- Hirdetés -

12 éves CEO és az önfenntartó kapszulaotthon megálmodója is a Brain Bar fellépők között

|

- Hirdetés -

Mi köze a Bitcoinnak a szólásszabadsághoz? Hogyan győzhet az igazság az álhírek felett? Mik a rejtett összefüggések napjaink nemzetközi eseményei mögött? A Brain Bar 2021-ben is a jövő kérdéseire hozza el a választ olyan előadókat megszólaltatva, akiknek gondolataira egy egész világ kíváncsi. A fellépők között lesz Ryan Hickman, a 12 éves CEO, Bruno Maçães, a politikusból lett író és Tomáš Žáček, a 100% önfenntartó kapszulaotthon megálmodója.

A környezettudatosság úttörője, a szlovák Tomáš Žáček találmányát, a 100% önfenntartó, intelligens ökokapszulát (Ecocapsule) is elhozza a Brain Barra, hogy a fesztiválozók Magyarországon elsőként próbálhassák ki a jövő lakóegységét. A kapszula gyakorlatilag a világon bárhol használható, és nemcsak saját energiatermelő rendszerrel rendelkezik, de még az esővizet és a harmatot is összegyűjti.

A tudatosság viszont nem függ az életkortól: Ryan Hickman, a Ryan’s Recycling Company mindössze tizenkét esztendős CEO-ja hétévesen indította el környezetvédő vállalkozását, és már több mint 1,3 millió újrahasznosított palack köthető a nevéhez. A valódi cselekvésből nemcsak az átlagemberek, hanem néhány nagyvállalat is példát vehet a csodagyerektől, aki lelkesedésével és motiváltságával valósággal felrobbantotta a médiát.

Lital Shemesh a világ egyik legtöbb konfliktusával terhelt tájáról érkezik a Brain Bar színpadára. Az izraeli újságíró és exkatona a frontvonalon küzd a félretájékoztatás és az újjáéledő antiszemitizmus ellen. Számára nincs érinthetetlen téma, így a jövőfesztiválon is kíméletlenül elmondja majd véleményét napjaink legmegosztóbb témáiról. Igazi érdekességeket tudhatnak meg a résztvevők a korábbi portugál politikustól, Bruno Maçãestől is, akinek különlegessége épp ebben a bennfentességben rejlik: a kulisszák mögötti folyamatokat ismerve mutatja be a világunkat alakító folyamatokat, a pandémiától a klímaváltozásig.

A technológia területén még napjainkban is kevés nő dolgozik. Ezt a társadalmi ügyet vette kézbe Pálfi Dóra, az imagiLabs startup egyik alapítója, aki 27 éves korára bekerült az európai Forbes 30 Under 30 listájára – és akinek cégére még az Apple is felfigyelt. Az agykutatónak készült programozónak sikerült egy olyan szuperkütyüt készítenie, amely a játékos tanulásra alapozva egyre több fiatal lány érdeklődését kelti fel az IT iránt. Dóra és az imagi team igazi inspiráció – nemcsak a jövő programozógenerációjának, hanem a Brain Bar közönségének is. A magyar előadók sorát a LinkedIn egyik aktuális kedvence, Dr. Füredi Júlia folytatja, aki nem fél megkérdőjelezni a fiatalok tízezreinek életét meghatározó multis vállalati rendszert, sőt a technológia segítségével egy új szervezeti kultúra kialakításán dolgozik.

Az óriás techcégek indoklás nélkül dönthetnek arról, kinek a véleményét hangosítják fel vagy tüntetik el a legnagyobb viták idején. Lehetséges-e alternatív social media, amihez nem egy-egy nagyvállalat, hanem a Bitcoin hátterét is adó blockchain szállítja a technológiát? Az érdeklődőket Jeremy Kauffman blockchain szakértő, Amerika legígéretesebb decentralizált videómegosztó platformjának ügyvezetője avatja be a válaszokba. A digitális adatok uralta mindennapokhoz pedig Dr. Andrea Jones-Rooy data scientist ad iránymutatást – nem akármilyen módon! A cirkuszi artista és stand-up előadó humoros és közérthető formában kalauzolja el a látogatókat az adatelemzés univerzumába, valamint arról is beszél majd, létezik-e igazság a statisztika világában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA