra, másképp gondolkodásukra, úgy nélkülünk nők nélkül egyenesen megállna az...