- Hirdetés -

12 ezer milliárd dollárt hozna a nemek közötti egyenlőség

|

Becslések szerint a nemek közti egyenlőség biztosítása az üzleti életben mintegy 12 ezer milliárd dollár többlettel járulhatna hozzá a globális GDP-hez 2025-ig. A magyar SKC-Consulting kft. vezetésével indult WINGATE nemzetközi vállalkozásélénkítő program nemzetközi felmérésében azt vizsgálták, hogy valójában mire van szükségük a női vállalkozóknak az érvényesüléshez.

Magyarországon az elmúlt 10 évben nőtt a tisztán női tulajdonosokkal rendelkező vállalkozások száma, azonban ezek még így is csupán 14% körüli arányt képviselnek a teljes hazai cégállományon belül. A magyar SKC-Consulting kft. vezetésével indult el a közel 660 millió forintos keretösszegből megvalósuló WINGATE nemzetközi vállalkozásélénkítő program azzal a céllal, hogy tudásátadással, képzésekkel és kapcsolatépítési lehetőséggel támogassa a kezdő és tapasztaltabb női vállalkozókat.

A női vállalkozók sikeressége a teljes világgazdaság teljesítményét tekintve kulcskérdés, hiszen Magyarországon jelenleg több mint 500 olyan, 1 milliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező társas vállalkozás működik, melyek tulajdonosi és cégjegyzésre jogosulti köre is hölgyekből áll. Annak ellenére, hogy ezen cégek száma közel megduplázódott az egy évvel korábbi értékhez képest (300 db), az 1 milliárd forint feletti árbevételt elérő vállalkozások kategóriájában a tisztán női vállalkozások aránya még mindig csupán 6%-ot tesz ki.

Új női vállalkozások indulásának elősegítését, és meglévők fejlesztését tűzte ki célként a Magyarországon kívül Moldovában, Norvégiéban, Romániában és Szerbiában megvalósuló WINGATE projekt. A program a kezdő vagy már tapasztaltabb vállalkozók mellett, a jelenleg alkalmazottként dolgozó vagy éppen inaktív nőket is megszólítja, akik még csupán fontolgatják saját vállalkozás indításának lehetőségét. Az Európai Gazdasági Térség (EGT) és a Norvégia Regionális Együttműködési Alapon keresztül 1.824.320 euróból (közel 660 millió forintból) valósul meg a vállalkozásösztönző projekt, amelynek közel 40 %-a hazánkban hasznosul. A WINGATE széleskörű, gyakorlatban valóban hasznosítható edukációs anyagokkal, tréningekkel, kapcsolat- és közösségépítő rendezvényekkel kívánja támogatni a női vállalkozókat.

A WINGATE az érintett országokban kérdőív segítségével mérte fel, mely készségek és üzleti ismeretek terén van szüksége leginkább segítségre a vállalkozó nőknek. Az összesen közel 1.500 kitöltő több mint fele magyar volt, mintegy 90%-uk felsőfokú végzettséggel és tárgyalóképes angol nyelvtudással rendelkezik, illetve nagyjából egyenlő arányban voltak a válaszadók között azok, akik már vállalkozóként tevékenykednek, és azok, akik egyelőre csak tervezik a cégalapítást. A megkérdezett nők zöme a 26-40 éves korosztályból került ki, több mint 40%-uk pedig most is üzleti, sales, marketing vagy kereskedelmi területen dolgozik – a sikeres vállalkozáshoz szükséges speciális tudást azonban ők is igénylik. A program következő lépéseként olyan tananyagokat fejlesztenek, amelyek különböző képzések formájában ingyenesen lesznek elérhetőek. Elsősorban vállalkozási és menedzsment tartalmakra számíthatnak majd az érdeklődők, de készségfejlesztő tréningekre is lehet majd jelentkezni.

„A válaszokból kiderült, hogy mind a szociális készségek, mind a konkrét szakmai ismeretek terén szeretnének fejlődni azok a nők, akik vállalkozóként képzelik el jövőjüket. A vállalkozói siker tekintetében fontosnak tartják a megszokottól eltérő gondolkodást, a megfelelő önbizalmat és bátorságot, illetve nagyra értékelik a pénzügyi és menedzsment szaktudást. Az is kiderült, hogy a vállalkozás indítás egyik legnagyobb akadályának a jogszabályi környezetet és a változó piaci viszonyokat tartják. Az adminisztratív kérdéseken túl az első lépések is sok bizonytalanságot okoznak: hogyan fordítható át egy jó ötlet vagy termék biztos alapokon álló üzleti tervvé, és hogyan lehet vonzó egy befektető számára? A kitöltők közel 60%-a ugyanakkor azt is fontosnak tartotta kiemelni, hogy a sikerhez sokkal hatékonyabban kellene használniuk a kapcsolati hálójukat, és a válaszok alapján a személyes kompetenciák között a kommunikáció, a nyilvános beszéd, illetve többek között a konfliktuskezelés és a tárgyalástechnika terén van szükség leginkább fejlesztésre. Utóbbiakban közös, hogy jellemzően a mai napig kevésbe érintett területek az iskolarendszerű tanulmányok során” – összegez Puskás Ágnes, a WINGATE projekt vezetője.

Mivel a válaszadók egy részénél már nem az indulás, hanem az üzletfejlesztés jelenti a legfontosabb kihívást, nekik egészen más típusú tudásanyagra van szükségük a továbblépéshez. A felmérés tanulsága szerint a vállalkozások bővítésében kulcskérdés a magas szintű projektmenedzsment készség, a magabiztos költségvetés-tervezés, a hatékony PR és marketing stratégia kialakítása, a befektetők sikeres bevonása és a fejlettebb üzleti modellek ismerete (franchise, joint venture). A vállalkozásfejlesztésben kikerülhetetlen szerep jut az üzleti angyaloknak is, vagyis azoknak a befektetőknek, akik saját tőkéjükből karolnak fel új ötleteket, és tapasztalataikon kívül kapcsolati rendszerükkel is hozzásegítik a piaci újoncokat az üzleti sikerhez. Női angyalbefektetőből igazán keveset találunk Magyarországon, így a WINGATE projekt fontos célkitűzése a hazai közösség bővítése és sokirányú fejlesztése.

„Nagyon komoly lendületet adhat a régió gazdasági növekedésének az, ha a nők is birtokába kerülnek a befektetői tudásnak, és versenyképessé válnak ezen a területen is. Így számos új, ígéretes vállalkozás jöhet létre, melyek akár a nemzetközi piacra lépve is komoly sikereket érhetnek el. Ebből a szempontból kifejezetten pozitív fejlemény, hogy felmérésünkben az „angyalkarrier” iránt érdeklődők közel harmada magyar volt, igaz, több mint 60%-uk egyelőre még csak nem is vállalkozóként tevékenykedik. A válaszok szerint tehát a magyar hölgyek még csak vágynak az angyalbefektetői szerepre – a mi célunk viszont az, hogy ez a vágyuk valóra váljon” – összegez Puskás Ágnes.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...