- Hirdetés -

16 éve nem voltunk ennyire erősek – interjú Fischer Gáborral

|

- Hirdetés -

Márciusban a teljes lakosságnál, a 18–49 és a 18–59 éveseknél is nyertük a teljes napot, közel 16 éve nem voltunk ennyire erősek – mondja Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, aki beszél a saját és az RTL gyenge pontjairól is. A Marketing&Media magazinnak nyilatkozva elmondta azt is, hogy még mennyi új csatornával jelentkeznek és nem bánták-e meg a Spíler2 elindítását.

– A programkínálat tervezésekor lehet egyszerre célozni a teljes lakosságra, a 18–59 és a 18–49 évesekre, vagy muszáj ezek közül egyet kijelölni fő csapásirányként?

– Alapvetően a stratégiánk tervezésekor az vezérel, hogy portfóliószinten a rendelkezésre álló erőforrásainkból a lehető legjobb eredményt hozzuk ki a 18–59 éves nézők körében. A 18–49-et akkor vizsgáljuk, amikor megszülettek a döntések, mert tudjuk, hogy az RTL Magyarország ebben méri magát, így látunk kell azt is, hogy ott miként teljesítünk. A teljes lakosságot meg azért érdemes figyelni, mert ez mutatja a tévé erejét. Csak a kereskedelmi kategóriára fókuszálni már idejétmúlt megközelítés, leginkább azért sem kifizetődő, mert a televíziók bevételének jelentős része a disztribúciós díjakból származik, és ott nem csak 18–59 vagy 18–49 évesek az előfizetők. Ezért is meglepő, hogy a konkurensünk még hangoztatja is, hogy neki csak a főműsoridő a fontos, ami négy óra a napból, ezzel szemben az emberek 24 órára fizetnek a csatornáikért. Ez a hozzáállás könnyen visszaüthet a következő disztribúciós tárgyalásoknál, amikor a műsorszolgáltatók joggal mondhatják, hogy miért fizetnének, ha a tévé kimondottan csak pár órára koncentrál. De visszatérve a három kategóriára: három éve elindultunk egy úton, és óriási visszaigazolás, hogy az idén márciusban a teljes lakosságnál, 18–49-ben és 18–59-ben is nyertük a teljes napot, ilyen utoljára

2003 augusztusában fordult elő csoportszinten. Ez is azt mutatja, hogy a stratégia, ami mentén haladunk, egyértelműen működik, és a TV2 Csoport olyan sikeres, amilyen régóta nem volt. Egészen pontosan közel 16 éve nem voltunk ennyire erősek.

– Mi szerinted az RTL gyenge pontja?

– Talán azt lehetne említeni, hogy túl sokáig csak az RTL Klubra fókuszált – érthető módon –, és nem történtek érdemi fejlesztések a kábelportfóliójában, ami mindig is alárendelt volt a főcsatorna érdekeinek. Annak ellenére, hogy az Éjjel-nappal Budapest átkerült az RTL II-re stratégiai erősítés céljából, az RTL Magyarország közönségaránya márciusban csökkent. Ehhez persze kellett az is, hogy az RTL Klub új struktúrájában a helyére érkező műsorok nem hozták a korábbi szintet. Mi hasonlót léptünk meg 2016 augusztusában, amikor a Jóban rosszbant áttettük a SuperTV2-re. Akkor ezen még meglepődött a piac, de mi mind a TV2-vel, mind a SuperTV2-vel, valamint csoportszinten is növekedést tudtunk elérni.

– És mi jelenleg a TV2 Csoport gyengéje?

– Nehéz a napi kötődést a nézőkkel kialakítani a TV2-n, hiszen két-három havonta változik a műsorkínálatunk, ami magában hordozza, hogy hol sikeresebb egy produkció, hol kevésbé. Nyilván ez a múltból táplálkozik, hiszen a TV2 Csoport jóval kevesebb pénzből gazdálkodott, mint a konkurense, komoly feladat ezt az évtizedes hátrányt ledolgozni. Mivel nincs fix napi műsor, ezért az új produkciók többe kerülnek, ami egyúttal azt is jelenti, hogy az év néhány hónapjában ismételni kényszerülünk, míg a versenytársunk ezen időszak alatt is tud építkezni.

– A januárban indult Exatlon Hungary elég jól teljesített. Ebből terveztek a közeljövőben második évadot?

– Az Exatlon egy formabontó formátum, egyfajta bátor kísérlet, amiben az elmúlt egy évben rengeteg munkánk volt, hogy megvalósuljon. Nagyon örülök, hogy a nézők ennyire megszerették, sikerének köszönhetően több RTL-es műsorváltozást is el tudtunk érni, és elmondhatjuk, hogy három RTL-es programmal is méltón versenyez. Ilyen eredmények után természetesen meg kell vizsgálni a folytatást lehetőségét. Korai lenne még arról beszélni, hogy mikor lesz újra képernyőn, de az Exatlon kapcsán bármi megtörténhet.

– A TV2-n korábban feltűnt fikciós heti sorozatok közül melyiknek lesz folytatása?

– A Bogaras szülőknek nem, a többi pedig a jövő zenéje. A fejleményekről idejében tájékoztatjuk a nézőket.

– A Jocky Tv és a Moziverzum elindításával a csatornaoffenzívának vége, vagy még várható újabb televíziók indítása?

– Aki rákap ennek az ízére, az sose áll le. De a viccet félretéve azt gondolom, elég komplex portfóliónk van, ami a nézői igények széles skáláját lefedi. Alapvetően komoly kihívás napi szinten 14 csatornát irányítani, sikeresen működtetni, de dolgozunk még egy-két tematikán, amit, ha úgy adódik, akkor be is vetünk.

– Az elmúlt egy év tapasztalatai alapján nem bánjátok a Spíler2 elindítását? Nem lennétek előbbre, ha a sportjogokra fordított pénzt inkább saját gyártású tartalmakra költöttétek volna?

– Ezek a kérdések kívülről logikusnak tűnhetnek, de belülről látva a számokat, a bevételi és kiadási oldalon, az összefüggésekkel együtt már más látszik. A Spíler2-nek is nagyon fontos szerepe volt abban, hogy a TV2 Csoport minden kategóriában piacvezetővé váljon, így egyértelműen jól döntöttünk.

– Az év végén szerinted mi lesz ott az idei öt legjobb nézőszámot hozó TV2-s műsor között?

– Az Exatlon Hungary döntőjét egyértelműen odavárom. A jó indulása miatt a Legyen Ön is Milliomos! első adása is benne lesz szerintem. Remélem, hogy az Ázsia expressz új évada, egy show-műsorunk és minimum egy program az őszi struktúrából, amiről még részleteket nem árulnék el.

Heszler Róbert

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA