- Hirdetés -

16 éve nem voltunk ennyire erősek – interjú Fischer Gáborral

|

Márciusban a teljes lakosságnál, a 18–49 és a 18–59 éveseknél is nyertük a teljes napot, közel 16 éve nem voltunk ennyire erősek – mondja Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, aki beszél a saját és az RTL gyenge pontjairól is. A Marketing&Media magazinnak nyilatkozva elmondta azt is, hogy még mennyi új csatornával jelentkeznek és nem bánták-e meg a Spíler2 elindítását.

– A programkínálat tervezésekor lehet egyszerre célozni a teljes lakosságra, a 18–59 és a 18–49 évesekre, vagy muszáj ezek közül egyet kijelölni fő csapásirányként?

– Alapvetően a stratégiánk tervezésekor az vezérel, hogy portfóliószinten a rendelkezésre álló erőforrásainkból a lehető legjobb eredményt hozzuk ki a 18–59 éves nézők körében. A 18–49-et akkor vizsgáljuk, amikor megszülettek a döntések, mert tudjuk, hogy az RTL Magyarország ebben méri magát, így látunk kell azt is, hogy ott miként teljesítünk. A teljes lakosságot meg azért érdemes figyelni, mert ez mutatja a tévé erejét. Csak a kereskedelmi kategóriára fókuszálni már idejétmúlt megközelítés, leginkább azért sem kifizetődő, mert a televíziók bevételének jelentős része a disztribúciós díjakból származik, és ott nem csak 18–59 vagy 18–49 évesek az előfizetők. Ezért is meglepő, hogy a konkurensünk még hangoztatja is, hogy neki csak a főműsoridő a fontos, ami négy óra a napból, ezzel szemben az emberek 24 órára fizetnek a csatornáikért. Ez a hozzáállás könnyen visszaüthet a következő disztribúciós tárgyalásoknál, amikor a műsorszolgáltatók joggal mondhatják, hogy miért fizetnének, ha a tévé kimondottan csak pár órára koncentrál. De visszatérve a három kategóriára: három éve elindultunk egy úton, és óriási visszaigazolás, hogy az idén márciusban a teljes lakosságnál, 18–49-ben és 18–59-ben is nyertük a teljes napot, ilyen utoljára

2003 augusztusában fordult elő csoportszinten. Ez is azt mutatja, hogy a stratégia, ami mentén haladunk, egyértelműen működik, és a TV2 Csoport olyan sikeres, amilyen régóta nem volt. Egészen pontosan közel 16 éve nem voltunk ennyire erősek.

– Mi szerinted az RTL gyenge pontja?

– Talán azt lehetne említeni, hogy túl sokáig csak az RTL Klubra fókuszált – érthető módon –, és nem történtek érdemi fejlesztések a kábelportfóliójában, ami mindig is alárendelt volt a főcsatorna érdekeinek. Annak ellenére, hogy az Éjjel-nappal Budapest átkerült az RTL II-re stratégiai erősítés céljából, az RTL Magyarország közönségaránya márciusban csökkent. Ehhez persze kellett az is, hogy az RTL Klub új struktúrájában a helyére érkező műsorok nem hozták a korábbi szintet. Mi hasonlót léptünk meg 2016 augusztusában, amikor a Jóban rosszbant áttettük a SuperTV2-re. Akkor ezen még meglepődött a piac, de mi mind a TV2-vel, mind a SuperTV2-vel, valamint csoportszinten is növekedést tudtunk elérni.

– És mi jelenleg a TV2 Csoport gyengéje?

– Nehéz a napi kötődést a nézőkkel kialakítani a TV2-n, hiszen két-három havonta változik a műsorkínálatunk, ami magában hordozza, hogy hol sikeresebb egy produkció, hol kevésbé. Nyilván ez a múltból táplálkozik, hiszen a TV2 Csoport jóval kevesebb pénzből gazdálkodott, mint a konkurense, komoly feladat ezt az évtizedes hátrányt ledolgozni. Mivel nincs fix napi műsor, ezért az új produkciók többe kerülnek, ami egyúttal azt is jelenti, hogy az év néhány hónapjában ismételni kényszerülünk, míg a versenytársunk ezen időszak alatt is tud építkezni.

– A januárban indult Exatlon Hungary elég jól teljesített. Ebből terveztek a közeljövőben második évadot?

– Az Exatlon egy formabontó formátum, egyfajta bátor kísérlet, amiben az elmúlt egy évben rengeteg munkánk volt, hogy megvalósuljon. Nagyon örülök, hogy a nézők ennyire megszerették, sikerének köszönhetően több RTL-es műsorváltozást is el tudtunk érni, és elmondhatjuk, hogy három RTL-es programmal is méltón versenyez. Ilyen eredmények után természetesen meg kell vizsgálni a folytatást lehetőségét. Korai lenne még arról beszélni, hogy mikor lesz újra képernyőn, de az Exatlon kapcsán bármi megtörténhet.

– A TV2-n korábban feltűnt fikciós heti sorozatok közül melyiknek lesz folytatása?

– A Bogaras szülőknek nem, a többi pedig a jövő zenéje. A fejleményekről idejében tájékoztatjuk a nézőket.

– A Jocky Tv és a Moziverzum elindításával a csatornaoffenzívának vége, vagy még várható újabb televíziók indítása?

– Aki rákap ennek az ízére, az sose áll le. De a viccet félretéve azt gondolom, elég komplex portfóliónk van, ami a nézői igények széles skáláját lefedi. Alapvetően komoly kihívás napi szinten 14 csatornát irányítani, sikeresen működtetni, de dolgozunk még egy-két tematikán, amit, ha úgy adódik, akkor be is vetünk.

– Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján nem bánjátok a Spíler2 elindítását? Nem lennétek előbbre, ha a sportjogokra fordított pénzt inkább saját gyártású tartalmakra költöttétek volna?

– Ezek a kérdések kívülről logikusnak tűnhetnek, de belülről látva a számokat, a bevételi és kiadási oldalon, az összefüggésekkel együtt már más látszik. A Spíler2-nek is nagyon fontos szerepe volt abban, hogy a TV2 Csoport minden kategóriában piacvezetővé váljon, így egyértelműen jól döntöttünk.

– Az év végén szerinted mi lesz ott az idei öt legjobb nézőszámot hozó TV2-s műsor között?

– Az Exatlon Hungary döntőjét egyértelműen odavárom. A jó indulása miatt a Legyen Ön is Milliomos! első adása is benne lesz szerintem. Remélem, hogy az Ázsia expressz új évada, egy show-műsorunk és minimum egy program az őszi struktúrából, amiről még részleteket nem árulnék el.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...