- Hirdetés -

200 milliót kapott a magyar egészségügyi startup

|

- Hirdetés -

Alig két éve indult útjára a hazánkban úttörő egészségügyi mobilalkalmazás, a MediCall, de felhasználóik száma már több, mint 13.000, ráadásul 200 millió forintos tőkebefektetést kapott decemberben az alkalmazást fejlesztő cég. A telefonos alkalmazás a jövő egészségügyi szolgáltatását hozza el Magyarországra, forradalmasítva az orvos-beteg kapcsolattartást és a páciensek folyamatos, várakozási idő nélküli, szakszerű ellátását.

A MediCall mobilalkalmazás 2017-ben indult útjára, tervezői pedig a „dr. Google” orvoslás ellen küzdenek, vagyis alternatívát kínálnak azoknak, akik egy-egy egészségügyi probléma kapcsán gyors és szakszerű választ szeretnének valódi szakemberektől, de nem az internetről akarnak informálódni. Segítségével pedig nemcsak a betegek kapnak azonnali szakmai tanácsot, de versenyképes, hálapénz nélküli jövedelmet biztosítanak az orvosok részére az ingyenesen letölthető alkalmazáson keresztül. A teljes koncepciót és a mobilalkalmazást kifejlesztő magyar kézben lévő vállalkozás, a MediCorp Hungary Zrt. sikereire felfigyelt az egészségügyi szektor és a befektetői kör is. Ennek eredményeképpen a cég újabb szintre lépett: 2018 decemberében sikeresen zárt egy 200 millió forintos tőkebevonást a Solus Capital Kockázati Tőkealappal.

„Akár akut problémáról van szó, akár egy orvosi lelet értelmezéséről, hajlamosak vagyunk az interneten kutakodni és „dr. Google”-t segítségül hívni. Ez bizonyos esetekben megoldást jelenthet, de egyben veszélyeket is rejteget, mert könnyen félretájékozódhatunk. A MediCall sokkal célravezetőbb megoldást kínál: kapcsolatba léphetünk közvetlenül a problémánknak megfelelő szakorvossal telefonon vagy írásban, aki pontos információt tud adni nekünk – mondta Gáspár Péter, a MediCorp Hungary Zrt. vezérigazgatója, aki kiemelte: „Már az elejétől fejlődést prognosztizáltunk, tisztában vagyunk a magánegészségügy rohamos fejlődésével és a digitalizáció fontosságával. Úgy gondolom, hogy az elmúlt két is bizonyítja, hogy a szolgáltatásunk hiánycikk volt eddig Magyarországon.”

A rendszer egyszerűen és transzparensen működik. A beteg a MediCall alkalmazáson keresztül éri el a szakorvost, kapja meg a hiteles tájékoztatást és fizeti a meghatározott díjat, az orvos pedig a MediCorp-tól veheti kézhez az elvégzett munkája után járó összeget. A szolgáltatás gyors, a nap 24 órájában elérhető, és a páciensek számára lényegesen olcsóbb és időhatékonyabb, mint egy szakorvosi rendelőben tett látogatás. Az orvosok számára pedig könnyen tervezhető, ugyanakkor rugalmas is ez a fajta munkavégzés, hiszen egy okostelefon segítségével akkor és ott tud kapcsolódni a MediCall rendszeréhez, amikor és ahol számára az megfelelő. A betegek biztonságát pedig növeli, hogy a telefonos konzultáción kívül az applikáción keresztül házi vizitet is lehet kérni.

„Befektetési döntésünket arra alapoztuk, hogy hiszünk benne, a MediCall minden szempontból a jövő vállalkozása. Képes új trendet meghonosítani az orvos-beteg kapcsolattartás területén, mellyel egy üzletileg is sikeres nemzetközi céggé fog fejlődni” – mondta Detrekői László, a Solus Capital szenior tanácsadója.

A beteg választja ki a vizitet végző orvost

A tőkebevonás által a MediCorp Hungary Zrt. szélesebb körben tudja kiterjeszteni a házi vizit szolgáltatását, mely eddig Budapesten és környékén volt elérhető. A lehetőségek kibővülnek, egyre több orvos szerződhet partnerként a MediCorphoz, így már vidéken is kérhetünk házi vizitet.

Jelenleg 50 szakterület 400 orvosa érhető el a MediCall alkalmazáson keresztül. A regisztrált felhasználók, azaz a páciensek száma már meghaladja a 13 000 főt. Egy házi vizitnél különösen fontos, hogy a beteg bizalommal forduljon az orvoshoz. A mobilapplikáción keresztül kiválasztható, hogy a páciens lakókörnyékén mely orvosok érhetőek el az adott pillanatban, és az adatlapjuk alapján számára ki a legszimpatikusabb.

Az alapítók kiemelték, hogy a tőkebefektetés abban is nagy segítséget jelent, hogy az eddigiekhez hasonlóan ezután is a piaci igényekhez tudják igazítani az alkalmazást a fejlesztői gárda segítségével és így a szolgáltatás mögött álló informatikai rendszert folyamatosan fejlesztik és bővítik a jövőben is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA